|

گل های مناسب اتاق خواب / بعد از خواب بدنت درد میکنه چون اکسیژن اتاق کمه با اینا حله

در این مقاله در خصوص گل های مناسب اتاق خواب صحبت کردیم که شما میتونید با نگهداری اون ها یه هوای سالم رو به خودتون هدیه کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نگهداری کردن از گل و گیاه میتونه به قدری روی روحیه ی ما تاثیر بذاره که اصلا قابل وصف نیست این میزان تاثیر چون بالاخره شما یه مسئولیتی رو به عهده گرفتید که اون نگهداری و رسیدگی از یه گل هست که وقتی با نهایت دقت با این گیاه میرسید و رفته رفته بزرگ شدن و قد کشیدنش رو جلوی چشمتون میبینید یه احساس شور و شعف حسابی بهتون دست میده و از خودتون میپرسید که این واقعا کاره من بوده؟! بنابراین توصیه میکنیم که از گیاهان در نقاط مختلف توی خونتون بهره بگیرید که یکی از این نقاط اتاق خواب هستش ولی گل های مناسب اتاق خواب کدوما هستن هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ سازگاری گل؟

دقت کردید که بعضی از اوقات فرق نمیکنه که چند ساعت بخوابید یعنی پنج ساعت بخوابید و یا دوزاده ساعت در هر حالت وقتی از خواب بیدار میشید بدن درد دارید و یه حالت کسالت و خمودگی بهتون دست میده که شاید تا آخر شب اون حس باهاتون موندگار بشه و فرداش هم باز همون آش و همون کاسه که خب این نشون میده که خواب شما کیفیت نداره و یکی از دلایل این موضوع میتونه کمبود اکسیژن باشه در حالی که گل های مناسب اتاق خواب میتونن این موضوع رو حل کنن میگید چرا؟ چون این گیاهان میتونن باعث تصفیه ی هوای فضای اتاق خواب و آزادسازی اکسیژن بشن تا شما راحت تر نفس بکشید بنابراین بهتره که اقدام به نگهداری از این گل های مناسب اتاق خواب کنید حالا در ادامه چند تا از اون ها رو معرفی میکنیم.

گل های مناسب اتاق خواب

گاردنیا از گل های مناسب اتاق خواب

گاردنیا رو میشه از اون دسته از گیاهانی به شمار آوورد که حسابی برای نگهداری در اتاق خواب مناسبه؛ این گیاه زیبا دارای برگ هایی همیشه سبز و براق هست که از قضا گل های خوشبو و زیبایی هم میده. شاید براتون جالب باشه که بدونید تحقیقات اینطور نشون میده که در صورت داشتن یه گلدون از این گل در اتاق خوابتون میتونید به طرز باورنکردنی باعث افزایش کیفیت خوابتون بشید و حتی این عملکرد اون رو میشه با تاثیری که قرص های خواب آور و کاهنده ی استرس مثل قرص والیوم دارن برابر دونست یعنی شما دیگه خفن بودن این گل رو حدس بزنید هم زیبایی رو داره و هم عملکرد فوق العاده عالی.

البته که باید به این موضوع دقت کنید که این گیاه زیبا ناز هم داره و باید بهش توجه زیادی کنید تا گل ها و برگ هاش خوب دووم بیارن و شاداب بمونن به همین جهت یکی از کارهایی که میتونید براش کنید این هست که اون رو در مقابل نور غیر مستقیم خورشید و در فضای روشن قرار بدید.

گل های مناسب اتاق خواب

گندمی از گل های مناسب اتاق خواب

در لیست گیاهان مناسب برای اتاق خواب میشه به یکی دیگه از گیاهان اشاره کرد که تاثیر قوی و بسزایی در تصفیه ی هوا داره یعنی گندمی؛ مطالعات انجام شده نشون میده که این گیاه زیبا میتونه چیزی در حد نود دصد از فرمالدهید ها رو در فضا از بین ببره که میکروب های اون ها سرطان زا هستن. همچنین این گیاه منحصر به فرد میتونه ذرات بخار و عطر رو هم جذب کنه تا مقدار اکسیژن هوا به حد پایدار بره که با همین روش اکسیژن موردنیاز افراد موقع خواب تامین میشه. 

در خصوص نگهداری از اون باید خیلی مراقب باشید چون نیازمند این هست که هفته ای دو تا سه بار آبیاری بشه و دقت کنید که دور از نور مستقیم خورشید قرار بگیره چرا که علاقمند به نور غیر مستقیم هست. شما میتونید این گیاه رو که برگ های آویزون داره روی میز آرایش خودتون قرار بدید و یا به شکل معلق توی کوکداما اون رو آویزون کنید و زیبایی فضاتون رو به نهایت برسونید.

گل های مناسب اتاق خواب

اسپاتی فیلوم از گل های مناسب اتاق خواب

برسیم به آخرین نفر از لیست گل های مناسب برای اتاق خواب در این مقاله یعنی اسپاتی فیلوم زیبا و دوست داشتنی؛ این گیاه علاوه بر این زیبایی منحصر به فردی به فضا و اتاق شما میبخشه میتونه به طرز چشمگیری باعث فیلتر آلوده کننده های شیمیایی در هوا مثل فرمالدهید ها بشه و یه هوای تمیز رو در اختیار شما قرار بده. همچنین این گیاه میتونه به وسیله ی رطوبتی که تولید میکنه باعث افزایش پنج درصدی رطوبت هوا بشه که این موضوع میتونه سبب از بین رفتن اون دسته از میکروب هایی که باعث آلرژی میشن بشه. 

اما همین جا تموم نمیشه خصوصیات مثبت این گیاه چون اسپاتی فیلوم میتونه با رطوبت تولیدی خودش خشکی گلو و بینی رو هم در طول شب از بین ببره. تنها نکته ی منفی این گیاه سمی بودن اون در صورت جویده شدن هست که شاید بچه ها و حیوانات خونگی رو درگیر کنه بنابراین دور از دسترس اون ها باید باشه.

گل های مناسب اتاق خواب

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها