|

تابلو رو اینجوری نصب کنی شبیه نقاشی مونالیزا به نظر میاد / نصب تابلو هم اصولی داره

میدونستی نصب تابلو روی دیوار هم نکاتی داره که اگه رعایت بشه نمای بهتری توی خونه به وجود میاد؟ این مقاله چند نکته ساده در این مورد بهت میگه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دکوراسیون منزل مبحث جذاب و پر از نکات و ریزه کاریه. اینکه چجور مبلمانی بخری؟ چطور مبلمان و فرش رو ست کنی؟ چه لوستری مناسب پذیرایی شماست؟ چه پرده ای شیک و مد روزه؟ و... همه و همه اگه اصولی انجام بشه میتونه فضای دلنشینی برای زندگی فراهم کنه. هیچ میدونستی نصب تابلو روی دیوار هم نکاتی داره که اگه رعایت بشه نمای بهتری توی خونه به وجود میاد؟ توی این مقاله میخوایم چند نکته کاربردی و ساده در مورد نصب تابلو روی دیوار بهت بگیم. تا پایان همراه ما باش...

nasbetablo1

تناسب اندازه قاب با دیوار

اولین نکته ای که برای نصب تابلو روی دیوار منزل باید مورد توجه قرار داد، تناسب اندازه تابلو با دیوار هست. تابلوی بزرگ برای دیوار کوچیک و یا تابلوی کوچیک برای دیوار بزرگ از نظر بصری، نمای جذابی نداره و بهتره اندازه تابلو تناسب خوبی با اندازه دیوار داشته باشه.

nasbetablo8

برای دیوارهایی که عرض زیادی دارن، تابلوهای افقی کشیده و برای دیوارهایی که طول بیشتری دارن، نصب تابلوهای با ارتفاع زیاد، مناسب تره.

توجه به تراز بودن تابلو

نکته مهم بعدی برای نصب تابلو روی دیوار، تراز بودن اون هست. کج نصب شدن تابلو روی دیوار موضوعیه که خیلی به چشم میاد و نمای خوبی نداره. با استفاده از ابزار مختلف میشه به تراز بودن تابلو مطمئن شد.

nasbetablo2

بهترین نقطه برای نصب تابلو

موضوع دیگه ای که در نصب تابلو روی دیوار مهمه و باید مورد توجه قرار بگیره، اینه که تابلو رو کجا نصب کنیم؟ معمولا بهترین نقاط برای نصب تابلو، بالای کناپه، بالای تخت، روی شومینه، روی کنسول و دیگر نقاط کانونی در خونه ست.

nasbetablo5

البته انتخاب یک دیوار خالی هم برای نصب تابلو، ایده خوبیه. در این صورت نصب چندین تابلو که خلاقانه دیزاین بشه، نمای زیبایی به دیوار میده.

ارتفاع مناسب تابلو روی دیوار

تابلو روی دیوار باید نه خیلی بالا و نه خیلی پایین نصب بشه، به طوری که در افق دید بیننده قرار داشته باشه. اگر تابلوی شما طول بیشتری داره بهتره در ارتفاع 15 تا 20 سانتی متری از کاناپه، تخت و... نصب بشه. و اگر تابلوی شما عرض بیشتری داره بهتره در ارتفاع 50 سانتی متری از وسایلی که قراره بالای اونا نصب بشه قرار بگیره.

nasbetablo3

برای دیوارهای خالی هم گفته میشه مرکز تابلو در ارتفاع حدود 145 تا 155 سانتی متری از زمین قرار داشته باشه. البته این اندازه به صورت کلی هست و با توجه به ارتفاع کلی دیوار منزل قابل تغییره.

توجه به تقارن در نصب تابلوها

یک دیدگاه سنتی در نصب چندین تابلو روی دیوار رعایت تقارن هست. اگر قصد داری تابلوهای متعددی رو روی یک دیوار میتونی اونا رو هم به صورت متقارن و هم به صورت نامتقارن نصب کنی. ولی اگر خطی فرضی رو از وسط دیوار در نظر بگیری بهتره وزن هر دو طرف تقریبا یکسان باشه.

nasbetablo7

nasbetablo4

در این مقاله چند نکته ساده برای نصب تابلو روی دیوار عنوان شد که امیدوارم مورد استفاده قرار بگیره. اینجا میتونی مطالب بیشتری در مورد دکوراسیون ببینی و بخونی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی