|

ترفندهای کاری برا تمیز کردن لیوان های کدر / کابینت میخوای بچینی ظرفارو شفاف پس بده

اگر شما هم برای شستشو و شفافیت لیوان و ظروفتون موندین چه روشی رو استفاده کنین بهتره، پس حتما با این مطلب همراه بشید که مختص خودتونه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- آشپزخونه تو هر خونه ای در واقع قسمت خدماتی محسوب میشه. چرا که بیشتر شستشوها و تمیز کاری ها در این فضا انجام میشه و یه جو.رایی میتونیم بگیم اگه آشپزخونه نباشه یا اصلا قسمتیش با مشکل مواجه بشه، بی شک زندگی مختل خواهد شد. مثلا شما فکر کنید که گاز خراب شده و شعله ای ازش روشن نمیشه، میتونین غذا درست کنین؟ تا چند روز میتونین حاضری سر کنین؟ یا شاید هم سینک بگیره و آب پایین نره! چطور میشه ظرف هایی که هر لحظه در حال کثیف شدن هستند رو هندل کرد؟ 

خب گفتیم ظرف! آشپزخونه جان فعالیت های بسیاری داره و خدمات بسیاری هم به ما میرسونه، به خصوص اینکه تو ماه آخر سال هستیم  خیلی از مامانا شروع کردن به خونه تکونی و سابیدن خیلی از وسیله های خونه. مثلا یکیش همین ظروف! بی شک خیلی از ظرف ها به دلیل استفاده چن مدته، و همچنین رسوب مواد معدنی آب و غیره، دچار کدری و یه جرم نه چندان جالب شده اند که با آب خالی هم پاک بشو نیست! اما چه میشه کرد؟ واسه سال نو ظرفامون رو تمیز نکنیم و کدر بچینیم تو کابینت؟ قطعا خیر! ما در این جا روش هایی رو سراغ داریم که به راحتی میتونن شما رو به این هدف برسونن. پس با ما همراه باشید.

سرکه یکی از عالی تریناست!

میتونیم به جرات بگیم سرکه یکی از قوی ترین و پرکاربردترین مواد تمیز کننده تو هر خونه ای هستش که خیلی هم در دسترسه و موجود. این ماده جادویی میتونه هرگونه لک و جرمی رو محو افق کنه و از بین ببره. از طرفی هم یکی از بهترین روش ها برای بازگردوندن شفافیت و بلوریت ظروفی همچون لیوان می باشد. به جهت استفاده از سرکه فقط کافیه تا یکم از اون رو داخل یه ظرف بریزید و لیوان های کدر شده رو داخلش بگذارید. بعد از گذشت چند دقیقه، لیوان رو در بیارید و با آب به طور کامل بشویید. واسه افزایش اثر بخشی هم میتونید یکم آب لیمو به سرکتون اضافه نمایید و نتیجش رو ببینید. 

Untitled

خمیر دندون فقط برای دندون نیست!

تا وقی که خودم امتحان نکرده بودم باورم نمیشد، اما میتونم با تجربه شخصیم بگم خمیر دندون نیز یکی از پاک کننده های به شدت قوی محسوب میشه که میتونه به برگردوندن شفافیت لیوان های کدر شده خیلی خیلی کمک کنه و موثر باشه. این روش در حالی که خب نیاز به خمیر دندون نسبتا زیادی داره و هزینه برداره، اما اونقدری میتونه شفافیت رو به لیوان ها ببخشه که ارزش اون گرونی رو هم داره. برای رسیدن به این هدف و اجرای این کار کافیه تا خمیر دندون رو بر روی قسمت کدر لیوان ها بمالید و بعد اون رو با یه پارچه از روی لیوان پاک کنید. یادتون نره خمیر دندونی که برای اینکار استفاده میشه نباید اصلا رنگ دار یا پله ای و چند رنگ باشه.

6464546

جوش شیرین و سرکه

جوش شیرین و سرکه نیز دو ماده منحصر به فرد و کاری برای تمیز کردن لیوان های کدر به شمار میان که با ایجاد یک خمیر سفید کننده از این دو ماده، شما میتونید خیلی راحت لیوان هارو درخشان کنید.

وایتکس مضره، ولی خیلی لامصه

وایتکس، اکثرا به عنوان یه ماده شیمیایی و مضر شناخته شده هستش که البته درستم هست، اما باید بگیم تو زمینه تمیز کردن و بازیابی شفافیت لیوان ها، کاملا کم نظیره با سرعت بسیار بالا. وقتی میخواین از وایتکس استفاده کنین، مراقب لباساتون باشین و حتما از دستکش پلاستیکی استفاده کنید، چرا که این ماده میتونه رنگ لباستون رو خیلی زود تغییر بده و خراب کنه. از طرفی هم پوست شما رو تحت تاثیر قرار بده و آسیب بزنه. 

6546

پودر لباسشویی اسمش مال لباسه ولی همه کارست

پودر لباسشویی نه تنها میتونه لباس ها رو به خوشگلی بشوره و تمیز کنه، بلکه میتونه به تیمز کردن سینک ظرفشویی و بازیابی شفافیت لیوان ها نیز کمک به شدت خوب و مفیدی داشته باشه. برای این منظورمیتونید لیوان ها رو یه 12 ساعتی تو محلولی از آب و پودر لباسشویی قرار بدید و سپس با آب گرم و مایع ظرفشویی شسته و تمیز کنید.

6465

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها