|

شیرینی پفکی گردویی واسه عید نوروز حرف نداره از سبکی و خوشمزگی/دستور سریع و راحت

توی این مقاله طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی رو یاد می گیری که خیلی راحت درست میشه و واقعا هم خوشمزه هست. این شیرینی جون میده واسه عید نوروز...

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- نزدیک عید که میرسه دغدغه های شیرین و زیبایی دل و ذهن آدما رو پر میکنه. خونه تکونی، خرید، سبزه انداختن، سفره هفت سین و... درست کردن شیرینی هم یکی دیگه از این کارهاست که خیلی از خانومای خونه نزدیک عید نوروز براش برنامه ریزی میکنن. انواع زیادی از شیرینی ها رو برای دید و بازدید عید میشه درست کرد اما بعضی از اونا مثل شیرینی نخودچی، شیرینی نارگیلی، شیرینی بهشتی و... شیرینی های خشک هستن که طرفدارای زیادی دارن و درست کردنشون هم سریع و راحته. یکی دیگه از این شیرینی های خوشمزه که خیلی آسون درست میشه و واقعا هم خوشمزه هست شیرینی پفکی گردوییه. توی این مقاله روش پخت این شیرینی رو باهم یاد می گیریم. تا پایان همراهم باش...

pofakigerduee3

مواد لازم برای تهیه شیرینی پفکی گردویی

زرده تخم مرغ ۳ عدد

پودر قند یک پیمانه

مغز گردو یک پیمانه

آرد ۲ قاشق مرباخوری

وانیل نصف قاشق چایخوری

پودر هل یک قاشق چایخوری

پودر پسته به مقدار کافی (برای تزئین)

pofakigerduee5

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی

مرحله اول

تخم مرغ رو از یکی دو ساعت قبل از یخچال خارج می کنیم تا هم دمای محیط بشه. فر رو هم با دمای 120 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم بشه.

مرحله دوم

برای شروع زرده تخم مرغ رو از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم و زرده ها رو داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر قند رو روی زرده تخم مرغ الک می کنیم.

pofakigerduee2

مرحله سوم

حالا وانیل و پودر هل رو به زرده تخم مرغ اضافه کرده و با دور تند همزن برقی می زنیم تا مخلوط زرده تخم مرغ کش دار و رنگ اون روشن بشه.

مرحله چهارم

در ادامه آرد رو روی مواد شیرینی الک می کنیم و حدود 30 ثانیه با همزن می زنیم تا مواد شیرینی یکدست بشه. در این مرحله گردوی خرد شده رو اضافه کرده و آروم مخلوط می کنیم. 

مایه این شیرینی باید سفت باشه اگر بعد از اضافه کردن گردو حس کردید که مایه به اندازه کافی سفت نیست گردوی بیشتری اضافه کنید.

pofakigerduee6

مرحله پنجم

کف یک قالب مستطیلی بزرگ رو کاغذ روغنی می ذاریم و با قاشق کمی بیشتر از اندازه فندق از مواد شیرینی برداشته و روی کاغذ با فاصله قرار میدیم. قالب رو به مدت 15 دقیقه داخل فر می ذاریم تا شیرینی ها بپزن.

مرحله ششم

وقتی فر رو خاموش و قالب رو خارج کردیم اجازه می دیم روی شیرینی ها پودر پسته می ریزیم و اجازه میدیم تا کاملا خنک بشن بعد اونها رو داخل ظرف منتقل می کنیم.

pofakigerduee1

شیرینی خوشمزه ما حاضره و دیدید که چقدر راحت و سریع آماده میشه. شیرینی پفکی گردویی در همه وقت مخصوصا برای پذیرایی عید نوروز عالیه؛ نوش جانتون. امیدوارم بپزید و از خوردنش در کنار عزیزانتون لذت ببرید. اگر به آشپزی و شیرینی پزی علاقه دارید اینجا کلی دستور عالی براتون داریم که می تونین استفاده کنین.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی