|

گیاهان آپارتمانی مخصوص روی کابینت / آشپزخونت یه دونه از اینا کم داره تا شیک و مدرن شه

در این مقاله چند نمونه از گیاهان آپارتمانی مخصوص آشپزخانه رو بهتون معرفی کردیم که میتونید برای نگهداری اون ها در این فضا اقدام کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا همه بهترین ها رو برای خودشون میخوان زیباترین ماشین، زیباترین خونه، زیباترین استایل و... که خب ایرادی هم به این خواسته ها نیستن چون انسان ذاتن موجود کمال طلبی هست و حتی گاهی اوقات این کمال طلبی ازش یه فرد طماع هم میسازه که خب امیدواریم این مرحله ی آخر برای هیچ کدوممون اتفاق نیفته اما در این بین از آیتم های بزرگ که بگذریم میرسیم به آیتم های کوچیک مثل زیباترین گل های آپارتمانی که هر کسی دوست داره اون ها رو توی خونش داشته باشه و حتی جا داره بگیم که این کار طمع بردار هم نیست چون هر گلی و گیاهی برای خودش زیبایی داره و مثلا خیلی کم پیش میاد که مثلا یه گیاه به نظر شما زشت بیاد چون تعریفی از گیاه زشت نداریم مثلا شاید رو آدما برچسب زشت بودن بزنن بعضی از انسان های بی مهر ولی روی گیاهان نمیتونن.

البته که گیاهان هم در این بین درسته زیبایی دارن ولی میتونن بدی هم داشته باشن مثل گیاهان آپارتمانی آلرژی زا که در برخی از اوقات باعث میشن که شما حساسیت های پوستی  هم حتی پیدا کنید بنابراین راسته که میگن گل بی عیب خداست وقتی رز هم با تمام زیباییش خار داره! در این بین بهترین ویژگی که میشه به گیاهان نسبت داد که بسیار برای ما انسان ها کارآمده ساتع کردن انرژی مثبت از سمت بعضی از اون هاست که در فنگ شویی بهشون بسیار تاکید دارن چون بالاخره ما انسان ها انقدر دشارژ میشیم که انرژی مثبت واقعا لازممونه. حالا از اینا بگذیم و بریم به سراغ موضوع مقاله ی امروز که معرفی گیاهان آپارتمانی مخصوص آشپزخانه که میتونید اون ها رو روی کابینت و یا اپن بذارید.

گیاهان آپارتمانی مخصوص آشپزخانه

پوتوس از گیاهان مخصوص آشپزخانه

پوتوس رو میشه از جمله گیاهان آپارتمانی کم دردسر به شمار آوورد که برای نگهداری در قسمت های مختلف خونه بسیار مناسب هست که یکی از اون قسمت ها میتونه آشپزخانه باشه؛ این گیاه زیبارو با برگ های قلبی شکل که ظاهر خاصی به اون بخشیدن میتونه به راحتی آب خوردن با شرایط نوری مختلف خودش رو وفق بده و نور لامپ هم حتی برای اون کفایت میکنه و همچنین در برابر کم آبی و خشکی زیاد هم بسیار مقاومه. علاوه بر این ها پوتوس میتونه یه گیاه آویز هم بشمار بیاد که در صورتی که در یه گلدون کاشته و آویزون بشه میتونه آبشار زیبایی رو بسازه که توجه هر بیننده ای رو به خودش جلب میکنه که خب این روش یه مزیتی هم که داره این هست که دیگه جایی رو نمیگیره تو آشپزخانه. در صورتی هم که نمیخواهید در فضای آشپزخانه خاک وجود داشته باشه میتونید پوتوس رو توی آب هم پرورش بدید و روی کابینت ها ازش استفاده کنید.

گیاهان آپارتمانی مخصوص آشپزخانه

سانسوریا از گیاهان مخصوص آشپزخانه

سانسوریا این روزا تبدیل شده به یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی و شما میتونید اون رو هر فضایی مشاهده کنید از مطب پزشکا گرفته تا داروخونه و ... که خب این موضوع بی دلیل نیست چون سانسوریا که اسم دیگه ی اون زبان مادرشوهر هست علاوه بر این که زیبایی خاص و منحصر به فردی داره شرایط نگهداری ازش بسیار راحته و از طرف دیگه خاصیت تصفیه کنندگی بسیار بالایی هم داره از این رو لازمه که در هر خونه ای حداقل یه دونه سانسوریا وجود داشته باشه که در سایزهای مختلف هم موجوده یعنی برای آشپزخانه شما میتونید از اندازه های بزرگ اون برای گذاشتن روی زمین و از اندازه های کوچیک اون برای رو کابینت و اپن استفاده کنید. یه مورد دیگه رو هم ذکر کنیم در صورتی که فضای شما نورگیر بدی هم داشته باشه پوتوس باهاش کنار میاد و رشد میکنه.

گیاهان آپارتمانی مخصوص آشپزخانه

پیچک سوئدی از گیاهان مخصوص آشپزخانه

دقت کنید که گلدون گیاهانی رو که توی آشپزخانه قرار میدید رو هم باید مناسب با فضا و دکور آشپزخانه انتخاب کنید مثلا در صورتی که دکورتون کلاسی و سنتی طور هست یهو یه گلدون مدرن روی اپن و کابینت قرار ندید که تضاد ایجاد کنه و محیط رو از ریخت و قیافه بندازه چون در این صورت زیبایی محیط رو بهم میزنید و باعث بد دیده شدن اون میشید. در این بین پیچک سوئدی یکی از گیاهان زیبایی هست که از برگ های گرد و ساقه های آبشاری برخورداره که به همین علت باید اون رو داخل سبدهای آویزی و یا گلدون های بلند قرار بدید تا بتونه زیباییش رو هر چه بیشتر به رخ بکشه از شرایط نگهداریش هم میشه به نور ملایم و خاک کمی مرطوب اشاره کرد.

گیاهان آپارتمانی مخصوص آشپزخانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها