|

روش های برق انداختن سینک ظرفشویی/ کدبانو ها رو از تمیزی آشپزخونه شون میشه شناخت

توی این مقاله روش های ساده برق انداختن و ضد عفونی کردن سینک و همینطور رسوب زدایی شیرآلات رو یاد میگیری تا خیلی راحت دست به کار تمیزکاری بشی.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- درسته که خیلی چیزا توی خونه به تمیز کردن منظم نیاز دارن ولی قبول داری یه جاهایی رو بیشتر و بهتر باید تمیز کرد؟ مثلا یخچال، لباسشویی، مایکروفر و چیزهایی از این دست که با سلامتی مون هم در ارتباطه رو با دقت بیشتری باید تمیز کنیم. سینک ظرفشویی هم یکی دیگه از چیزهایی توی خونه هست که باید زود به زود و با دقت تمیز بشه تا سلامتی مون به خطر نیفته. توی این مقاله میخوام روش های ساده و راحت برای برق انداختن و ضد عفونی کردن سینک و همینطور رسوب زدایی شیرآلات رو بهت بگم. تا پایان همراه من باش...

SINK2

اهمیت تمیز نگه داشتن سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی به خاطر اینکه محلی برای شستشوی ظروف و مواد غذایی هست، به طور مستقیم با سلامتی اعضای خانواده مرتبطه و باید به طور منظم ضدعفونی و تمیز بشه. سرعت رشد باکتری در این محل به خاطر کاربری سینک و مرطوب بودن همیشگی اون، بیشتره و به همین دلیل باید توجه خاصی به گندزدایی و حفظ پاکیزگی اون کرد.

برق انداختن سینک ظرفشویی هم به این علت که معمولا در معرض دید قرار داره با اهمیته تا حس خوبی از تمیزی و پاکیزگی داشته باشیم.

SINK1

بعد از ظرف شستن سینک رو خشک کنید

خشک کردن سینک بعد از هربار استفاده طولانی مدت از اون، باعث میشه تا لک آب و رسوبات روی سطح سینک سخت و موندگار نشن. اگر سینک رو بعد از ظرف شستن با یک دستمال تمیز و بدون پرز، خشک کنی دیگه نیازی به زود به زود برق انداختن این وسیله مهم آشپزخونه نداری و کارت راحت تر خواهد شد.

SINK3

استفاده از شوینده های اسیدی ممنوع!

جنس اغلب سینک های ظرفشویی استیل هست و این جنس با مواد شوینده سنگین و اسیدی آسیب میبینه. پس توجه داشته باش که شوینده ای که تهیه میکنی برای فلزات قابل استفاده باشه.

استفاده ازشوینده های شیمیایی نامناسب، لکه های تیره و بدی روی سطح سینک به جا میذاره که دیگه هیچوقت تمیز نمیشن.

SINK7

ضدعفونی سینک با مایع سفیدکننده

قبلا هم گفتیم که سینک به خاطر شکل استفاده از اون، محلی برای رشد باکتری هاست و باید به طور مرتب ضدعفونی بشه. برای این کار بهتره از مایع سفید کننده استفاده کنی.

بعد از شستن سطح سینک با مایع ظرفشویی و آبکشی کامل اون، اسکاچ رو به مایع سفید کننده آغشته کن و تمام سطح سینک رو تمیز کن. بعد از چند دقیقه با آب سرد تمام سینک رو آبکشی کن.

SINK8

جوش شیرین و سرکه؛ تمیزکننده های دوست داشتنی

برای برق انداختن سینک و شیرآلات اون، میتونی از جوش شیرین استفاده کنی. به این ترتیب که خمیری از ترکیب جوش شیرین و آب درست کنی و اون رو با یه مسواک نرم به نقاط رسوب گرفته سینک و شیرآلات بکشی. بعد از اینکه مطمئن شدی لکه ها و رسوبات تمیز شده سینک و شیرها رو آبکشی کن.

SINK5

سرکه هم یه ماده تمیز کننده قوی برای سینک و شیرآلات محسوب میشه. دستمالی رو به سرکه سفید آغشته کن و روی سینک و شیرها بکش و یک ساعت زمان بده تا به همون شکل بمونه. بعد از این مدت با یک اسفنج خشک رسوبات رو به راحتی تمیز کن.

SINK4

در این مقاله نکاتی ساده و کاربردی در مورد ضدعفونی کردن و برق انداختن سینک و شیرآلات مطرح شد که امیدوارم مورد استفاده قرار بگیره. اینجا هم میتونی مطلبی در مورد تمیز کردن گاز بخونی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی