|

انتخاب رنگ پرده پذیرایی ایرانی با این نکات واسه عید/ اینجوری انتخاب کنی خونت میشه آس

انتخاب درست پرده پذیرای یکسری آیتم ها داره که برحسب اونها باید انتخاب بشه و در این مطلب همشون رو یاد می گیریم.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- خب همه ما ایرانی هستیم و از خلقیات همدیگه با خبریم. ما اصولا از قدیم ندیما این سنت و اخلاق رو داشتیم که دلمون میخواسته همیشه مهمون نواز باشیم با یه عالمه غذای سنگین و تزئینات خونه به شکل تجملاتی و پر از وسیله و …! مثلا مبلمان استیل واسه ما خیلی مهمه و از طرفی هم وجود فرش های جذاب و شلوغ ایرانی و طرف دیگه تابلو فرش و ظروف ست خورش خوری و …. کلی وسیله دیگه که خب شاید تو کشورای دیگه ساده بگیرن اما برای ما جزئیات و تجملاتی بودن اهمیت داره. البته که اینها نگاهی منفی نیست و از بُعد مثبتش میشه دید که خب سنت و خلقیاتمون این مدلی بوده و حالا هم با وجود اینکه خیلی از خونواده ها ساده پسند و مینیمال دوست شدن، اما همچنان اون اخلاقشون رو دارند.

مثلا یکی از آیتمایی که برای ما ایرانی ها متفاوته اینه که قضیه پرده رو هم از لحاظ زیبایی سنگین و کارکرده دوست داریم و هم به لحاظ موضوع محرمیت برامون اهمیت داره که از پرده برای فضاهایی که پنجره دار استفاده کنیم. پرده یه قسمت جذاب و بسیار تاثیرگذار تو هر خونه ای محسوب میشه که خب نیاز به ست کردن داره و نباید همینجوری انتخاب کرد و خریدش. اما خیلی از خانوما به هنگام انتخاب طرح و نقش پرده نمیدونن از چه منظور باید نگاه کنن تا بتونن یه ست خوب از آب درارن. قطعا پرده باید یه همخونی مناسبی با دیگر لوازم داشته باشه که در این مطلب قراره بدونیم اون همخونیه چه مواردیه. پس با ادامه مطلب ما همراه باشید.

پرده پذیرایی

میخوای واسه پذیرایی پرده بخری؟ رنگارو نگاه کن

مثلا اینکه رنگ پرده پذیرایی بهتره که با رنگ فرش و مبلمان یه هماهنگی متناسبی داشته باشه. رنگ خیلی مهمه و باید مثلا این مدلی باشه که رنگ هایی مشابه و یا هم خانواده و شاید هم متضاد برای تغییر شاخص در دکوراسیون داشته باشه. مثلا تونالیته ای از رنگ های هم خانواده بکار رفته در فرش و مبلمان به عنوان یه سرنخ برای هماهنگی رنگی با پرده های پذیرایی باشه. 

و یا اینکه اگر فضای پذیرایی مورد نظر شما رنگ دیوار متفاوت از سفید داشت، باید حتما بهش دقت کنید و پرده ای که مجاور این دیوار قرار میگیره رو هم باهاش هماهنگ کنید. قطعا اگر رتنگ دیوار و گرده بخواد خیلی متضاد باشه ترکیب قشنگی از آب در نمیاد و پرده اگر رنگی روشن و طرحی ساده داشته باشه بهتره.

پرده پذیرایی

سبک دکوراسیون خونه و البته نورپردازی ها چجورین؟

سبک دکوراسیون خونه چه مدلیه؟ قطعا بی شک این موضوع تاثیر فراوونی داره و ممکنه هر خونه ای با اون یکی خونه سبکش متفاوت باشه که خب در چنین شرایطی شما بای به اونچه که تو خونه خودتون وجود داره دقت کنید، نه برای همسایه رو! البته که ایده گرفتن خیلی خوبه اما فراموش نکنید که مثلا اگر خونه یا به سبک کلاسیک دارید، میتونید از رنگ‌ های تیره و جذاب مثل قرمز یا طلایی استفاده کنید. و یا اگر سبک مدرن رو تو خونتون اجرا کردین، رنگ‌ های ساده و کم رنگ مثل سفید یا خاکستری خیلی میتونن مناسب باشند.

میزان نورگیری فضا و البته نورپردازی فضا علاوه بر میزان تاریکی و روشنی قسمتای مختلف، باید در انتخاب رنگ پرده رو هم مد نظر داشته باشید. مثلا اگر اتاق شما نور کافی داره، میتونید از پرده های رنگ و طرح تیره و جذاب استفاده نمایید تا اتاقتون گرم و دلنشین تر دیده بشه. اما اگر نه، اتاقی با نور کم دارید بهتره که از رنگای روشن و باز برای پرده خود انتخاب کنید تا فضا رو بزرگتر نشون بدید. 

پرده پذیرایی

تو این فضاها از پرده های نورگذر استفاده کن

حتما و حتما و حتما با توجه به فضایی که دارید به انتخاب پرد بپردازید. یادتون نره برای فضایی که کوچیکه علاوه بر اینکه از پرده های روشن انتخاب نمایید، به نورگذر بودن پرده هم توجه کنید تا روشنایی بتونه پذیرایی و یا نشیمن شما رو بازتر نشون بده. عوامل طبیعی مثل نور و مصنوعی مثل پرده میتونن خونه شما رو هم کوچیک و هم بزرگ کنند.

وسایل دکوراتیو و اکسسوری ها هم مهمن

تطبیق و همخونی پرده ها نه تنها با مبلمان و فرش باید هماهنگی خوبی داشته باشه، بلکه به طور کل با وسایل دکوراتیو و اکسسوری ها هم هماهنگی شده باشه. البته این به این منظور نیست که شما باید همه چیز رو کپ هم خریداری کنید، بلکه باید چیدمان و دکوراسیون خونه رو درست به مانند آیتم های استایل، ست سازی کنید تا یه زیبایی دلپذیری بهتون هدیه بده. 

پرده پذیرایی

پرده پذیرایی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی