|

چیدمان و تمیز کردن یخچال اصول داره / اینجوری پیش بری سیاهچاله پشت یخچالم نجات میدی

تمیز کردن یخچال و مرتب نگه داشتنش اهمیت زیادی داره اما سخته که چیکار کنین و چطور به این نتیجه برسیم، اما نگران نباش که اینجا همرو یاد میگیری

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اینکه خونه مرتب باشه تنها موضوعی نیست که تو خونه وخونواده اهمیت داره. اصلا منظم و مرتب بودن خونه از قسمت های کوچیک تشکیل میشه که یه خونه ساخته میشه دیگه. قطعا اینکه هال و پذیرایی و اتاق و آشپزخونه کثیف و یا به هم ریخته یاشن میتونن تو نمای کلی خون تاثیر بزارن. اما بیاین کمی هم بریم تو قسمتای پنهان خونه که شاید تو نگاه ظاهری و نمای کلی به چشم نیان، اما تنها کافیه تا دربشون رو باز کنید و اونوقته که کوله باری از سنگینی و شلوغی و الکی بودن میریزه بیرون. مثلا کمد دیواری.

یا اصلا یخچال و فریزر! فکر نکنید این تنها کمد دیواری ها هستند که قابلیت شلوغ پلوغی رو دارند و یخچال ها هم به زیبایی تمام میتونن درهم و کلافه کننده بشن جوری که شما برای پیدا کردن یه ماده غذایی هی اینور اونور کنید تا پیداش کنین! از طرفی هم گفتیم الکی بودن، یعنی چی؟ یعنی همونطور که تو کمد دیواری نباید وسایل و لباس اضافه وجود داشته باشه، تو یخچال هم مواد غذایی بیش از اندازه نباید بمونه و یا اینکه از خوراکی ها به اندازه بیش از حد خریداری نشه!

خب اینهمه آسمون ریسمون بافتن واسه چیه؟ واسه اینه که ما بدونیم نباید یخچالمون درهم باشه؟ خیر! بلکه یاد بگیریم چجوری میشه یخچال رو سر و سامون داد تا تمیز و مرتب و جذاب بشه و بمونه. با ما همراه باشید تا به جواب این سوال برسیم. 

مرتب کردن یخچال

اول یخچال رو اینجوری تمیز و ضدعفونی کن

بی شک اولویت مرحله اینه که شما باید یخچال رو تمیز کنید پس بیاید و تمام مواد غذای رو از یخچال خارج کرد و بعد دست به کار بشید. اگر خوراکی ها جوری هستن که امکان خراب شدنشون زیاده پس بهتره که همه مواد رو خارج نکرده و تمیز کردن رو به صورت مرحله ای انجام بدید. مثلا اینجوری که یکسری خوراکی ها رو خارج کرده و اون دست از مواد غذایی خیلی حساس و خراب شونده رو بزاری قسمت پایین یخچال و بالا رو تمیز کنید. بعد که تموم شد حالا برعکس!

یا شاید هم میتونید یه ظرف پر از یخ داشته باشید و مواد غذایی رو داخلش بزارید و کل یخچال رو تمیز کرده و دوباره برگردونید. برای مرحله تمیز کردن سینک رو پر از آب گرم کنید و محفظه ها و قسمتایی که میشه در آورد رو داخل آب بریزید و بعد از یه تایم مناسب اونها رو بشویید. باقی محفظه ها رو هم میشه با دستمال و مواد شوینده ای که خیلی قوی نباشن تمیز کرد و با دستمال خیس و بعدم خشک کار رو تموم کرد. 

بعد از اتمام کار بوگیر یخچال تو یخچال بزارید تا بوی نامطبوعی از شوینده یا مواد غذای وجود نداشته باشه. مثلا جوش شیرین!

مرتب کردن یخچال

سیاهچاله پشت یخچال رو نجات بده؛ از صفحه چرخان استفاده کن

اگر شما یخچالی داشته باشید که بهش رسیدگی نکنید ممکنه بعد از مدتی بینین ای دل غافل اون گشت مشتای یخچال که حواستون نبوده چقدر شیشه و مواد غذای وجود داره که استفاده نشدن و تاریخشون هم گذشته. شما هم یادتون نبوده که مثلا فلان شیشه مربا رو داری و اینجوریاست که هم یخچال گر میشه و هم مواد غذایی حیف و میل!

یکی از بهترین ایده ها اینه ک شما بیاین و یه صفحه ای سینی چرخان استفاده کنید. این صفحات چرخان واسه مرتب کردن یخچالی خیلی میتونن خوب باشن که خب واسه یکسری مواد غذای مثل شیشه های مربا و ترشی و چاشنی ها استفاده بسیار مفیدی دارند. 

مرتب کردن یخچال

از سبد های شفاف استفاده کن و خودتو راحت کن!

این روزا دیگه خیلی از تقسیم کننده ها اومدن و شدن کمک حال خانوما. نه تنها برای کمد لباس و کشو ها وجود داره، بلکه برای یخچال هم میتونید از سبد های شفاف استفاده کنید که میشه داخلشون مواد غذایی رو گذاشت و اینجوری کار شما هم راحت شده چرا که میتونید راحت بینید کدوم شیشه داخلش چیه. اما اگر غیر این بود با اسم گذاری و برچسب روی سبد ها کار خودتون رو راحت و مرتب کنید.

مرتب کردن یخچال

از کشوهای پایینی یخچالت غافل نشو

اکثر یخچال ها قسمت کشو پایینی رو دارند که خب به عنوان کریسپر هم شناخته شده هستند. این قسمت میزان دما و میزان رطوبت مشخصی داره که نگهداری مواد‌غذایی رو واستون راحت تر میکنه. این بخش‌ ها به دلیل میزان رطوبت و دمای خاصی که دارند بهترین مکان به جهت تازه نگه‌ داشتن میوه‌ ها و سبزیجات به شمار میرن.

البته که حواست باشه به جهت جلوگیری از لهیده نشدن و خراب نشدن مواد غذایی و میوه و سبزیجات نباید خوراکی ها خیلی روی هم قرار بگیرن. بلکه بیاید و از نظم دهنده ها کمک بگیرید.

اینجوری که از نظم دهنده های قابل تنظیم تهیه کنید تا بتونید به راحتی اونطور که دلتون میخواد خوراکی جات رو سازماندهی کنید.

مرتب کردن یخچال

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی