|

دست و دلت نمیره به لوستر تمیز کردن چون سخت؟ / دوشواری نداره اینجوری برقشون بنداز راحت

اگر شما هم برای تمیز کردن لوسترای خونتون دچار مشکل میشید و سختتونه تا تمیزشون کنید، پس حتما با این مطلب همراه باشید که مختص خودتونه.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- خب نزدیک به عید هستیم و احتمالا از همین چند وقته دیگه خیلی از خونواده ها شروع به خونه تکونی میکنن. البته اگه از اون مامانای سخت گیر باشید احتمالا تا به حال اقدام به این عمل کرده اید و اونچه که مشخصه اینه که خیلی از تمیز کاریا نیاز به ظریف کاری دارن و دشوار به نظر میان. مثلا یکی از اونها گردگیری و پاکسازی لوسترها می باشند. البته که تمیز کردن لوستر حتما نباید مختص عید باشه و شما باید در سال دو بار این کارو انجام بدید تا هم از لوستر جانتون مراقبت کرده باشید و هم اینکه زیبایی و جلایی که داره رو از دست نده و بتونه براتون مثل روز اولش بدرخشه. 

اما میدونیم یکی از دلایلی که دست و دلتون نمیره به تمیز کاری لوستر، سخت بودنش هستش چرا که خب لوسترا دارای تزیینات لوکسی می باشند که ظریف کاری زیادی هم دارند و خب دقیقا همین موضوعات باعث میشه تا پاکسازی اونها کار آسونی به نظر نیاد و هی به تعویق بیفته. 

اما نگران نباشید، چرا که ما قراره در اینجا بهتون راهکارهای رو آموزش بدیم که میتونه این کار رو براتون راحت تر کنه و به زیبایی تمام، لوستر جانتون رو به زرق و برق اولیش برگردونه. پس با ما همراه باشید.

گردگیری لوستر

اول این چند تا نکته رو یاد بگیر تا به لوستر آسیبی نرسه

- خب خیلیا هستند که برای تمیز کردن لوسترها اصلا دقتی ندارند که از چه شوینده ای دارن کمک میگیرن و هر آنچه که تو خونه دارن رو استفاده می کنند، بدون توجه به جنس لوستر.

- فراموش نکنید که حتما از یک چهارپایه مقاوم و یا نردبان کمک بگیرید چرا که شما قراره یک آیتم بسیار ظریف و حتی شکننده رو تمیز کنید و اگر یک درصد تعادل کافی رو نداشته باشید قطعا دچار مشکل خواهید شد. 

- این نکته خیلی مهمه و نباید یادتون بره پیش از اینکه وارد مراحل اصلی شستشو بشید، ابتدا باید توسط دستمال و یا برس های نرم لوستر حسابی گردگیری لازم رو انجام بدید. اینجوری اگر تار عنکبوتی هم اون لا به لا بسته باشه به راحتی پاک میشه.

گردگیری لوستر

لوستر کریستالی و شیشه ای اینجوری تمیز میشن

لوستر های کریستالی خب چون شیشه ای هستند درخشش بالایی دارند و میتونن زیبایی منحصر به فردی به دکوراسیون اون فضا بدن، اما تا وقتی که کدر نشده باشن! و اگر به این مرحله رسیدن دارن آلارم میدن که حسابی نیاز به تمیز کاری دارند! 

شما میتونید با استفاده از یک دستمال نازک حوله ای و شوینده مخصوص کریستال این کار رو انجام بدید. برخی از شاخه های لوستر کریستالی از جاشون در میان  شما میتونید با استفاده از در اوردنشون به راحتی به تمیز کاریتون برسید. اگر نه یک به یک کریستال ها رو با دو آیتم نام برده تمیز کنید تا درخشش به لوستر برگرده. خیلی دقت کنید که کریستال ها جابجا نشن و یا سقوط نکنند.

گردگیری لوستر

نحوه درست تمیز کردن لوستر برنزی

خب جنس برنز اینجوریه که به مرور زمان مات و کدر میشه. برای اینکه شفافیت و براقی اولیه لوستر برنز خود را برگردونید، مثلا میتونید از جلاسنج های مخصوص برنز و البته شوینده های مناسب استفاده داشته باشید تا دوباره شفاف و درخشان شوند.

لوستر نقره ای اینجوری از شر آلودگی خلاص میشه

یکی از ویژگی های جنس نقره اینه که تا حدودی شبیه به جنس برنز می باشد. وقتی میخواین از جنس برنز برای لوستر خریداری کنید، باید خیلی دقت داشته باشید که نقره به کار رفته در لوستر شما اصل و خالص باشه. چرا که اگر غیر این باشه، به مرور زمان قطعا لوستر شما سیاه خواهد شد و دیگه اون ظاهر خوشگل و اولیه خودش رو نداره و پاک کردنش هم به شدت با سختی همراه میشه!

گردگیری لوستر

لوستر چوبی و استیل با این روشا تمیز ترین میشن

قطعا گردگیری مهم ترین قسمت تمیزکردن یه لوستر چوبی هستش که برای انجام این کار شما نیاز به شوینده و یا پاک کننده دیگه ای هم ندارید. چرا که چوب بعد از اینکه رطوبت زیادی بهش بخور پوسیده و خراب میشه. پس باید دقت کنید که اصلا در معرض آب و رطوبت زیاد قرار نگیره و تنها در صورت نیاز به یک دستمال نمدار بسنده کنید. 

وقتی قراره یک لوستر استیل رو تمیز کنید، بهتره که از یه دستمال نمدار و البته نرم کمک بگیرید چرا که استیل اگر اصل باشه تحت تاثیر اکسیداسیون قرار نمیگیره و زنگ هم نمیزنه. از طرفی هم به هنگام تمیز کردنش ردی از لکه افتادن نخواهید دید که خب اینا همه نشونه خوب بودنشون هستش.

گردگیری لوستر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها