|

ترفندهای خانه داری؛

تمیز کردن مبلمان و وسایل چوبی با مواد طبیعی/ مبلمان خونه رو مثل آب خوردن برق بنداز!

توی این مقاله ترفندهای تمیز کردن وسایل چوبی خونه رو یاد میگیری تا به راحتی و به سرعت اونا رو تمیز کنی و برای مدت بیشتری هم تمیز و براق بمون…

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- همیشه تمیز کردن وسایل خونه و برق انداختن اونا دغدغه خیلی از خانوما و بعضی از آقایون بوده و هست. موضوع مهمی هم هست تا جایی که من میگم دکوراسیون خونه یه طرف و تمیز بودن شون یه طرف دیگه! روشهای زیادی هم هست تا وسایل خونه و آشپزخونه رو تمیز کنی و برق بندازی! دیگه این روزا خونه ای نیست که چندتا وسیله چوبی نداشته باشه. توی این مقاله میخوام ترفندهای تمیز کردن وسایل چوبی خونه رو بهت بگم تا به راحتی اونا رو تمیز کنی و برای مدت بیشتری هم تمیز و براق بمونن. تا پایان همراه باش و نکاتش رو به یاد بسپار که حتما به کارت میاد...

tamizkarichub2

اول گردگیری کنین

برای تمیز کردن وسایل چوبی حتما اول باید گردگیری بشن و هیچ خاکی روی اونها نباشه. با استفاده از یه دستمال مناسب که گرد و خاک رو داخل خودش نگه میداره، سطوح وسایل چوبی و تمام شیارها و اطراف شون رو تمیز کنین. بعد از این کار آماده برق انداختن میشن!

tamizkarichub5

چای؛ یه تمیزکننده خوب

جالبه که بگم چای دم کشیده و خنک شده یه ماده خوب برای تمیز کردن وسایل چوبی هست؛ البته وسایل چوبی ای که رنگ تیره دارن. دستمال تمیزی رو با چای کمی مرطوب کنین و روی سطوح چوبی بکشید تا گرد و غبار باقیمونده بعد از گردگیری رو از بین ببرین. حواستون باشه تا دستمال زیادی خیس نشه چون نفود مایعات به چوب باعث آسیب اونها میشه. در حد نمدار کردن این کار رو انجام بدین.

tamizkarichub4

مخلوط لیمو و روغن زیتون

حالا که سطح وسیله چوبی خونه رو حسابی از گرد و خاک تمیز کردین وقتشه تا اون رو برق بندازین. مخلوطی از آبلیمو و روغن رو به نسبت یک به دو درست کنین. دستمال تمیزی رو به این مخلوط آغشته کنین و روی سطوح چوبی بکشید. سعی کنین تا این کار رو یکدست و روی همه نقاط وسیله چوبی انجام بدین. با این کار وسیله چوبی شما حسابی برق میفته و زیباتر میشه.

tamizkarichub7

مخلوط سرکه سیب و روغن زیتون

سرکه سیب با خاصیت ضد عفونی کنندگی و پاک کنندگی قوی یه ماده طبیعی عالی برای تمیز کردن خونه هاست. سطوح چوبی رو هم میشه با این مایع شگفت انگیز تمیز کرد. برای این کار یک ‌چهارم فنجان سرکه‌ سیب رو با 2 فنجان آب و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کرده و این محلول  رو با دستمال تمیز و نرم روی سطوح چوبی بکشید. نتیجه کار عالیه و حتما لذت خواهید برد!

tamizkarichub1

برق انداختن وسایل چوبی با پارافین

یه ماده خوب دیگه که وسایل چوبی شما مخصوصا وسیله های چوبی پولیش شده رو حسابی برق میندازه و حتی خط و خش های اونا رو از بین میبره، پارافین هست. پارچه تمیز و نرمی رو با مقداری پارافین آغشته کنین و به صورت یکدست و کامل روی سطوح چوبی بکشین و اونا رو حسابی برق بندازین.

tamizkarichub3

توی این مطلب چند روش خانگی و راحت برای تمیز کردن وسایل چوبی رو با استفاده از مواد طبیعی یاد گرفتیم. یادمون بمونه که وسایل چوبی برای اینکه سالها عمر کنن به مراقبت زیادی نیاز دارن و باید اونا رو از نور مستقیم آفتاب و رطوبت حفظ کرد.

اینجا میتونی کلی راهکارهای خونه داری رو یاد بگیری. پس از دستشون نده!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی