|

فرش رو با چی ست کنیم؟ / رو کن سلیقتو خانوم همه با مبل مچش میکنن تو اینجوری متفاوت باش

در این مقاله در خصوص این که فرش رو با چی ست کنیم براتون صحبت کردیم که میتونید با دونستن نکات موجود یه چیدمان خوب داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا همه به نوعی علاقمند هستن که یه دکوراسیون خوب و شیک داشته باشن که خب برای این منظور تنها علاقه کافی نیست و باید فاکتورهای دیگه هم وجود داشته باشه که خب مسلما خیلی ها در وهله ی اول از این فاکتورها پول رو اسم ببرن که اگر نباشه به نظرشون دکور خوبی هم وجود نخواهد داشت که خب این موضوع کاملا واضح و درسته ولی از یه طرف دیگه هم بحث سلیقه وجود داره مثلا شاید فرش شما قدیمی باشه و اون رو نو نکرده باشید ولی با رفتن به سراغ ایده برای چیدمان فرش میتونید همون فرش قدیمی رو هم حتی یه جوری دکور کنید که بیشتر از این که سن و سالش به چشم بیاد زیبایی و هارمونی که با دکوراسیون داره نظر رو جلب بکنه.

خب واضح هم هست که ما د این مقاله قصد داریم که راجبه فرش باهاتون صحبت کنیم که در دکور خونه ی ما ایرانی ها از اهمیت بسیار بالایی برخورداره و خب جالب هم هست که ما برای کوچک ترین جاها هم فرش داریم توی دکور مثل فرش جلو سینک ظرفشویی که خب در صورتی که نباشه تازه متوجه این میشیم که چه نعمت بزرگی هست خصوصا برای سلامت پاهاغمون چون میدونید که روی فرش بودن و راه رفتن باعث میشه که فشار به کمر نیاد و استخون درد نگیریم خصوصا که در فصل سرما کفپوش هم احتمالا سرد باشه پس بودن فرش یه جور نعمته. خب حالا دیگه بریم به سراغ موضوع مقاله ی امروز یعنی جواب دادن به این سوال که فرش رو با چی ست کنیم؟

فرش رو با چی ست کنیم

فرش رو با چی ست کنیم؟ با مبل

برای ست کردن فرش با مبل میتونید از سه نظر این کار رو انجام بدید که به شرح زیر  هست:

پارچه مبل و فرش: یکی از چیزهایی که میتونید با اون به چیدمان خونه یه زیبایی خاص ببخشید وجود هماهنگی بین رنگ روکش مبل و فرش هست، مثلا در صورتی که در پارچه ی مبلمانتون از رنگ های خنثی استفاده کرده باشید بهتره که برای فرشتون به سراغ رنگ پر انرژی و شاد برید. همچنین در صورتی که مبلمان شما دارای رنگی تیره و طرحی شلوغ هست فرش رو با رنگ روشن و طرح ساده تهیه کنید.

چارچوب مبل و فرش: به دلیلی این که مبل و فرش همیشه کنار هم قرار میگیرن و خب اتصال این دو آیتم به وسیله ی پایه ی مبل انجام میشه خیلی مهم هست که بین رنگ پایه و فرش شما هماهنگی وجود داشته باشه به این صورت که اگر رنگ پایه روشن بود رنگ فرش تیره باشه و بالعکس مثل پایه مبل قهوه ای با فرش کرمی.

فرش رو با چی ست کنیم

کوسن مبل و فرش: یکی دیگه از راه هایی که از طریق اون میتونید به ست کردن مبلمان و فرش برسید ست کردن فرش با کوسن های مبل هست، به عنوان مثال در صورتی که سبک دکورتون کلاسیک هستن و کوسن ها دارای تزئینات و از پارچه ی مخمل هستن شما باید به سراغ فرش های سنتی ایرانی با نقش های اصلی برید. اما در صورتی که چیدمان خونه ی شما مینیمال بود و کوسن هاتون رنگ و طرح های متنوعی دارن به سراغ فرش های مدرن برید.

فرش رو با چی ست کنیم

فرش رو با چی ست کنیم؟ با دیوار

یکی دیگه از مواردی که در ست کردن فرش  باید بهش توجه بشه دیوار ها هست؛ بسته به این که دیوار شما کاغذ دیواری داره و یا رنگ شما باید به شرح زیر اقدام به ست کردن فرش با اون ها کنید:

ست کردن کاغذ دیواری و فرش: در صورتی که کاغذ دیواری های خونه ی شما دارای گل های درشت هست و با اون ها چاردیواری خونتون رو زیبا کردید باید بگیم که رفتن به سراغ فرش های پر گل و با طرح و نقش شلوغ در کنار این مدل کاغذ دیواری اصلا کار جالبی نیست ولی در صورتی که از رنگ های ملایم و طرح های ریز در کاغذ دیواری شما استفاده شده شما اجازه ی این رو که به سراغ یه فرش که دارای طرح و نقش شلوغ و پر گل هست رو دارید تا از این طریق تعادل رو در محیط برقرار کنید. 

فرش رو با چی ست کنیم

ست کردن رنگ دیوار و فرش: خب در بیشتر اوقات رنگ دیوارها سفید هستن و در اینجور مواقع پیشنهاد ما برای فرش رفتن به سراغ فرش های با رنگ جذاب و طرح شلوغ هست مثل رفتن به سراغ فرش های لاکی چون به خوبی با رنگی مثل سفید که خنثی هست مچ میشن ولی در صورتی که به سراغ فرش های خلوت و با رنگ روشن در کنار دیوار سفید رفتید باید منتظر این باشد که بعد از یه مدت دلتون رو بزنه!

فرش رو با چی ست کنیم

دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی