|

لباس‌های مردانه‌ای که هر زنی باید داشته باشد / کدام لباس مردانه به زنان بیشتر می‌آید؟

پوشیدن لباس‌های مردانه توسط زنان ایده جدیدی نیست، اما در سال‌های اخیر بیشتر از هر زمان دیگری لباس‌های مردانه توسط زنان پوشیده شده است.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- وقتی صحبت از مد و لباس می‌شود پوشیدن لباس‌های غیر مرسوم نیز بیشتر به چشم می‌خورد. شما می‌توانید استایل خود را به روش‌های جدید و غیرمنتظره بیان کنید. پوشیدن لباس‌هایی که به‌طور سنتی برای مردان ساخته می‌شوند ایده جدیدی نیست، اما در سال‌های اخیر بیشتر از هر زمان دیگری لباس‌های مردانه توسط زنان پوشیده شده است.

Blog_Featured_Image_13_2048x

سرکشی از لباس زنانه

در واقع امروزه دیگر زنانی که شلوار یا پاپیون می‌پوشند نتنها تو ذوق نمی‌زنند بلکه زیبا نیز به نظر می‌رسند؛ اما همیشه اینطور نبود. قبل از اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، آداب و رسوم اجتماعی در مورد پوشش زنان بسیار سختگیرانه بود.

اما در دهه 1850، آملیا بلومر، فعال حقوق زنان، شروع به تغییر اوضاع کرد. او از زنان حمایت می‌کرد که پوشیدن لباس‌هایی که مختص زنان است را کنار بگذارند. یکی از تاثیرگذارترین نمادهای مد دهه 20 کوکو شانل بود. او با سرکشی، استایل زنانه زمان خود را رد کرد و حرکت رو به رشد به سمت توانمندسازی زنان را تسریع بخشید و راه را برای لباس‌های الهام‌گرفته از لباس‌های مردانه، طراحی کت و شلوارهای زیبا و لباس‌های ساده روزمره برای زنان هموار کرد.

koBmOYiT3y5Z5qizBFpd6jznI7v6muTRpOhVCe2Qv1pSIJMzzg.jpg_512X512X70

این روند سرکشی از لباس‌های زنانه در دهه‌های مختلف ادامه داشت و زنان بسیاری در این مسیر کوشیدند و نتیجه آن را هم گرفتند. به گونه‌ای که در بیست سال گذشته، محبوبیت مد الهام گرفته از لباس مردانه افزایش یافته است؛ تا حدی که اکنون استفاده از جلیقه‌های دکمه‌دار، الگوهای چهارخانه، کت‌های ترنچ و کت و شلوار بسیار به چشم می‌خورد.

با پوشیدن لباس مردانه جدی گرفته شوید

یکی از عواملی که می‌توان به این نکته نسبت داد این است که برخی گمان می‌کنند با پوشش مردانه بیشتر جدی گرفته می‌شوند و بر اعتبار آن‌ها افزوده می‌شود. لباس زنانه به داشتن جیب‌های بیهوده معروف است و نظر برخی نیز بر این است که با پوشیدن لباس‌های مردانه علاوه‌بر این که بر جذابیتشان افزوده می‌شود جیب‌های بزرگتری برای قرار دادن وسایل خود دارند. 

6

لباس‌های مردانه‌ای که هر زنی باید داشته باشد

اکنون که پوشیدن لباس مردانه توسط زنان بیشتر باب شده است و لباس‌ها از جنسیت خارج شده‌اند بد نیست برخی از البسه مردانه را بیشتر مورد توجه قرار دهید تا جذاب تر و دلربا تر به نظر بیایید. 

250

بلیزر بزرگ

کت‌های مردانه را می‌توان بسته به موقعیت با سایر لباس‌ها استایل کرد؛ با استفاده از یک کمربند یک کت کتانی سایز بزرگ، بر زیبایی خود تاکید کنید. یا کت کتانی را روی دامن بپوشید یا آن را با کتانی لاغرتر ست کنید. پوشیدن یک بلیزر بزرگ روی تکه‌های زنانه ظاهری شیک ایجاد می کند.

3-13

پیراهن دکمه دار

پیراهن دکمه دار یک لباس چند منظوره از لباس مردانه است که خانم ها نیز می‌توانند آن را بپوشند. از آنجایی که پیراهن‌های دکمه‌دار مردانه متفاوت از پیراهن‌های دکمه‌دار زنانه برش داده می‌شوند خانم‌ها باید دنبال پیراهن‌هایی باشند که نه خیلی گشاد و نه خیلی تنگ باشند. 

روش‌های مختلفی برای پوشیدن پیراهن دکمه دار مردانه وجود دارد. پیراهن را در یک دامن یا شلوار با کمر بلند قرار دهید و یک کمربند یا چند زیورآلات برای ایجاد رنگ و بافت  روی آن قرار دهید. همچنین می توانید یک ژاکت یا کت را روی پیراهن دکمه دار بپوشید.

static1.squarespace-37_large

جلیقه

پوشیدن جلیقه مردانه یک ظاهر متمایز است که چیزهای زیادی در مورد استایل شخصی شما می‌گوید. جلیقه‌ها می‌توانند تقریباً با هر لباسی عالی به نظر برسند. یکی را با شلوارهای دوخت یا دامن چین دار ست کنید. دیگری را با شلوار و بوت ساق بلند استایل کنید. از پیراهن‌های سفید یا متضاد با رنگ جلیقه هم می‌توانید استفاده کنید و با بستن پاپیون یا کراوات بر زیبایی آن بیفزایید.

کت جین

کت‌های جین مردانه سایز بزرگ‌تری نسبت به کت‌های زنانه دارند و ظاهری آرام و غیررسمی به آن‌ها می‌دهند. همچنین جیب‌ها و جزئیات بیشتری نسبت به کت های جین زنانه دارند. یک کت جین مردانه را با یک دامن ترکیب کنید تا حالتی زنانه ایجاد کنید. یک کت جین را می‌توان با شلوار لی و کفش‌های کتانی نیز ترکیب کرد تا ظاهری غیررسمی داشته باشید. با استفاده از عینک آفتابی، کیف با رنگ خنثی و جواهرات ساده ظاهر را نرم کنید.

static1.squarespace-36_grande

کت و شلوار

اما جذابترین آیتمی که این روزها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و دیده می‌شود پوشیدن کت و شلوار و جلیقه است که با استفاده از پاپیون، کراوات یا کلاه و همچنین بهره از اکسسواری‌های کلاسیک بر جذابیت آن افزوده می‌شود. استایل کت و شلوار را می‌توانید با یک پیراهن سفید و همچنین کفش کلاسیک و یک ساعت تکمیل کنید.

11zon_cropped-16-8

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی