|

چرا تاچ گوشی هنگ میکنه؟ / گوشیت به هیچ تاچی مستقیم نیست و رومخه با این ترفند ردیفش کن

در این مقاله در خصوص این سوال که چرا تاچ گوشی هنگ میکنه براتون صحبت کردیم که میتونید با ترفندهای ذکر شده این مشکل رو حل کنید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- گوشی این روزا جایگاه بسیار مهمی در زندگی ما داره و همه به نوعی با این وسیله درگیر هستیم و کارهای بسیاری رو هم باهاش پیش میبریم مثلا در این بین یه عده هستن که کارشون هم آنلاینه و با گوشی اون رو دنبال میکنن که در این صورت نیازمند داشتن یه گوشی خوب هستن ولی خب شاید بودجه ی اونها برای داشتن گوشی های پرچمدار نرسه که ما بهشون پیشنهاد میکنیم به دنبال بهترین گوشی تا 12 میلیون باشن که در مقالات قبل درباره ی اون صحبت کردیم که احتمالا گوشی  های معرفی شده بتونن نیاز این دسته از افراد رو برآوورده کنن و کارهای اونا رو جلو ببرن.

حالا بگیم که شما یه گوشی خوب دارید ولی برخی از اوقات حتی برای گوشی های خوب هم یه سری مشکلات به وجود میاد که باعث میشه بره روی مخ و شما رو اذیت کنه طوری که دلتون بخواد یا سرتون رو یا گوشی رو بکوبید به دیوار مثل کم شدن باتری اون هم موقع شارژ شدن که این سوال رو پیش میاره که چرا باتری گوشیم موقع شارژ کم میشه که خب در برخی از اوقات این مشکل با چندتا ترفند حل شدنیه ولی برخی از اوقات هم مشکل عمقی تر از این حرفاست و باید به سراغ یه تکنسین موبایل رفت حالا در این مقالعه میخواهیم درباره ی این موضوع که چرا تاچ گوشی هنگ میکنه صحبت کنیم که این مشکل میتونه سطحی باشه و رفع بشه و یا در صورت عمقی بودن باید چاره ی دیگه ای براش در نظر گرفت پس با ما همراه باشید.

چرا تاچ گوشی هنگ میکنه

دلایل کار نکردن تاچ گوشی

ممکن هست که دیجیتایزر تاچ اسکرین گوشی شما که همون صفحه ی شیشه ای و حساسی هست زیر گلس قرار داره ضربه دیده بشه و به این علت جابجا شده باشه که این مشکل میتونه سبب هنگ کردن تاچ بشه.

یعنی در صورتی که گوشی شما بیفته و ضربه ببینه امکان داره که کابلی که دیجیتایزر رو به مادربورد متصل میکنه آسیب ببینه که این موضوع باعث بروز یه سری مشکلات توی نمایشگر میشه که کار نکردن تاچ گوشی یکی از این مشکلاته.

شاید براتون جالب باشه که در برخی از اوقات پیش میاد که کثیفی و گرد و غبار روی صفحه ی گوشی باعث میشه که عملکرد تاچ صفحه نمایش مختل بشه.

همچنین با ایجاد هر خش و ترک روی صفحه ی گوشی حساسیت تاچ شما پایین تر خواهد اومد بنابراین بهتره که گلس داشته باشید و اون رو هم بعد از یه مدت عوض کنید.

حالا در ادامه بریم برای انجام یه سری از ترفندها برای رفع کردن این موضوع.

چرا تاچ گوشی هنگ میکنه

صفحه ی گوشیتون رو تمیز کنید

در صورتی که لمس گوشی شما کار نمیکنه بهتره که بعضی از وقت ها صفحه نمایش اون رو تمیز کنید چون خیلی ها میذارن گوشیشون حسابی کثیف میشه و بعد به سراغ تمیز کردن اون میرن که خب خود بنده هم جزء این بعضی ها هستم و در حال حاضر که دارم این قسمت رو مینویسیم کثیفی روی گوشیم داره بهم دهن کجی میکنه و خب درسته بعضی وقتا هم تاچش دچار مشکل میشه ولی خب ایشالا منم تمیزش میکنم شما هم صفحه ی گوشیتون رو تمیز نگه دارید باسلیقه باشید! برای این منظور بهتره که از پارچه ی لطیف و خشک استفاده کنید و با "ها" کردن روی صفحه ی گوشی هاله ای از بخار روی اون تشکیل بدید و بعد با پارچه تمیزش کنید و مطمئن بشید که هیچ اثری از کثیفی روی اون باقی نمونده و مثل آینه برق میزنه.

چرا تاچ گوشی هنگ میکنه

گوشیتون رو ری استارت کنید

در صورتی که نمایشگر گوشی شما هنگ کرده و تاچش کار نمیکنه احتمال داره که تحت فشار برنامه های باز توی گوشیتون باشه که برای رفع کردن این موضوع چون تاچتون کار نمیکنه که برنامه ها رو ببندید مجبور هستید که گوشی رو خاموش و روشن کنید تا برنامه ها به صورت خودکار بسته بشن. پس میشه گفت که ریست کردن گوشی یکی از کارهای موثر بشمار میاد که با بستن برنامه های باز در پس زمینه ی گوشی باعث میشه که حافظه رم گوشی شما آزاد بشه و توانایی گوشیتون دوباره برگرده. در مواقعی هم که گوشیتون هنگ میکنه و به هیچ تاچی مستقیم نیست برای خاموش کردن اون باید دکمه ی پاور رو به همراه دکمه ای که صدا رو کم میکنه رو باهم دیگه برای تقریبا هفت الی هشت ثانیه نگه دارید و بعد گوشی خود به خود ری استارت میشه.

چرا تاچ گوشی هنگ میکنه

نرم افزارتون رو آپدیت کنید

برخی از اوقات پیش میاد که علت کار نکردن تاچ گوشی شما به علت یه سری مشکلات نرم افزاری در گوشیتون باشه که ممکن هست این موضوع با آپدیت کردن سیSتم عامل گوشیتون رفع بشه که برای این منظور باید مراحل زیر رو انجام بدید:

اونایی که آیفون دارن و کاربر iOS هستن باید به قسمت تنظیمات گوشیشون برن و بعد به روز رسانی نرم افزار رو بزنن و در انتها اون رو دانلود و نصب کنن.

اونایی که گوشیشون اندروید هست به قسمت تنظیمات برن و از اونجا روی قسمت Software Update کلیک کنن و بعد چک کنن ببینن که به روز رسانی در دسترس هست یا نه اگر بود دانلودش کنن.

چرا تاچ گوشی هنگ میکنه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها