|

لیوانت کدر شده با شوینده شیمیایی نشور خیلی بده / شگردهای خونگی از بین بردن زردی لیوان

احتمالا برای شما هم پیش اومده که از لیوانا استفاده کردین و بعد یه مدت دیدین ای وای چرا زرد و کدر شدن که البته میشه با این ترفندا سفیدشون کرد

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همونقدر که خوشمزه بودن غذا اهمیت داره، دیزاین و زیبایی ظروف هم مهمه. مثلا شما فکر کنید که یه ظرف کثیف دارید با یه غذای خوشمزه، قطعا همه چیز تکمیل نیست، چرا که اگر غذای شما مزه بهشت هم بده باز چون تو یه طرف کثیف و نه چندان زیبا سرو شده، یه جورایی بد به نظر میاد. البته که این تنها مختص ظروفی مثل کاسه بشقاب نیست و لیوان ها نیز همینطور هستن. لیوانی ها به مرور با استفاده مکرر میتونن شفافیتشون رو از دست بدن و دیگه مثل اولش درخشان و صاف نباشن. بلکه به یه لیوان شیشه ای کدر و زرد شده تبدیل بشه که اصلا خوشایند نیست. 

اما باید چیکار کرد؟ باید رفت و هی یه دست لیوان و استکان جدید خرید؟ و یا اینکه به دنبال ترفندی بهتر گشت! قطعا راه حل دوم درست تره اما گاهی خیلی از خانوما هستند که با استفاده از مواد شوینده بسیار قوی هم باعث میشن تا اون لیوان خطری برای سلامت بدن انسان بشه و هم اینکه به مرور لایه داخلی و بیرونی لیوان از بین میره و باعث میشه تا خیلی زود بی رنگ بشه. اما نگران نباشید چرا که همیشه راهکار بهتری هم وجود داره و در این مطلب قراره با یک سری شگرد های مناسب تر برای حل این مشکل آشنا بشیم. پس با ما همراه بمونید.

1- پودر لباسشویی؛ سریع لیوان رو شستن

اگر شما هم تو خونه و کابینت لیوان هایی دارید که رنگ گرفته، برای از بین بردن کدری و زردی لیوان میتونید یه ظرف پر از آب ولرم تهیه کنید و توش پودر ماشین لباسشویی بریزید. بعد لیوان ها رو داخلش قرار بدین و یه 12 ساعتی بزارید بمونه. سپس لیوان ها رو بیارید بیرون و با مایع ظرفشویی و آب گرم بشویید و آبکشی کنید.

و یا اینکه همیشه سعی کنید تا بلافاصله و بدون فاصله طولانی بعد از استفاده از لیوانتون اون رو بشورید. اینجوری هی کثیفی روش نمیمونه تا تبدیل بشه به جرم و زردی!

رفع زردی لیوان

2- سرکه خوبه؛ جوش شیرین خوبتر

گاهی لیوان ها به دلیل وجود مواد معدنی موجود در آب کدر میشن که خب برای شفاف شدن چنین اتفاقی  میتونید لیوان و استکان هایی که دارین رو به مدت 5 دقیقه تو سرکه قرار بدین تا آب بخوره.

اما اگه این عمل یعنی قرار دادن لیوان ها درون سرکه ور انجام دادین و شفافیت لیوان ها برنگشت، یکم جوش شیرین روی لیوان ها بکشید تا این لکه ها هم از بین برن.

اگر تازگیا لیوان ها رو با ماشین ظرفشویی شسته اید اما لیوان ها همچنان کدر دیده میشن، باید بدونید که علت کدر بودن اونها ایجاد خط و خش هایی هستش که توسط ماشین به صورت دائمی افتاده و یا اینکه مواد معدنی سنگین، یه لایه نازک و سنگین روی لیوان شما ساختن.

تو سینک رو آب و مقداری هم سرکه سفید بریزید و لیوانارو به مدت 20 دقیقه تو این محلول قرار بدید، بعد جوش شیرین رو تو یه کاسه ای بریزید و یه مسواک خیس شده داخل جوش شیرین فرو کرده و سعی کنید تا لکه ها رو با جوش شیرین پاک کنید. بعد لیوان رو قشنگ تمیز بشورید و با یه دستمال بدون پرز خشکش کنید. اگه این روش براتون جواب نده، احتمالا ظرف های شما خط و خش افتاده شدن چرا که بعضی ظرف ها به یک سری مواد مورد استفاده در ماشین ظرفشویی حساس هستن و زود خش دار میشن. پس بهتره که ظرفارو با دست بشویید.

رفع زردی لیوان

اما چندتا نکته تکمیلی بخونیم!

- فراموش نکنین که هرچی بیشتر لکه ها بر روی لیوان شیشه ای بمونن پاک کردنشون هی سخت تر میشه! پس هر موقع لکه دیدین به فکر چاره باشین و بیخیالش نشین.

- هر بار لیوان ها رو شستین حتما بعدش خشکشون کنین.

- اگه از ماشین ظرفشویی برای شستن ظرفا استفاده می کنین حتما براق کننده هم بزنید.

- اگه لیوان ها رو با آب های سبک و مواد شوینده فسفات دار بشورین، باعث میشه خط و خش روشون بیفته، پس اگه تو محل زندگیتون آب سبک دارین، از شوینده کمتری استفاده داشته باشید.

- برای درخشندگی لیوان ها در زمان آبکشی چند قطره سرکه هم به سینک اضافه نمایید.

رفع زردی لیوان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی