|

میری خونه فامیل حالت خوب میشه خونه خودت نه؟ / نورپردازی تاکیدی بزن دیزاین میشه لاکچری

اگر دلتون میخواد تو خونتون یکسری برجستگی ایجاد کنید که صمیمیت و زیبای رو دو چندان میکنه، پس حتما از نورپردازی تاکیدی استفاده نمایید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- دکوراسیون تو هر خونه ای خیلی مهمه. این مهم بودنه هم از نظر دید خودتون و روحیاتی هستش که از دکور خونتون دریافت می کنید، و هم از نظر دید مهمون ها می باشد. چرا که شما هر کجای این دنیا هم که باشید باز در آخر نقطه امن و استراحتتون میشه خونتون و احتمالا بارها از این جمله استفاده کردین که بگین "آخیش هیچ جا خونه خود آدم نمیشه" و دقیقا به همین دلیله که میگیم خونه نقطه امن ماست و ما قراره درش آرامش بگیریم، نه شلوغی و سردرگمی. زیبایی و انرژی مثبت و یا منفی بودنه هم در ابتدا از طریق دکور و دیزاین خونست که انتقال داده میشه. پس چه بهتر که به چیدمان خونمون برسیم و حالشو ببریم.

اما در بعد دوم اونچه که مشخصه اینه که وقتی مهمون میاد خونمون  یا ما خودمون میریم مهمونی، خونه چطور انرژی منتقل میکنه. مثلا دیدین یه موقع یه تابلو گرون قیمت واسه خونمون میگیریم و بعد از اینکه تو خونه نصبش کردیم میگیم وا این چرا هیچ نمای خاصی به خونه نداد در حالی که اگه همین تابلو تو خونه فلان فامیل بود حسابی به چشم میومد و دلبری میکرد! پس چرا ما نمیتونیم؟

اما حقیقت ماجرا اینه که خیلی وقتا یه چشم اومدن و یا نیومدن لوازم به یکسری آیتمای ریز بستگی داره که ما بهشون شادی توجهی نداشتیم و فامیل جان داشته! در ادامه با ما همراه باشید تا با یکی از موثر ترین آیتم های تاکیدی آشنا بشیم.

نورپردازی تاکیدی

نورپردازی تاکیدی چیست؟

یکی از جذاب ترین و پر کاربرد ترین آیتم هایی که در گفته های بالاییه ما تاثیر مستقیم داره، استفاده از نورپردازی تاکیدی می باشد. نورپردازی تاکیدی قادره تا توجه افراد رو به یکی از نقاط خاص خونه جلب کنه. مثلا مثل یک چراغ دیواری زیبا که بالا سر یک اثر هنری قرار گرفته و حسابی داره بولدش میکنه. نورهایی که میتونن ویژگی های خاص خونه رو برجسته کنن و یا چراغ‌ های رومیزی و انواع آباژور ها قسمت های تاریک خونه رو روشن میکنن.

از خوبی های این نوع نورپردازی اینه که هم میتونه روشنایی خوبی به فضا هدیه بهده و هم اینکه باعث جلوه ای بسیار زیبا در اون فضا خواد شد. جالبه که بدونید فضاهایی که توسط نورهای نقطه ای کوچیک روشن میشن صمیمی تر هستند.

فکر نکنید که از این سبک نورپردازی فقط برای داخل خونه میشه استفاده کرد خیر؛ بلکه در بالکن و راهرو و غیره نیز قابل استفاده است. در ادامه با انواع این نورپردازی ها آشنا خواهیم شد.

نورپردازی تاکیدی

دیوارکوب های جهت دار

این سبک چراغ ها خب همونطور که از اسمشونم پیداست، بر روی دیوار نصب میشن و متناسب با مدلی که دارن نورشون سمت و سوی خاصی میگیره. مثلا به سمت پایین نور رو پخش میکنند و یا اینکه اطراف رو روشن می کنند. اونها علاوه بر نور یک عنصر زیبایی نیز هستند که میتونن خونه رو شیک و جذاب کنند. 

چراغ های LED داخلی

چراغ‌ های LED رو میتونید بالای خط سقف، در محیط اتاق، داخل کابینت‌ ها یا حتی طاقچه‌ ها نصب کنید و یه حرکتی بزنین که لوازمی که کمتر به چشم میان اینجوری بیشتر نگاه ها رو جلب کنند. همچنین این چراغ‌ ها به برجسته کردن دیتیل گچبری، نقاشی‌ هایی که روی دیوار هست و البته کاغذ دیواری‌ ها کمک میکنن که خب خیلی دلبر میشه.

نورپردازی تاکیدی

چراغ های هنری

این نور ها خیلی جذابن. چراغ های هنری همون نورهای لوله ای و یا نورافکن هستند به جهت بولد سازی نقاشی ها و یا مجسمه و حتی راه پله کاربرد داره.

هدف از این نورپردازی های تاکیدی اینه که تمرکز بیاد روی اون اثر هنری مورد نظر. مثلا تابلوهای نقاشی و یا قاب عکس. این نورپردازی باید جوری باشه که وقتی میاید و جلوی اون اثر می ایستید، جزئیاتش به خوبی مشخص باشه و اگر کمی فاصله گرفتیند زیبایی لثر به کمک نورها بهتر درک بشه. 

نورپردازی تاکیدی

ایده برای نورپردازی تاکیدی در خانه ایرانی

- در آشپزخونه: مثلا میتونید برای بالای میز ناهار خوری و یا جزیره ای که دارید از آویزهای مخصوص آشپزخونه استفاده نمایید تا به هنگام روشن کردن، غذا و میز آرایی شما رو به زیبایی نشون بده.

- نورپردازی توکار: نورپردازی توکار یه روش فوق العاده در این راستا می باشد که فضا کمی هم اشغال میکنه و برای برجسته کردن اقثار هنر یو یا وسایل مورد نظر در نشیمن حال و هوایی تازه ایجاد میکنه.

- نورپردازی رومیزی: شما میتونید از چراغ های رومیزی برای مطالعه و ایجاد فضایی دنج استفاده بشه. آباژور ها طرح و ابعاد مختلفی دارند که میتونن فضا رو شاعرانه و کاربردی کنند.

نورپردازی تاکیدی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها