|

طرز تهیه خورش گل کلم با مرغ همراه با نکات پخت/ یه طعم جدید و متفاوت رو امتحان کن

توی این مقاله طرز تهیه یه خورش عالی که از فصل پاییز میشه درستش کرد رو یاد میگیری. خورش گل کلم که خیلی ساده درست میشه خیلی هم مزه خوبی داره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خورش ها در فرهنگ غذایی ایرونی، جایگاه ویژه ای دارن وقتی در کنار پلوی زعفرونی، رنگ و لعاب چشمگیری به سفره غذا میدن! خیلی از ایرانی ها عاشق انواع پلو و خورشت هستن و ترجیح میدن حداقل در وعده ناهار، پلو و خورشت میل کنن. خورش های خوشمزه ای هم مثل قورمه سبزی، کرفس، قیمه و... میشه پخت که حرف ندارن ولی خب گاهی تنوع هم لازمه و میشه متناسب با فصل، خورشت های متفاوتی مثل خورش آلو اسفناج، خورش غوره مسما و... هم درست کرد. توی این مقاله میخوام طرز تهیه یه خورش عالی که از فصل پاییز به بعد میشه درستش کرد بهتون آموزش بدم. خورش گل کلم که خیلی ساده درست میشه و خیلی هم مزه خوبی داره. تا پایان همراهم باشید...

khoresh-golkalam1

مواد لازم برای تهیه خورش گل کلم با مرغ

گوشت مرغ ۴۰۰ گرم

گل کلم کوچک یک عدد

پیاز متوسط یک عدد

گوجه فرنگی ۳ عدد

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

آب جوش ۲ لیوان

آبلیمو یا آبغوره ۲ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده به مقدار کافی

روغن مایع به مقدار کافی

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

khoresh-golkalam3

طرز تهیه خورش گل کلم با مرغ

مرحله اول

برای شروع گل کلم رو تکه تکه کرده و اون رو می شوریم و اجازه میدیم خشک بشه.

مرحله دوم

پیاز رو نگینی خرد کرده و داخل قابلمه مناسب خورش، روغن مایع می ریزیم و وقتی داغ شد پیاز رو اضافه کرده و تفت می دیم. وقتی پیاز طلایی شد زردچوبه ریخته و بعد از 30 ثانیه، تکه های مرغ رو اضافه می کنیم.

مرحله سوم

وقتی تکه های مرغ سرخ شد، نمک و فلفل و رب گوجه فرنگی اضافه کرده و تفت می دیم. آب جوش رو ریخته و وقتی به جوش اومد حرارت رو ملایم می کنیم تا مرغ بپزه.

khoresh-golkalam2

مرحله چهارم

تا مرغ ها پخته بشن، داخل یک ماهیتابه مقداری روغن ریخته و وقتی داغ شد تکه های گل کلم رو اضافه کرده و سرخ می کنیم. نمک، فلفل، زعفران دم کرده و آبلیمو یا آبغوره رو به گل کلم ها اضافه کرده و کمی دیگه تفت میدیم.

مرحله پنجم

15 دقیقه آخر پخت مرغ، گل کلم های سرخ شده رو به قابلمه خورش، اضافه می کنیم. گوجه فرنگی ها رو از وسط نصف می کنیم و داخل یک ماهیتابه که کمی روغن مایع ریختیم، سرخ می کنیم. وقتی خورش جا افتاد اون رو همراه گوجه در ظرف مناسب سرو می کنیم و همراه پلو زعفرانی نوش جان می کنیم.

khoresh-golkalam4

نکات پخت خورش گل کلم با مرغ

-گل کلم رو در اندازه خیلی کوچیک خرد نکنید و به مدت طولانی در خورش نجوشه چون بافت نرم اون باعث میشه در خورش له بشه.

-برای طعم دار کردن خورش، حتما از آبلیموی تازه یا آبغوره کمک بگیرید. استفاده از گرد لیمو عمانی هم طعم خوبی به خورش گل کلم با مرغ ما میده.

-از لپه هم میشه در این خورش استفاده کرد. کافیه که اون رو از چند ساعت قبل خیس کنید و همراه مرغ خوب تفت بدید.

-برای درست کردن خورش گل کلم از گوشت خورشتی هم میشه استفاده کرد فقط مدت زمان پخت خورش طولانی تر میشه.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی