|

بهترین جا برای میز ناهارخوری ؛ خونت چه شصت متره چه شیصد متر اینجوری بچینی عالی میشه

اینکه میز ناهارخوری تو خونه کجا قرار داده بشه اهمیت زیادی داره که خب در این مطلب قراره یاد بگیریم کجای خونه باشه بهتره.

لینک کوتاه کپی شد
4

شایانیوز- همونطور که تو این دنیا هر چیزی برای خودش اصل و قانونی داره، بی شک دکوراسیون منزل هم باید و نباید های خاص خودش رو داره و اصلا اگه نداشت سنگ رو سنگ بند نمیشد! آخه میدونید که دکوراسیون هم درست به مانند دنیای مد و فشن، طبق ترند ها و مد پیش میره. خیلی از خانوما گله این رو دارند که خونشون کوچیکه و فضای کافی برای پیاده کردن رویاهاشون ندارند که خب باید بگیم اگر شما طبق اصول و با رعایت یکسری از نکات طلایی پیش برید، قطعا به اونچه که دلتون میخواد هم خواهید رسید. مثلا خیلی از بانوان دلشون میخواد میز ناهارخوری تو خونه داشته باشن اما خب فکر میکنن چون جاشون کمه نمیتونن چیدمانش کنن و اینجوریه که قیدش رو میزنن.

اما خبر خوب اینه که اصلا نگران نباشید چرا که در این مطلب قراره به سوال "بهترین جا برای میز ناهارخوری کجاست؟" برسیم و ببینیم چقدر راحت و خوشگل میشده چیدمان کرد اما ما خبر نداشتیم. پس با ادامه مطلب همراه باشید. 

بهترین جا برای میز ناهارخوری

میز ناهارخوری رو بزار دم دست آشپزخونه؛ جزیره هم خوبه

در واقع میز ناهارخوری یکی از بهترین تعیین کننده ها برای کاربری فضاست. قطعا هر کجای خونه که میز ناهارخوری قرار داده بشه اونجا میشه فضای جمع شدن خونواده و همچنین غذا خوردن افراد. اصلا مهمترین کاری که این عنصر تو هر خونه ای انجام میده اینه که برای صرف غذا استفاده میشه، پس بی شک نباید خیلی از آشپزخونه دور باشه چرا که اینجوری هم دسترسی بهش سخت میشه و هم اینکه انتقال غذا و طرف ها دیگه به این سادگی ها نیست! 

وقتی شما این میز رو نزدیک آشپزخونه بزارید دیگه نیازی نیست که مسافت قابل توجهی رو بگذرونید و یا اینکه وقتی مهمون دارید از جلو روشون و از بینشون رد بشین تا بسین به میز! اینکه میز شما گرد و یا مستطیل باشه بهترین ایده ست تا نزدیک میز ناهارخوری قرار بگیره. حتی میتونید اگر یک جزیره مدرن دارید اون رو به فضایی مثل میز ناهارخوری تبدیل کنید.

بهترین جا برای میز ناهارخوری

میز ناهارخوری رو بزار تو نشیمن نور فضا رو عالی میکنه

از طرفی هم میز ناهارخوری بادی جایی باشه که نور به میزان کافی وجود داشته باشه. به همین دلیل تو خیلی از خونه های کوچیک، میز ناهارخوری ام دی اف رو داخل نشیمن قرار میدن. در واقع نور خوب باعث بیشتر شدن اشتهای افراد و همچنین عملکرد گوارش بهتر خواهد شد. پس گذاشتن و چیدمان میز ناهارخوری که به شکل گرد و یا مستطیل هستش زیر پنجره ای در محیط نشیمن میتونه انتخابی به شدت ایده ال باشه. اما تو نشیمن هم حالت های مختلفی برای چیدمان میز ناهارخوری وجود داره که در ادامه اونها رو بررسی می کنیم.

بهترین جا برای میز ناهارخوری

بزرگ نشون دادن نشیمن؛ میز ناهارخوری مستطیل پشت مبلمان

اصلا فرقی نمیکنه که خونه شما 60 متری باشه یا 260 متر، در هر حالت قرار دادن میز ناهارخوری تو فضای پذیرایی طرفدارای زیادی داره! اگر شما خونتون این مدلیه که اتاق نشیمن کوچیکی دارید و یا اینکه با آشپزخونه که خیلی فاصله دار نیست، میتونید میز ناهارخوری رو پشت مبلمان قرار دهید و که بهترین انتخاب هم از نظر تفکیک فضا باشه و هم به لحاظ نزدیکی به آشپزخونه خوب باشه. برای چنین فضایی بهتره که میز های مربع یا مستطیل رو انتخاب کنید تا خیلی راحت و خوب پشت مبل چیده بشه.

در واقع گذاشتن میز ناهارخوری در این فضا چشم رو آزار نمیده و فضای خیلی زیادی هم اشغال نمیکنه. نکته مهم دیگه ای که برای خرید میز ناهارخوری و یا چیدمانش اهمیت داره اینه که رنگش چه رنگیه. اگر میز تلویزیون شما مدل چوبی هستش، میتونید میز غذاخوری مدل فرفوژه انتخاب کنید و به فاصله بین پنجره که منبع نوریه با میز هم دقت کنید و یا اینکه بالا سر میز ناهارخوری روشنایی نصب کنید. 

بهترین جا برای میز ناهارخوری

میز ناهارخوری گرد؛ واسه مینیمال دوست ها جلوی مبلمان

پیشنهاد قبلی صددرصد نبود شما میتونید میز ناهارخوری رو جلوی مبلمان هم قرار بدید اما با این فرق که در اینجا اگر میز به شکل گرد باشه بهتره. مثلا به جهت هماهنگی بیشتر میون نشیمن و ناهارخوری، به انتخاب رنگ صندلی ها هم باید حواستون باشه. به طور مثال میتونید یه میز غذاخوری با صندلی‌ های خاکستری و رومیزی آجری جلوی یه مبل راحتی با صندلی‌ ها و کوسن‌ هایی به رنگ آجری و خردلی باعث ایجاد فضایی گرم و هماهنگ میشه.

اگر هم یک مینیمال دوست هستید و از تجمل گرایی به دور، این سبک از چیدمان برای شما خیلی خوبه. 

بهترین جا برای میز ناهارخوری

میز ناهارخوری تو آشپزخونه واسه این خونه ها خوب نیست!

در واقع قرار دادن میز ناهارخوری داخل آشپزخونه یکی از بهترین ایده هاست اما به شرط اینکه فضای کافی داشته باشید و این حرکت برای آشپزخونه هایی که خیلی نقلی هستند هیچ جوره خوب نیست و میتونه نتیجه ای معکوس هم داشته باشه و بیشتر فضای شما رو شلوغ و زشت نشون بده.

بهترین جا برای میز ناهارخوری

میز ناهار‌خوری کم‌جا؛ مخصوص کنار دیوار 

با توجه به اینکه این روزها خونه ها به شدت کوچیک شدن و دیگه توان اجاره و رهن و خرید خونه ی متوسط یا بزرگ نیست، دیگه فضایی هم برای میز ناهارخوری باقی نمیمونه که خب باید بگیم اصلا ایرادی نداره چرا که شما در این شرایط میتونید خیلی راحت با استفاده از میز ناهارخوری های تاشو و کم جا به اونچه که دلتون میخواد برسید. برخی از اونها کنار دیوار قرار می گیرند و میتونن تا بشن و برخی از اونها هم قابلیت داخل هم رفتن دارند و اینجوری فضای کمتری رو اشغال می کنند. 

بهترین جا برای میز ناهارخوری

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی