|

نحوه شستن پتو ملافه دار و ساده / پتو هارو یِلخی ننداز تو ماشین اینجوری اصولی خوبه

اگه دلت میخواد درست درمون و رو اصول پتو ها رو تو خونه بشوری، پس باید یکسری موارد رو بلد باشی که اینجا یادت دادم زیبا جان.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شستشوی پتو از دست کارهایی محسوب میشه که تو هر خونه ای لازمه. بالاخره کم یا زیاد همه ما تو خونه هامون و تو کمد دیواری ها تعداد پتو و بالش و تشک داریم که بعد از استفاده چند مدته و یا حتی هنگامی که استفاده نشدن و داخل کاور نبودن نیاز به شستشو دارن. این روزا هم که دیگه عید نوروز از رگ گردن بهمون نزدیک تر شد و خیلی از مامانا شروع به تمیزکاری و خونه تکونی کردن. بی شک شستشوی پرده ها و پتو و روکش بالش ها و غیره هم جزو کارهاییست که باید انجام بشه تا رنگ و بوی تمیزی و تازی به خونه بیاد. ناگفته نمونه شستن این عناصر تنها یکبار در سال فایده نداره و باید دو سه باری انجام بشه، اما با توجه به اینکه در حال حاضر نزدیک عیدیم میخوایم یه سرکی بکشیم به ترفندهای شستن پتو!

بی شک سپردن پتوها برای شستشو به خشکشویی روش خیلی بهتریه، اما برخی از خانوما هستند که خب تو یه شرایط خاصی قرار میگیرن و یمخوان خودشون پتو رو بشورن اما دقیق نمیدونن چجوری اینکار رو انجام بدن که پتو آسیبی نبینه. اگر شما هم دچا چنین مشکلی هستید پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید.

نحوه شستن پتو در خانه

اول برچسب پتو رو خوب چک کن

خب احتمال اینکه پتوی شما برچسب مشخصات داشه باشه زیاده. پس ابتدا به اون برچسب توجه کنید تا بهتر بتوندی نسبت به شستن پتو تصمیم بگیرید. این برچسب ها به شما کمک میکنه که چطور باید به شستن پتو اقدام کنید و میتونید با دست بشویید یا اینکه حتما باید به خشکشویی بسپارید.

وزن پتو و شرایط لباسشویی رو چهار چشمی دقت کن

شاید اولین موضوعی که به هنگام شستن پتو به اون توجه کنید اینه که اصلا وزن پتوی شما چقدره؟ شاید گاهی وقتا یکری پتوهای دو نفره اونقدری سنگین باشن که به هنگام خیس شدن تازه سنگین ترم بشن و لباسشویی معمولی نتونه جوابگو باشه! باید دقت کنید و بدونید که ماشین لباسشویی شما تا چند کیلو وزن رو به هنگام شستشو میتونه تحمل کنه. این نکته قطعا تو دفترچه راهنمای لباسشویی نوشته شده. 

نحوه شستن پتو در خانه

البته که شاید ندونید پتو وقتی خیس میشه تقریبا چند کیلو بهش اضافه میشه که خب در این شرایط باید بهتون بگیم حداقل وزنی که یه پتوی خیس به خودش میگیره 6 کیلوگرم می باشد. بنابراین لباسشویی شما باید بتونه حداقل 6 کیلو وزن رو بتونه تحمل کنه و به علاوه اینکه وقتی پتو یا پرده رو با فشار فراوون میفرستیم داخل لباسشویی، باید به این نکته توجه کنید که وقتی فضای لباسشویی کوچیک باشه، نه تنها نمیتونه به خوبی و تمیزی اون مورد رو بشوره، بلکه حتی باعث چروک شدنش هم خواهد شد!

نحوه شستن پتو در خانه

و اما مراحل شستشوی پتوی ملافه دار و ساده؛ پتو رو تکون بده

بی شک خب پتو هم به مانند دیگر وسایل به خودش خاک میگیره پس حتما پیش از هر کاری پتو رو تو فضای باز تکون بدید. اگر پتو رو برای اولین باره که میشورید حتما از اینکه رنگ پس نمیده مطمئن بشید. برای دونستن این کار میتونید گوشه ای از پتو رو خیس کنید و با ملافه سفید رو بکشید ببینید رنگ پس میده یا خیر. اگر رنگ نداد به ادامه کار بپردازید.

پتو رو داخل ماشین بنداز!

خب بیشتر پتو ها برچسب راهنمایی دارند، اما اگر هم نداشتن بهره که تو دمای خیلی داغ آب پتو رو نشویید. شاید بهترین دما براش 30 درجه باشه و بیش از حد هم مواد شوینده نزنید که به پتو نچسبه و باعث پودری شدن پتو نشه. پس پودر شوینده کم بریزید و نرم کننده هم به میزان لازم رو به کم مصرف کنید.

نحوه شستن پتو در خانه

پتو رو اینجوری خشک کن

شاید به نظر برسه که خشک کردن پتو هم به مانند هر شستشوی دیگه ای خیلی راحت انجام بشه، اما بهتره که از خشک کردن پتو با حرارت خشک کن لباسشویی خودداری نمایید. در عوض فقط کافیه که آب اضافی باقی مونده داخل پتو رو از بین ببره و سپس میتونید پتوی مرطوب رو تا کرده و چند حوله لا به لاش قرار بدید تا نمش گرفته بشه. همچنین بهتره که پتو رو تو هوای آزاد قرار بدید تا خشک بشه.

نحوه شستن پتو در خانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها