|

شیک ترین دکوراسیون فرانسوی / خونت میشه فاخر اونوقت فامیل هی دلشون میخواد بیان چتر شن

اگر دلتون یه دکوراسیون خوشگل و گرم میخواد که حال و هوای خونتون رو حسابی تغییر بده، پس اصلا از سبک فرانسوی غافل نشید که مختص خودتونه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- خیلی از خونواده ها این روزها درگیر خرید و تعویض یکسری از وسایل خونه هستند که خب یکی میاد و یه دونه وسیله از خونش رو نو میکنه و دیگری دلش میخواد کل دکوراسیون خونه رو، تک به تک عناصر ریز و درشت رو جدید بخره و اینجاست که خب میره سراغ دید و بازدید از سبک دکوراسیون های مختلف. بیشتر دکورهای منزل ایرانی شبیه به هم هستند. اما گاهی پیش میاد که برخی با جسارتی که دارند دست میذارن رو سبک های متفاوت و اینجاست که هر مهمونی که وارد خونشون میشه هی تو ذهنش از خودش میپرسه اینجا چرا همه چی عادیه، اما غیر عادی و خاص به نظر میاد؟ بله چنین دکور هایی هم وجود داره که یکی از جذاب ترین اونها رو ما در این مطلب میخوایم بررسی کنیم.

سبک دکوراسیون فرانسوی چیست؟

در سبک دکوراسیون داخلی فرانسوی قراره که خونمون رو گرم، صمیمی و دلپذیر کنیم. راستی، این رو بدونید که اینجا قراره همه چیز معمولی باشه اما در نهایت خونه شما آنچنان فاخرانه دیده بشه که گویی از طبقه اشراف قرن 15 و 16 میلادی هستید! با این سبک سلیقه و ظرافت در بند بند خونه شما دیده میشه چرا که قراره از رنگ روشن استفاده کنیم، هر گوشه خونه پارچه های ابریشمی مصنوعی رو حس کنیم و به میله دوزی و گلدوزی و بافتنی برگردم اما به سبکی نو. نور رو هم یادمون نره!

پس با شایانیوز همراه باشید تا با سبکی جذاب و فاخر آشنا بشید.

دکوراسیون فرانسوی

دیوارها رو نقاشی کنید، اون هم به این سبک!

اگر قراره برای عید امسال از سبک فرانسوی برای دکور خونمون ایده بگیریم، پس نباید نقاشی دیوار ها رو نادیده بگیریم. نقاشی به چه سبک؟ منظور ما از نقاشی کردن دیوار خونه رنگ زدن اونها نیست، بلکه باید دست بکار بشید و با دست روی دیوارها نقاشی کنید. طرح هایی مثل اسلیمی، گل‌ و مرغ، نقاشی‌ های متقارن و یا اصلا هر طرحی که قراره به ما یه نمای کاغذ دیواری طور تحویل بده!

میدونستین که نقاشی متقارن رو دیوار ها میتونه به برجسته کردن انحنای خونه و نور طبیعی تاثیر بذاره؟ 

دکوراسیون فرانسوی

از لوازم آنتیک و عتیقه استفاده کنید

تو هر خونه ایرانی یکی دو تا وسیله عتیقه و قدیمی وجود داره که معمولا هم روانه انباری میشن، اما در اینجا ما به سراغ اونها میریم. از چراغ نفتی گرفته تا سه فیتیله‌ ای یا حتی یه اتو ذغالی میتونه عتیقه محسوب بشه. اما اگر هم دیگه هیچ کدوم از اونهارو نداشته باشید میتونید برید سراغ ظروف مسی یا برنزی که احتمالا تو هر خونه ای وجود داره. 

حتی میتونید به لوستر های برنز و یا آینه و شمعدون دوران ازدواجتون هم فکر کنید و با وجود اینکه فکر میکنید از مد افتادن، اما اونها رو برگردونید به دکور خونه. اگر از این دست ظروف رو دارید میتونید به شکل موازی با سقف بر روی جزیره آشپزخانه آویزان کنید. یا اگر هم لیوان‌ ها، قهوه‌ جوش و جام‌ های قدیمی دارین میتونید روشون حساب کنید و یه کافی بار جذاب بسازید.

دکوراسیون فرانسوی

مبلمان فرانسوی یکی از اصول اصلی

مبل های سبک فرانسوی از اون دست مبلمانی هستند که این روزا حسابی ترند شدن و مورد توجه افراد قرار گرفتن. مبل فرانوسوری جوریه که به تنهایی میتونه نمای خونه شما رو حسابی فاخر کنه، چرا که با انحناها و برش های جذابی که داره، و همچنین پارچه های رنگ روشنش حسابی جذاب میشه.

دکوراسیون فرانسوی

از طرح ها و اشکال غافل نشید که خیلی خوشگلن

اگر قصد این رو دارید تا برای عید امسال از سبک فرانسوی برای دکور خونه تون الهام بگیرید، پس به هیچ عنوان از اشکال و طرح ها غافل نشید. اما یادتون هم نره که این طرح ها بیشتر باید از طبیعت گرفته شده باشند. مثلا به جوانه های ریز برگ ها و شکوفه های بهاری دقت کنید. 

اگر دلتون نمیخواد مبلمان خونتون رو عوض کنید، میتونین به سراغ کوسن هایی برین که طرح هایی زنده و شاداب با الگوهای ریز و دیتیل دار دارند. حال اگر بخوایم از نقش ها بگذریم و برسیم به اشکال، باید بگیم شما باید بیشتر به سراغ قوس ها و انحنا های ظریف قوسی شکل برید! حالا چرا؟ چون لبه های گرد میتونن به خونه شما احساسی از بی نهاتی بدن و فضای شما رو از اون چیزی که هست بزرگ تر نمایش دهند.

دکوراسیون فرانسوی

رنگ ها؛ رنگای شاداب و گم و شارپ میتونن معجزه کنند

گرچه که فضای مدرن بیشتر رنگ های خنثی رو میطلبه، اما سبک فرانسوی به شما رنگ های پاستلی و گرم رو پیشنهاد میده. پس اگر جویای این سبک هستید میتونید مثلا کفپوش‌ های چوبی رو با پرده‌ هایی زرد رنگ، زردهای نرم مثل زرد کره‌ ای ترکیب کنید. 

این در حالیه که رنگ سبز جنگلی یا همون سبز سیج نیز میتونه به پالت رنگی دکوراسیون منزل شما اضافه بشه. اگر آبی رو دوست دارید پس بهتره که به جای رنگ آبی کاربنی یا کبالتی، به سراغ آبی‌ های روشن برید و خودتون رو در فضایی مثل آسمون غرق کنید.

دکوراسیون فرانسوی

پرده ها و سبک بی نظیرشون در دکوراسیون فرانسوی

استفاده پرده هایی از جنس ابریشم یا کتان. استفاده از والان در قسمت بالای پرده.

دکوراسیون فرانسوی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی