|

چقدر یه خطای دید میتونه عجیب باشه که اینجوری آدمو عصبی کنه / چالشی ترین خطای دید ها

گاهی وقتا خطای دید ها جوری میشن که هیچ جوابی براشون نداریم و یه جورایی اونقدر چالشی هستن که ذهنمون رو حسابی درگیر میکنن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تو این دنیای عجیب و پر رمز و راز خیلی تصاویر و صحن ها غیر عادی به نظر میان در حالی که شاید اصلا واقعی هم نباشن، اما چون از منطق و مخیله ما به دور هستند برامون عجیب به نظر میرسن. 

مثلا یکی از چالشی ترین موارد خطاهای دید می باشند که خب گاهی واقعا خطای دید ما هستند و گاهی هم هیچ منطقی پشتشون نیست و در واقع دارند ذهن ما رو به بازی میگیرن. تلاش برای خب برخی از این خطاهای دید برای یکسری افراد جالب بنظر میاد و پیگیر میشن ببینن چیشده و طبق چه اتفاقی چنین چیزی رخ داره که خب گاهی با ریز بینی و حواس جمعی به جواب میرسن و گاهی هم نمیرسن. در این مطلب قراره با خطای دید هایی آشنا بشیم که دقیقا جوابی برای حل مسئله ندارند و یه جورایی چالشی به نظر میان. اگر شما از دست افراد حل کننده ای هستید که میتونید با منطق به جواب درست برسید واسمون حتما نظرتون رو به اشتراک بزارید.

شما هم این تصویر رو متحرک می بینید یا فقط من ایجوریم؟

خطای دید چالشی

در این تصویر به نظر میاد که مستطیل های خاکستری باهم رنگاشون فرق داره در حالی که نه اصلا اینطور نیست و دلیل خطای دید ایجاد شده و تفاوت رنگ ها، برای تضاد رنگ مشکی و سفید می باشد که باعث این تفاوت رنگی و خطای دید شده.

خطای دید چالشی

این خونه کدوم وریه؟ به سمت داخله یا به سمت بیرون؟

خطای دید چالشی

شما هم دچار گیجی شدین و نمیدونین این دو قطعه چوب روی هم قرار گرفتن یا کنار هم؟

خطای دید چالشی

یوهان پوگاندروف به این خطای دید اشاره کرده و گفته در تصویر به نظر میرسه که خط سیاه، دنباله خط آبی رنگ باشه و خب تو دید اول هم همین به نظر میاد در حالی که خط قرمز دنباله خط مشکی هستش و این واقعا عجیبه!

خطای دید چالشی

میدونستین قلب سبز و صورتی هر دوتاشونم خاکستری هستن و در واقع خطوط آبی افقی باعث ایجاد این خطای دید شده؟ 

خطای دید چالشی

شاید بگین این اتفاق چجوری رخ داده که که خب در پاسخ باید بگیم این در واقع در هنر نقاشی با ترفند هایی قابل اجراست، اما در واقعیت اگر باشه واقعا مشخص نیست چجوری!

خطای دید چالشی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها