|

راه پله تو خونه فقط واسه بالا پایین رفتن نیست / انواع راه پله که دیزاینم لاکچری میکنن

راه پله ها انواع مختلفی دارن اما برای انتخاب یک راه برای دکوراسیون خونه قطعا باید زیبایی رو هم در نظر بگیرید که اینجا تنوع رو خواهید دید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- راه پله در واقع یه قسمت جدایی ناپذیر از هر خونه یا هستش. تو تمام ساختمونا و خونه ها به شکل هی مختلقف راه پله وجود داره که خب تو برخی خونه های متراژ بالا داخل فضای خونه هم پله وجود داره. پله میتونه هم به شکل راه پله باشه و هم اینکه به صورت پله های چند تایی در حدی که یه اختلاف سطح ایجاد بشه وجود داشته باشه. اما راه پله های داخل یک ویلا و یا آپارتمان که در دکوراسیون داخلی خونه هستند، معمولا دارای طرح هایی خاص می باشند تا بتونن علاوه بر کارکردی که دارندئ، زیبایی خاصی هم به فضای خونه بدن. 

اگر شما هم از دست افرادی هستید که میخواین واسه داخل خون و یا ویلای خود راه پله بزارید، اما نمیدونید که سبک و طرحی قشنگتره، پس حتما با ادامه مطلب ما همراه بمونید. البته که انتخاب راه پله به فضایی که قراره گذاشته بشه و طراح داخل بستگی داره که کجا رو برای راه پله در نظر گرفته باشه با چه میزان ابعادی. شاید هم میخواین بازسازی کنین و دلتون یه راه پله جدیدی میخواد!

راه پله در دکوراسیون خانه

1- پله های ال شکل

 این سبک از راه پله تو خیلی از طراحی های داخلی دیده میشه اما خب باید بگیم که از مدلای سادش برای خونه های مینیمال تر استفاده میشه و برای خونه هایی که اکچجری تر هتسند ، از سبک های تجملاتی ترشون استفاده میشه. این سبک یکی از رایج تریناست و سبکشونم اینجوریه که در اصل یک راه پله مستقیم با یک پیچ می باشد، یا در وسط یا نزدیک به یک انتها یا انتهای دیگر.

راه پله های ال شکل ظاهر بصری جذابی دارن و از طرفی هم فضای کمتری رو اشغال میکنند و قابلیت استفاده در گوشه دیوار رو دارند.

راه پله در دکوراسیون خانه

2- پله های منحنی

در واقع راه پله های منحنی میتونن خیلی خوش سیما تر از راه پله های مارپیچ باشن. چرا که هم زیبایی بصری بیشتری دارند و در نگاه اون حس پیچیدگی و کمی زمختی رو ندارند. و اینکه در هنگام بالا رفتن ازشون سرتون هم پیچ نخواهت رفت. پله های منحنی فضای بیشتری رو نسبت به مارپیچ های لاغر گونه پر می کنند، اما به جرئت میتوان گفت لوکس بودنی که منحنی یه راه پله مدور به فضای بزرگ خونه میتونه بده، به هیچ عنوان راه پله مارپیچی نخواهد داد.

راه پله در دکوراسیون خانه

3- پله های مارپیچ

همونطور که بالا اشاره کردیم راه پله مارپیچی خیلی جمع و جوره اما پیمایشش در واقع بسیار دشواره.

گرچه که راه پله مارپیچی برای فضاهای با ابعاد کم مناسبه، اما هنوزم بیشتر یه سبک بدیع و خاص محسوب میشه. پله های مارپیچی واقعی یه پایه مرکزی دارن که تموم مراحل به اون وصل میشه چرا که از طریق فضای کف به سمت بالا مارپیچ میشه. در کل تو خونه های ساحلی و خونه های جمع و جور شهر یافت میشن و بیشتر دیده میشن.

از معایب به شدت بارز این سبک راه پله اینه که بالا و پایین اورن وسایل از این راه پله میتونه خیلی خیلی دشوار باشه و از طرفی هم تنها یک نفر روششون جا میشه!

راه پله در دکوراسیون خانه

4- راه پله های U شکل

پله های خب همونطور که از ظاهر اسمشون هم پیداست، دارای چرخش 180 درجه ای می باشند. 

راه پله های یو شکل در مجموع از دو پله تشکیل شدن که با فرود در سوئیچ برگشت در جهت مخالف قرار میگیرن. به علاوه اینکه از نظر بصری و قیافه ای جالب ترند. ناگفته نمونه که فضای خطی کمتری رو هم اشغال میکنن و میتونن برای طراحی گوشه خیلی جذاب و مفید باشن. معمولا فرود از اندازه وسیع تری برخورداره. شکل اصلی راه پله U چرخشی هستش که انتقال وسایل بزرگتر به طبقه بالا رو میتونه دشوار تر کنه و برای فضاهای بزرگ استفاده میشه چرا که حجم زیادی رو نیاز داره.

راه پله در دکوراسیون خانه

راه پله در دکوراسیون خانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها