|

گیاهان با برگ بنفش / هر چی گل داری یه طرف اینا یه طرف بهترین رنگن تو دکوراسیون مدرن

در این مقاله چند تا از گیاهان با برگ بنفش رو بهتون معرفی کردیم که میتونید با داشتنشون در منزلتون یه دکور فوق العاده شیک و مدرن داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- این روزا همه دوست دارن که حداقل یه گلدون رو توی خونشون داشته باشن چون این زیبارویان میتونن یه جوری دکور خونه رو متحول کنن که هزارتا وسیله ی لاکچری هم بذاری این موضوع شاید اتفاق نیفته بنابراین میشه به راحتی و با هزینه ی کم از اون ها به عنوان نقاط کانونی استفاده کرد که هر توجهی رو به خودشون جلب میکنن و میتونن هر بیننده ای رو مجذوب خودشون کنن و جالبه که بدونید حتی برای اون ها جاهای مختلفی هم تعیین شده در خونه مثل گل های مناسب پذیرایی که و یا سرویس بهداشتی و... که خب این نشون میده که تنوع گیاهان آپارتمانی بسیار بالاست و متناسب با شرایط مختلفی که دارن جاهای مختلفی هم دارن در دکور.

اما در خصوص گیاهان تنها زیباییشون نیست که مورد توجه خیلی ها قرار داره بلکه اون ها فواید بسیاری هم دارن مثل گیاهان مفید برای افسردگی که این روزها و با توجه به این که هزینه های تراپی خیلی زیاد هست میشه این گیاهان رو تهیه کرد تا ما رو از انرژی های منفی که یکی از مسبب های افسردگی هستن دور نگه دارن که خب یه جورایی میشه گفت پیشگیری کردن از افتادن توی دام افسردگی همچنین لازم نیست که بگیم اون ها روحیه ی شما رو هم عوض میکنن و با داشتن یه روحیه ی شاد افسردگی نمیتونه به سراغتون بیاد. حالا برسیم به مطلب اصلی و موضوع این مقاله که معرفی گیاهان با برگ بنفش هست که شما میتونید با داشتن اون ها در منزلتون یه زیبایی منحصر به فرد به دکورتون اضافه کنید، پس با ما همراه باشید.

گیاهان با برگ بنفش

اکسالیس یکی از گیاهان با برگ بنفش

اکسالیس رو میشه یکی از زیباترین گیاهان در این دسته دونست که دارای شکوفه های درخشان و زیبا و شاخ و برگ های فوق العاده هست که یکی از ویژگی های شاخص اون شبیه پروانه بودن برگ هاشه که یه ظاهر خاص بهش بخشیده. اکسالیس رو میشه از گیاهان بومی کشور برزیل بشمار آوورد آوورد که برخی از گونه هاش میتونن رنگ بنفش پر رنگ تری داشته باشن. در صورتی که به دنبال یه گیاه با برگ های بنفش هستید که بتونه با ظاهر و رنگ خاصی که داره دکوراسیونتون رو دستخوش تغییر کنه و اون رو از یکنواختی خارج کنه پیشنهاد ما به شما نگهداری از این گیاه هست.

یه نکته ی جالبی هم که در خصوص این گیاه وجود داره اینه که برگ های اون در شب بسته میشه که همین موضوع اون رو بسیار جالب کرده.

گیاهان با برگ بنفش

مارانتا لوکونورا از گیاهان با برگ بنفش

مارانتا لوکونورا رو میشه یکی از  گیاهان جالب برای نگهداری در خونه دونست که با توجه به برگ های فوق العاده زیبا و در عین حال غیرعادیه اون میشه یه دکور خاص به وجود آوورد. اسم دیگه ایکه این گیاه منحصر به فرد بهش شناخته میشه پای خرگوش هست که دارای دو گونه ی مختلفه مدل قرمز و مدل سبز؛ مدل سبز دارای رگه های بنفش  هست و مدل قرمز هم رگه های قرمز رنگ برجسته ای روی برگ هاش داره و یه مورد جالبی که در خصوص برگ های گونه های مختلف این گیاه وجود داره این هست که برگ های اون ها شب هنگام بسته میشن و به شکلی درمیان که انگار دستانی در حالت دعا هستن از همین رو بهش گیاه دعاخوان و یا عابد هم گفته میشه.

شرایط نگهداری این گیاه تا حدودی راحته فقط باید برای اون خاکی که به شکل یکنواخت آبیاری میشه و رطوبت ملایم از طریق پاشیدن آب روی برگ هاش فراهم کنید تا شاهد رشد روزافزون اون باشید البته که توی زمستون باید اون رو در شرایط خشک تری نگهداری کنید.

گیاهان با برگ بنفش

برگ بیدی از گیاهان به رنگ بنفش

یکی از گیاهانی که نگهداری اون بسیار راحت هست برگ بیدی هست که شما میتونید حتی در صورتی که تجربه ی خاصی در پرورش گل و گیاه ندارید هم ازش نگهداری کنید که به همین دلیل یعنی سهولت در نگهداری از اون و ظاهر زیبایی که داره اون هم چه در حالت آویز و چه توی گلدون طرفداران بیشماری داره. این گیاه هم گونه های مختلفی داره که بیشترین گونه هایی که ازش موجود هست از برگ هایی به رنگ نقره ای و زیتونی برخوردار هستن که این رنگ ها در سطح رویی برگ به چشم میخورن و رنگ بنفش در پس زمینه و سطح زیرین برگ نمایان میشه. شما میتونید این گیاه رو توی نور متوسط تا کم به خوبی رشد بدید و در خصوص آبیاری هم باید بین دو آبیاری خاک اون خشک شده باشه.

گیاهان با برگ بنفش

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی