|

شام مهمون داری نمیدونی چی بپزی؟ / گراتن بادمجان یه غذای شیک که همه سرش دعوا می کنن

توی این مطلب یه غذای فرنگی با بادمجون یاد میگیری که واسه خودت و مهمونات بپزی و قول میدم اگه طرفدار بادمجون هستی، طعمش رو هیچوقت فراموش نکنی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هرکسی عاشق آشپزی باشه میدونه خلاقیت توی اون، ته نداره و میشه دنیایی از غذاهای خوشمزه رو با ایده از آشپزی های جاهای مختلف ایران یا حتی دنیا، درست کرد و مزه های مختلف رو امتحان کرد. غذاهای ایرونی و فرنگی زیادی هست که براشون نیازی نیست خریدی بکنی و کافیه بدونی توی خونه چی داری، تا بتونی از همون چیزای در دسترس، یه غذای خوشمزه دست و پا کنی... میونه‌ت با بادمجون چطوره؟ از اونایی هستی که عاشق بادمجونن و همیشه سرخ کرده‌ش رو توی فریزر دارن یا اونایی که از بادمجون بدشون میاد؟ اگه جزو دسته اول باشی، توی این مطلب یه غذای عالی یاد میگیری که قول میدم طعمش رو هیچوقت فراموش نکنی. تا پایان همراهم باش تا باهم گراتن بادمجون و سیب زمینی بپزیم...

geratenbademjan1

مواد لازم برای پخت گراتن بادمجون و سیب زمینی

برای درست کردن این گراتن خوشمزه به 4 عدد بادمجون، 2 عدد سیب زمینی، 200 گرم گوشت چرخ کرده، یک عدد پیاز، دو حبه سیر، یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی، مقدار کافی پنیر پیتزا، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه نیاز داری.

geratenbademjan7

برای درست کردن سس بشامل هم یک لیوان شیر گرم، یک قاشق غذاخوری آرد سفید و یک قاشق غذاخوری کره لازم هست تا آماده شون کنی.

طرز درست کردن سس بشامل

آرد رو داخل قابلمه کوچیکی بریز و مقداری تفت بده تا بوی خامی اون گرفته بشه اما تغییر رنگ نده. کره رو اضافه کن و هم بزن تا کره آب بشه و مواد خوب مخلوط بشن، سپس شیر گرم رو کم کم به قابلمه اضافه کن. هم زدن رو متوقف نکن تا مایع سس بشامل یکدست بشه. کمی نمک و فلفل بریز و صبر کن تا سس کمی غلیظ بشه و به غلظت فرنی برسه. بعد از این مرحله حرارت رو خاموش کن.

geratenbademjan11

طرز تهیه مواد گراتن

سیب زمینی ها رو داخل آبجوش بپز و بذار خنک بشه. بامجون ها رو با پوست یا بدون پوست، حلقه حلقه و سرخ کن. پیاز رو داخل روغن تفت بده تا سبک بشه بعد گوشت چرخ شده رو اضافه کن و همراه سیر، ادویه و رب گوجه فرنگی تفت بده.

geratenbademjan4

فر رو با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کن و بذار گرم بشه. داخل ظرفی رو که مناسب فر هست کمی چرب کن، یه ردیف از سیب زمینی های پخته رو که حلقه حلقه کردی کف ظرف قرار بده و روش یه ردیف بادمجون سرخ شده و روی اون یه لایه از مواد گوشتی بریز. این لایه ها رو یه بار دیگه تکرار کن و روی مواد گوشتی رو با سس بشامل پر کن و روی سس هم پنیر پیتزا بریز و نیم ساعت داخل فر که به مدت 15 دقیقه گرم شده بذار. گراتن بادمجون و سیب زمینی ما آماده‌س.

geratenbademjan3

نکات مهم در مورد گراتن بادمجون و سیب زمینی

-برای زیباتر شدن غذا، چند دقیقه گریل فر رو روشن کن تا پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ بشه.

-بعد از بیرون آوردن ظرف از فر، 10 دقیقه زمان بده تا کمی خنک بشه بعد غذا رو برش بزن وگرنه برش ها منظم و زیبا نخواهد شد.

geratenbademjan2

-در تهیه این غذا میتونی از گوجه فرنگی و قارچ هم استفاده کنی. فقط کافیه اونا رو خرد کنی و همراه با مواد گوشتی تفت بدی.

امیدوارم این غذا رو درست کنی و از خوردنش لذت ببری. اینجا یه دستور غذای فرنگی دیگه هم هست که با بادمجون درست میشه. ببین و اگه دوست داشتی امتحانش کن.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها