|

آشپزخانه کوچک خود را بزرگ جلوه دهید/ ایده‌های کاربردی طراحی آشپزخانه

یک آشپزخانه کوچک آنقدرها هم نمی‌تواند بد باشد اگر از ایده‌‌ای کاربردی و طراحی‌های مناسب آن استفاده کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آشپزخانه یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هر خانه به شمارمی‌رود و هرچند گاهی ممکن است آن وسعت مورد انتظار ما را نداشته باشد اما همان محیط کوچک هم در زیبایی و چشم نواز بودن خانه تاثیر بسیاری دارد. یک آشپزخانه بزرگ با سقف بلند و نور کافی رویای هر بانوی خانه‌داری است؛ با این حال بسیاری از ما مجبوریم به چیدمان نامناسب و فضای ذخیره کوچک بسنده کنیم. اما یک آشپزخانه کوچک آنقدرها هم نمی‌تواند بد باشد اگر از ایده‌‌ای کاربردی و طراحی‌های مناسب آن استفاده کنیم. در ادامه چند ایده کاربردی درباره طراحی آشپزخانه کوچک ارائه خواهیم کرد که پس از اجرایی کردن آن ممکن است بخواهید بیشترین زمان خود را در آشپزخانه بگذرانید.

small-kitchen-ideas-brick-1663151957

فضا را ساده کنید

انتخاب یک آشپزخانه با کابینت و کاشی‌های سفید می‌تواند فضا را بزرگتر نشان دهد به این دلیل که نور را منعکس می‌کند. همچنین اگر درب کابینت شما یکدست صاف و براق باشد و در کنار میز صفحه‌ای و روکابینتی‌هایی سفید صیقلی جلوه‌ و درخشانی آن را بیشتر می‌کند.

small-kitchen-ideas-neutral-1663124731

آشپزخانه جزیره

اگر آشپزخانه کوچکی دارید، می‌توانید یک میز با ارتفاع و طول و عرض کم را به عنوان جزیره یا میز غذا‌خوری میان آشپزخانه خود قرار دهید؛ در این صورت فضای آشپزخانه شما بزرگتر دیده می‌شود و البته یک میز کاربردی هم دارید.

kitchen-design-ideas-hbx010123danmazzarini-003-1675266953-6442ad8103d47

نیمی روشن و نیمی تاریک

یکی دیگر از روش‌ها برای ایجاد توهم آشپزخانه بزرگ این است که از کفپوش‌هایی با رنگ تیره استفاده کنید و کابینت‌های نیمه پایین را هم به رنگ تیره درآورید. اما فراموش نکنید که دیوار و همچنین کابینت‌های نیمه بالایی آشپزخانه باید رنگی روشن داشته باشد.

Sage-Green-Beige-Colour-Schemes-for-Kitchens-with-Dark-Cabinets

رنگ‌های خنثی انتخاب کنید

یک پالت رنگ‌های خنثی علاوه بر زیبایی، می‌تواند به بزرگ نشان دادن فضای آشپزخانه و آرام و بازتر نشان دادن آن کمک کند. در این راستا هم می‌توانید از چراغ‌ها و نورهای روشن بهره بگیرید. استفاده از نورهای موضعی با رنگ‌های روشن، علاوه بر روشن کردن فضا سبکی براق هم به شما می‌دهد.

small-room-paint-ideas-hbx120120nickeykehoe-001-1637273841-6442ad8234ed9

قفسه‌بندی باز 

با قفسه‌های باز به سبک صنعتی در ستون‌های کوچک فضای ذخیره‌سازی و دکور بیشتری ایجاد کنید. این مدل از قفسه‌بندی با از این رو که پیشخوان را بهتر نشان می‌دهد و فضای بسته‌ای ایجاد نمی‌کند در دلباز نشان دادن آشپزخانه بسیار تاثیر گذار است.

استفاده از فرش

وقتی نمی‌توانید کار زیادی برای یک فضای تنگ انجام دهید بدون اینکه حتی کوچک‌تر به نظر برسد، یک فرش اضافه کنید. این اتاق را گرم می کند و بدون اینکه آشپزخانه شما را تحت تأثیر قرار دهد، رنگ و طرح اضافه می کند.

small-kitchen-hangings-1663125432 (1)

درب های شیشه‌ای

شما می‌توانید بخشی از درب کابینت‌های خود را شیشه‌ای انتخاب کنید؛ به ویژه آن دسته از پرهایی که بلند بوده و امتداد آن تا سقف می‌رسد. درواقع درهای شیشه‌ای داخلی بلند توهم فضایی بسیار بزرگتر را ایجاد می‌کنند و این به بازتر نشان دادن فضای آشپزخانه شما کمک خواهد کرد.

small-kitchen-ideas-neutral-1663124731

کابینت‌های باریک‌تری انتخاب کنید

کابینت‌های پایه باریک، عمق کمتری دارند. این نوع از کابینت‌ها فضای کمتری را می‌گیرند و از نظر بصری به کمد شبیه هستند. به همین دلیل در بزرگ نشان دادن آشپزخانه کمک شایانی می‌کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی