|

با چیدن قابلمه ها توی کابینت مشکل داری؟/ بیا که چند تا راهکار درست درمون برات دارم!

توی این مقاله چندتا راهکار یاد میگیری تا ازین به بعد قابلمه هات رو بهتر توی کابینت ها بچینی و برای گذاشتن و برداشتنشون کمتر به دردسر بیفتی!

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- تو هم یه خانوم خونه هستی که با چیدن قابلمه ها توی کابینت مشکل داری؟ تو هم یه عالمه قابلمه کوچیک و بزرگ رو چیدی روی هم؟ و خدا نکنه یه زمانی، اونی که پایین تر از همه هست رو لازم داشته باشی! واقعا قابلمه ها به خاطر اندازه و تعداد زیادشون، واسه خیلی از خانوما و همه اونایی که توی خونه با پخت و پز سر و کار دارن، دردسر سازه! حتما برات خیلی پیش اومده که خواستی یه قابلمه رو از داخل اونای دیگه دربیاری و یهو چند تا قابلمه و درهاشون کف آشپزخونه ولو شدن و حسابی سر و صدا راه انداختن! آره واقعا همه اینا دردسرای قابلمه ای توی آشپزخونه‌س! توی این مقاله میخوام چند تا راهکار بهت بدم تا از این به بعد قابلمه هات رو بهتر توی کابینت ها بچینی و برای گذاشتن و برداشتنشون کمتر به دردسر بیفتی! تا پایان همراهم باش...

tarfandd5

همه قابلمه ها رو یه جا نذار!

اولین و ساده ترین راهکار اینه که همه قابلمه ها رو یه جا نذاری. احتمالا چندتا قابلمه بزرگ برای مهمونی هات داری که بهتره اونا رو از سایر قابلمه ها که بیشتر استفاده میکنی، جدا بذاری. یه گوشه کابینت رو به قابلمه های بزرگ اختصاص بده و هروقت لازم داشتی برو سراغشون.

در قابلمه ها را جدا بذار

اگر به اندازه کافی جا نداری و نمیتونی همه قابلمه ها رو جدا از هم توی کابینت یا کشو بذاری، بهتره در اونا رو توی یه ظرف یا محفظه جداگانه قرار بدی تا موقع برداشتن قابلمه ها با مشکل مواجه نشی. یه سبد یا ظرف با عرض مناسب رو به این کار اختصاص بده و یا از نگهدارنده های در قابلمه که داخل در کابینت تعبیه میشه استفاده کن، بعدا خواهی دید که اوضاع خیلی بهتر از قبل شده!

tarfandd1

کشوی بزرگی رو به قابلمه ها اختصاص بده!

توی آشپزخونه های جدید، معمولا کشوهای کابینتی بزرگی هست که واسه گذاشتن قابلمه ها خیلی مناسبه. اگر گاز رو کار داری و زیرش چند تا کشوی بزرگ، بهتره که قابلمه ها رو جدا از هم کف این کشوها بچینی و در مواقع لازم کشو رو بیرون بکشی و به راحتی قابلمه مورد نظرت رو برداری.

tarfandd6

از استند استفاده کن

استندهای فلزی توی بازار وجود داره که میتونی اونا رو داخل کابینت بذاری و قابلمه رو از جدا از هم در بین طبقات اونها قرار بدی. استفاده از این استندها، کارت رو در برداشتن و گذاشتن قابلمه ها خیلی راحت میکنه.

tarfandd3

معجزه اکسسوری های چرخان!

استفاده از فضاهای پِرت، یکی از مهم ترین نکاتی هست که در مورد خیلی از آشپزخانه های ایرانی فراموش شده و معمولا توجه کمی به کابینت های کنج آشپزخانه میشه. استفاده از اکسسوری های چرخان در کابینت های گوشه ای راهکار خیلی خوبی برای قرار دادن تابه ها و قابلمه هاست و کار شما رو خیلی راحت میکنه.

tarfandd4

قابلمه ها رو آویزان کن!

اگه توی آشزخونه یا کابینت ها فضای مناسبی برای آویزون کردن قابلمه ها و تابه ها داری، این کار رو انجام بده و از راحت شدنت در استفاده از اونا، لذت ببر. برای این کار قلابهایی رو به سقف کابینت نصب کن یا روی دیوار از نگهدارنده های میله ای که روی اونا قلاب فلزی گذاشتی، استفاده کن.

tarfandd7

توی این مقاله چندتا راهکار کاربردی برای چیدن قابلمه و تابه ها توی فضای آشپزخونه رو باهم مرور کردیم تا به کارگیری شون کارهامون رو سامون بدیم. امیدوارم استفاده کنی و به دردت بخوره و اینجا هم میتونی کلی ترفندهای خانه داری دیگه رو ببینی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی