|

گل هایی که با نور لامپ رشد میکنند / نور گیره خونه داغونه برا اینا یه دونه لامپم کافیه

در این مقاله در خصوص گل هایی که با نور لامپ رشد میکنند صحبت کردیم که میتونید در صورت نورگیر نبودن خونه اون ها رو با لامپ هم رشد بدید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- این موضوع که این روزا گل و گیاهان تونستن جایگاه بسیار بالایی در دکور و دیزاین پیدا کنن کاملا غیر قابل انکار هست و جالب هم هست که شما میتونید با یه هزینه ی اندک زیبایی و هر فضایی داخل خونتون رو به این زیبارویان سبز بسپارید و از این طریق یه تغییر و تحول بزرگ در منزل به وجود بیارید البته که این روزا گیاهان فقط از جنبه ی زیبایی مورد استقبال نیستن چون برخی از اون ها ویژگی های خاص دیگه ای هم دارن مثلا یه سری گیاهان مناسب برای تصفیه ی هوای خانه وجود دارن که میتونن در این روزها که همه از آلودگی هوا مینالن یه جورایی برای این موضوع مشکل گشا باشن و با پاکسازی هوای داخل خونه یه نفس تازه رو مهمون ریه هامون کنن.

البته که فقط این مدل ویژگی ها گل و گیاه ها رو خاص نکرده بلکه از گذشته تا امروز یه سری اعتقادها راجبه یه سری از گیاهان وجود داشته که حتی الان و امروز هم پا برجاست مثلا در فنگ شویی که بیشتر ریشه در فرهنگ چینی و ژاپنی داره گفته میشه که یه سری گیاهانی که خوش شانسی میارن وجود دارن که با نگهداری اون ها انرژی مثبت رو به خونتون فرا میخونید و میتونید با وجود این انرژی کارهاتون رو سر و سامون ببخشید و به موفقیت های بسیاری برسید. اما هر کدوم از گیاهان شرایط خاص خودشون رو برای نگهداری دارن که باید در صورت دونستن اون شرایط اقدام به نگهداری از اون ها کنیم مثلا در صورتی که خونمون تاریکه باید به سراغ گل هایی که با نور لامپ رشد میکنند بریم که در این مقاله چند تا از اون ها رو بهتون معرفی کردیم.

گل هایی که با نور لامپ رشد میکنند

برگ انجیری از گل هایی که با نور لامپ رشد میکنند

برگ انجیری این روزا تبدیل شده به یکی از معروف ترین گل های آپارتمان که از قضا بسیار هم زیباست و میتونه توی شرایط کم نور هم به خوبی هر چه تمام تر رشد کنه و با میزان نور کم خودش رو وفق بده ولی باید از لحاظ خاک بهش توجه ویژه کنید و خاکش باید مرطوب باشه و البته غیر خیس و در مواقعی آبیاری بشه که خاکش تقریبا دیگه خشکه. یکی از خوبی هایی که برگ انجیری داره اینه که شرایط نگهداری اون خیلی راحته و شما میتونید شاهد رشد عالیه اون حتی در نور کم باشید. البته که یه موضوعی که در این خصوص وجود داره اینه که ممکن به علت نور کم بریدگی های برگ های اون کم باشه و یا به کلی حذف بشن.

گل هایی که با نور لامپ رشد میکنند

گیاه گندمی از گل هایی که با نور لامپ رشد میکنند

گیاه گندمی که اسم دیگش عنکبوتیه دارای برگ های باریک و زیبای سبز رنگی هست که در صورت قرار دادن اون در یه گلدون آویز میتونید شاهد رشد آبشاری اون باشید و از زیبایی اون نهایت استفاده رو ببرید. از خوبی هایی که این گیاه داره میشه به این که در برابر نور کم مقاومت بالایی داره اشاره کرد که شاید حتی به قیافش هم نخوره! یعنی کافیه که این گیاه رو کنار پنجره یا حتی نزدیک به در ورودی قرار بدید و ببینید که با نور غیر مستقیم خورشید هم نیاز اون به نور تامین میشه و البته که نور لامپ هم کمک رسانه. 

همچنین از ویژگی های مثبتی که این گیاه زیبارو داره میشه به تصفیه هوا اشاره کرد که از این رو برای قرار دادن در اتاق خواب بسیار مناسبه. خالی از لطف نیست که به این مورد هم اشاره کنیم که در خصوص گل و گیاهان آپارتمانی که به نور کم عادت دارن نباید اون ها رو در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار داد چون این موضوع باعث سوختن برگ هاشون میشه.

گل هایی که با نور لامپ رشد میکنند

دیفن باخیا از گل هایی که با نور لامپ رشد میکنند

برسیم به یکی دیگه از گیاهان آپارتمانی که به نور کم قانع هست و حسابی سایه دوسته یعنی دیفن باخیای منحصر به فرد و خارق العاده که مقاومتش در برابر نور کم، شهره ی عام و خاصه. شما میتونید از این گیاه در محیط های اداری و برای منزلتون استفاده کنید ولی باید این نکته رو در نظر داشته باشید که دیفن باخیا سمیه و امکان داره که در صورت جوییده شدن برگاش توسط حیوون خونگی و یا بچه ها حساسیت و مسمومیت ایجاد کنه پس با این حساب باید در جایی دور از دسترس اون ها قرار بگیره و حتی بهتره در صورت نگهداری ازش پوست دستتون هم باهاش برخورد پیدا نکنه.

گل هایی که با نور لامپ رشد میکنند

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها