|

نکاتی که به درخشندگی اتاق نشیمن کمک می‌کند / از شلوغی در خانه خود پرهیز کنید

معمولا وسایل مختلفی را در اتاق نشیمن می‌گنجانیم تا زیبا، کاربردی و در دسترس باشد اما جای دادن همه وسایل در پذیرایی از زیبایی آن می‌کاهد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کاربرد اتاق نشیمن برای هریک از ما متفاوت است. برای برخی این اتاق، مکانی عالی برای جمع شدن خانواده است و برای بعضی دیگر فضایی آرامش بخش برای فرار با یک فیلم یا کتاب خوب. البته محلی برای جمع شدن دور هم و برپایی میهمانی خانوادگی نیز هست. به همین دلیل معمولا وسایل مختلفی را درون آن می‌گنجانیم تا در عین زیبایی، کاربردی هم باشد و به راحتی بتوانیم به آن دسترسی داشته باشیم. اما نباید این نکته را فراموش کنیم که که جای دادن همه وسایل در پذیرایی از زیبایی و آراستگی آن می‌کاهد؛ در این راستا لازم است از گذاردن برخی از وسایل در این محل خودداری کنیم تا شلوغی آن بکاهیم و به زیبایی آن بیفزاییم. در ادامه درباره نکاتی صحبت خواهیم کرد که نبود آن در اتاق پذیرایی با اتاق نشیمن به درخشندگی منزل شما کمک می‌کند.

7

میز عسلی شلوغ

برخی گمان می‌کنند که میز عسلی محلی برای قراردادن وسایل تزیینی و دکوری همچون شکلات خوری، گلدان، شمع و… است؛ این یک اشتباه محض محسوب می‌شود که خانه را شلوغ نشان می‌دهد به این دلیل که میزعسلی تنها یک کاربرد دارد و آن هم حین پذیرایی است. پس میز کناری باید خالی باشد تا جایی برای نوشیدنی‌ها و تنقلات باز شود. در نتیجه، هر چیزی که این سطوح را به هم ریخته است باید حذف شود. اگر علاقه‌مند هستید تا وسایلی را روی میز قرار دهید بهتر است آن‌ها را روی میز جلو مبلی بگذارید آن هم بدین شکل؛ اقلامی را به کار ببرید که در یک سبد یا سینی است که به دکور تبدیل می‌شود. ایجاد فضایی با حداقل بهم ریختگی میز و کف سبب می‌شود خانه بزرگ‌تر به نظر برسد.

5

مبلمان غیرقابل استفاده 

چیدمان مبلمان اتاق نشیمن تنها در ایجاد جریان خوب پیش می‌رود. خلاص شدن از شر هر گونه مبلمان کهنه، استفاده نشده یا حتی شکسته از اتاق نشیمن به ایجاد فضای بیشتر و کاهش درهم و برهمی بصری به خصوص در اتاق‌های نشیمن کوچک  کمک می‌کند.

2

از کوسن‌های زیاد دوری کنید

فراوانی کوسن‌ها می‌تواند اتاق نشیمن را به هم ریخته نشان دهد و حتی با درهم ریختگی بصری مانع ایده‌های اتاق نشیمن دنج شود. جنیفر بهتر است از شر آن‌هایی که استفاده نمی‌کنید یا فرسوده شده‌اند، خلاص شوید. اگر نمی‌توانید برخی از کوسن‌های خود را کاملاً کنار بگذارید، آنها را در کمد یا اتاق دیگری ذخیره کنید یا فقط تعدادی را برای استفاده در بیرون نگه دارید.

3

گیاهان مصنوعی

برخی هنگام تزئین خانه از گیاهان مصنوعی استفاده می‌کنند؛ این کار می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد و در حالی که گیاهان مصنوعی می‌توانند رنگ سبزی به اتاق نشیمن شما بیفزایند، اما می‌توانند گرد و غبار را جمع کنند و فضا را بدون اینکه چیزی به اتاق ارائه دهند، اشغال کنند. گیاهان مصنوعی را که دیگر از آن لذت نمی‌برید یا فضای زیادی اشغال می‌کند را کنار بگذارید. سعی کنید از گیاه آپارتمانی در مقدار کم نگهداری کنید تا فوایدی مانند تصفیه هوا یا کاهش رطوبت را ارائه دهد.

4

هر چیزی که هنگام انجام فعالیت‌های روزمره سر راه شما قرار می‌گیرد، با دیدن آن استرس شما را به خود مشغول می‌کند، یا عملکرد مستقیمی ندارد، می‌تواند به‌هم ریختگی تلقی شود. این اقلام معمولاً در اطراف نقاط معمولی مانند یک قهوه یا میز کناری جمع می‌شوند و برای مدتی دست نخورده باقی می‌مانند و منتظر می‌مانند کنار گذاشته شوند پس بهتر است برای جلوگیری از شلوغی بیش از اندازه خانه خود، لوازم اضافی و بدون کاربرد را بردارید تا زیبایی منزل خود را تضمین کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی