|

انقدر قسط و قرض نکن واسه خرید مبلمان نو / اینجوری مبلات تمیز و بدون خرابی میشن راحت

اگر شما هم مبلمانی دارید با مشکلات متعدد مثل کثیفی و پارگی و .. پس حتما با این مطلب همراه بشید تا به وسیله راهکار های خونگی اونها رو حل کنید

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- عید نوروز قشنگمون از رگ گردن نزدیکتره و تو فصل آخر سال به سر میبریم و همونطور که تا به اینجا خیلی زود گذشت، قطعا مابقیش هم زود میگذره. خیلی از خونواده ها دیگه کم کم میخوان شروع کنن به خونه تکونی و تغییراتی که میخوان تو خونه انجام بدن. خب این تغییرات به بودجه و سلیقه و البته نیازی کمه وجود داره انجام میشه. مثلا یه خونه ای می بینی دلش میخواد به مبلمان بخره و به طور کلی نمای خونش رو عوض کنه اما یه خونه ای تنها رفع کردن عیوب مبلش رو نیاز میدونه و در همین حد به نظرش حله! اگر از دست افرادی هستید که میخواین مبلمان بخرین خب ما بهتون پیشنهاد میدیم که حتما سری به مطلب "5 راز درباره مبلمان" ما بزنید تا خریدی بهتری داشته باشید.

اما اگر مبلمان شما ایراداتی داره و نمیدونید چطور رفعش کنید پس حتما با این مطلب ما هماره بمونید که مختص خودتونه.

مشکلات مبلمان

مبلمان من خراب شده، چیکار کنم؟

کثیفی مبل یه اتفاق خیلی متداول و همیشگیه که برای همه اتفاق میوفته. اگه تو خونه بچه کوچیک داشته باشین که دیگه بدتر، قطعا کثیف شدن مبلمان براتون مشکل ساز خواهد شد. البته که این کثیف شدنه ممکنه به هر دلیلی باشه، مثلا ریختن مواد غذایی و نوشیدنی و یا اینکه حتی با نشستن با لباس کثیف و دست آلوده لکه هایی روی مبل ایجاد شده باشه. در چنین حالتی قطعا حس خوبی ندارید و حتی ممگمه اونقدری ناجور شده باشه که به فکر عوض کردن مبل بیفتید که خب باید بگیم بسته به لکه و نوع جنس پارچه مبلتون میتونید برای برطرف کردن اون کثیفی اقدام کنید.

مشکلات مبلمان

راهکار تمیز کردن لکه از مبلمان چیه؟

- اگه میخواین لکه های قوی و خیلی غلیظ بر روی مبلمانتون قرار نگیره، پس حتما شستشوی کامل مبلمان سالی یک یا دو بار رو جدی بگیرید و انجام دهید. برای این کار هم میتونید از خدمات مبل شویی کمک بگیرید و هم اینکه با استفاده از اسفنج و مایع شوینده مناسب خودتون این کار رو انجام بدید. 

- مهمترین امر در لکه بری دونستن جنس پارچه مبل هستش که هر کدوم راه حل خودشون رو دارند.

- در اینجا باید بگیم اگر بچه کوچیک دارین و یا به نظرتون ریخت و پاش تو خونتون زیادیه، بهتره که از کاور مخصوص مبلمان استفاده کنید که هم به صورتی تمام کاور هستند و هم به صورت نیم کاور، و در زمان اومدن مهمان بردارید.

مشکلات مبلمان

کدر شدن مبلمان چرم واقعا بده!

اگر شما هم مبلمان چرمی دارید احتمالا این تجربه رو داشتین و دیدین که کدر شدن بیشتر در مبل های پارچه چرم اتفاق میفته.این کدری معمولا دلایل مختلفی مثل تماس با بدن، نشستن گرد ، غبار روی مبل داره که خب بادی رفع بشه و یا اینکه هنوز این اتفاق نیفتاده باید ازش جلوگیری بشه.بهتره که بدونید نور خورشید به شدت در کدر کردن و تغییر رنگ مبل چرم تاثیرگذاره و میتونه بعد از گذشت مدتی به طور شکل ملموس دو رنگ شدن رو بهتون نشون بده. 

برای اینکه چنین اتفاقی نیوفته بهتره که مبلمان خود را در معرض تابش نور خورشید قرار ندید و جاش رو عوض کنین و یا اینکه با استفاده از پرده و شاید هم کاور، از رسیدن نور آفتاب به صورت مستقیم به مبل ها جلوگیری نمایید. 

اگه رنگی و خراب شده بود چه کنم؟

راهی هم وجود داره بری اون دست از مبلمانی که دچار این مشکلات شده اند و در اینجا شما باید  با تمیز کردن مداوم مبل با استفاده از محصولاتی که وظیفه محافظت از چرم رو دارند از مبلتون مراقبت کنید و اگر هم مبل شما لکه زده هستش و دو رنگ شده، واکس مخصوص یا رنگ مناسب تهیه کنید و ازش استفاده نمایید.

مشکلات مبلمان

مبلی که پارچش پاره شده رو چجوری درست کنم؟

از دیگر مشکلاتی که مبلمان پارچه ای میتونن داشته باشن پارگی و یا شکاف هستش که خب نمایی به شدت زننده و زشت به مبل و در نمایی بزرگ تر، به خونه شما میدن. در چنین شرایطی بهتره که حتما به درست شدن مبلمان خود توجه کنید و براش اقدامات لازمه رو انجام بدید.

راهکار درست شدن پارگی مبلمان

- بهتره که پارچه ای برزنتی تهیه کنید و اون رو کمی بیشتر از پارگی ایجاد شده برش بدید.

- پارچه رو آروم داخل قسمت بریده شده بگذارید.

- لبه های قسمت هایی که پاره شدن رو بچسبونید.

- نخ های اضافه مونده رو حتما کوتاه و یکدست کنید.

- بخشی که پاره شده رو روی مبل بزارید و لبه های کار رو به شکل دقیق و منظم تنظیم کنید و بزارید بچسبه و تمام.

مشکلات مبلمان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی