|

شیرینی اتریشی با ماندگاری بالا عالی برای پذیرایی عید نوروز / مواد ساده طرز تهیه راحت

توی این مقاله می خوایم طرز تهیه یه شیرینی خشک عالی به نام شیرینی اتریشی رو آموزش بدیم که واسه پذیرایی عید نوروز خیلی مناسبه.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- شیرینی پختن واسه عید از اون کارای لذت بخشه که خیلی از خانومای ایرانی آخرین روزهای اسفند انجامش می دن، گاهی به صورت فردی و خیلی وقتا هم به صورت گروهی. علاوه بر خونه تکونی، آماده کردن وسایل هفت سین و خرید، پختن شیرینی خشک که ماندگاری بالایی هم داره، روزهای آخر سال رو حسابی جذاب میکنه! قبلا و در مقاله های جداگانه طرز تهیه شیرینی کشمشی، شیرینی ساق عروس، شیرینی نارگیلی و... رو آموزش دادیم و توی این مقاله می خوایم طرز تهیه یه شیرینی خشک عالی دیگه به نام شیرینی اتریشی رو آموزش بدیم که واسه عید نوروز خیلی مناسبه. پس تا پایان همراه ما باشین...

shirini-otrishi6

مواد لازم برای تهیه شیرینی اتریشی

مارگارین یا کره ۲۰۰ گرم

پودر قند ۸۰ گرم

اسانس وانیل یک قاشق چایخوری

زرده تخم مرغ ۴ عدد

آرد ۲۵۰ گرم

شکلات تخته ای ۵۰ گرم

پودر نارگیل، پسته یا ترافل به میزان لازم

shirini-otrishi4

طرز تهیه شیرینی اتریشی

مرحله اول

ابتدا فر رو با دمای ۱۳۵ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه میدیم خوب گرم بشه. سپس کف یک سینی فر رو با کاغذ روغنی می پوشونیم. و همینطور آرد رو ۲ یا ۳ بار الک می کنیم و کنار می ذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله یک کاسه متوسط برداشته و کره یا مارگارینی که به دمای محیط رسیده و نرم شده رو داخل اون می ریزیم. سپس پودر قند رو هم به اون اضافه کرده و با همزن برقی خوب مخلوط می کنیم تا کرم رنگ بشه.

مرحله سوم

در یک کاسه جداگانه، زرده های تخم مرغ رو با اسانس وانیل خوب مخلوط می کنیم. حالا مخلوط زرده تخم مرغ و وانیل رو به مخلوط مارگارین و پودر قند اضافه کرده و هم می زنیم تا مواد خوب با هم مخلوط و یک دست بشن.

shirini-otrishi1

مرحله چهارم

در این مرحله، آرد الک شده رو مرحله به مرحله به مایه خمیر اضافه کرده و هم می زنیم تا تمامی مواد به خوبی به خورد هم برن و در نهایت یک خمیر شیرینی اتریشی نرم و لطیف با چسبندگی کافی داشته باشیم.

مرحله پنجم

حالا یک قیف و ماسوره کنگره دار برمی داریم. مقداری از خمیر شیرینی اتریشی رو داخل اون می ریزیم. به کمک ماسوره شیرینی هایی به شکل انگشت و به طول شش سانتی متر و با فاصله از هم در سینی فر درست می کنیم.

مرحله ششم

سینی رو به مدت ۲۰ دقیقه در فری که از قبل گرم کردیم می ذاریم و هنگامی که زیر شیرینی اتریشی کمی تغییر رنگ داد و طلایی رنگ شد، فر رو خاموش کرده و سینی رو خارج می کنیم و اجازه میدیم شیرینی ها به خوبی خنک بشن.

shirini-otrishi5

مرحله هفتم

برای تزئین شیرینی اتریشی، ابتدا شکلات رو به روش بن ماری آب می کنیم. همچنین می تونیم شکلات رو به مدت یک دقیقه در ماکروفر بذاریم تا آب بشه. پس از اینکه شیرینی های اتریشی به خوبی خنک شدن، با قاشق مقداری از شکلات آب شده رو برداشته و روی بخشی از شیرینی می ریزیم. سپس با پودر نارگیل، پسته یا ترافل روی قسمت آغشته به شکلات رو تزیین می کنیم. شیرینی اتریشی خوشمزه ما حاضره و برای پذیرایی از مهمونای عید نوروز عالیه.

اگر به شیرینی پزی علاقمندی اینجا میتونی مطلبی با موضوع فوت و فن های شیرینی پزی رو ببینی و بخونی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی