|

فرش گل برجسته خوبه یا ساده؟ / هر چیه از مدل جدیدا که مد شده نمیشه گذشت ببین زیبایی رو

در این مطلب در خصوص این که فرش گل برجسته خوبه یا ساده یه سری نکات رو بیان کردیم که میتونید با در نظر گرفتن اون ها انتخاب کنید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- به دکوراسیون خونتون از ده چند امتیاز میدید؟ به نظرتون چند درصد خونتون رو خوب چیدید و اصول و قواعد دکوراسیون رو توش رعایت کردید؟ مثلا اگر همین الان بگن که یه دیزاینر و طراح دکوراسیون داخلی میخواد بیاد تا از خونتون دیدن کنه اعتماد به نفسش رو دارید؟ شاید برخی از شما در این بین بگید بله و برخی بگید نه و البته که دلایل خودتون رو داشته باشید ولی یه دلیلی که خیلی ها در این بین بسیار بهش تکیه میکنن اینه که اجناس توی بازار گرون هستن و در صورتی که پولش رو داشتن میتونستن بهترین دکوراسیون رو در منزلشون داشته باشن در حالی که میشه لوکس ترین وسایل رو داشت ولی چون هارمونی ندارن و سلیقه به کار برده نشده توی چیدمانشون اصلا به چشم نیان بنابراین این بهونه ی خیلی خوبی نیست حالا ما هم در جهت این که برای دکور هر چه بهتر خونتون بهتون کمک کنیم میخواهیم راجبه این که فرش گل برجسته خوبه یا ساده براتون صحبت کنیم.

حالا چرا میخواهیم در خصوص فرش در دکور براتون صحبت کنیم چون فرش رو میشه یکی از بزرگ ترین آیتم ها در منزل بشمار آوورد ک حسابی هم توی چشم هست میتونه همه ی حواس ها رو به خودش جلب کنه و چون بالاخره اندازه و ابعاد بزرگی هم داره و میشه باهاش یه نقطه ی کانونی توی دکور ایجاد کرد از همین رو خیلی ها براشون سواله که برای کف خونشون فرش گل برجسته خوبه یا ساده؟ خب هممون میدونیم که فرش های گل برجسته بی نهایت زیبا هستن و میتونن بسیار چشم نواز باشن ولی آیا بهتره به این مدل ها اعتماد کنیم یا بریم سراغ فرش های ساده؟ در ادامه در این باره بیشتر میگیم پس دیگه وقت رو هدر ندیم و بریم سراغ جواب این سوال که فرش گل برجسته خوبه یا ساده؟

فرش گل برجسته خوبه یا ساده

طریقه ی بافت فرش گل برجسته

قبل از این که به شرح مزایا و معایب فرش گل برجسته بپردازیم بهتره که یه سری به این بزنیم که این فرش چطور بافته میشه؛ یکی از مهم ترین تفاوت هایی که بین فرش های بافته شده در کشورمون با سایر کشورها وجود داره خلاقیت و توانایی منحصر به فرد بافنده های ایرانیه که میتونن با استفاده از ابتکار بالاشون توی چله کشی و استفاده کردن از ساختارهای هندسی فرش هایی نظیر فرش های گل برجسته رو ببافن.

شاید براتون جالب باشه که بدونید کارخونه های بافنده ی فرش های ماشینی برای تولید کردن این نوع فرش ها در تعداد زیاد از دستگاه و ماشین های به خصوصی استفاده نمیکنن بلکه این تغییر ایجاد شده در این فرش ها حاصل استفاده کردن از الیاف مختلفه که باعث ایجاد برجستگی میشه و قسمت هایی که نیاز هست تو رفته باشن رو از نخ های هایبالک میبافن و بعد از این که یه سری جاها طبق نقشه و طرح تو رفته شدن باقی قسمت های خاص برجسته میشن به همین زیبایی.

فرش گل برجسته خوبه یا ساده

چندتا از مزیت های فرش گل برجسته

  • ظرافت و زیبایی: یکی از بهترین و توی چشم ترین مزیت های این مدل فرش ها ظرافت بسیار بالای اون هاست که جلوه ی بصری خاصی ایجاد و میکنن و خیلی ها از اون ها توی بافت تابلو فرش هم استفاده میکنن.
  • تراکم بالای گره ها: توی فرش های گل برجسته ای که دستبافت هستن تراکم گره زیاده که همین موضوع باعث لطافت هر چه بیشتر فرش میشه و مدل های ماشینی هم اغلب دارای 1200 شانه هستن که به همین دلیل با فرش های دستبافت شباهت زیادی پیدا میکنن.
  • پرز ندادن: از دیگر مزایایی که این مدل از فرش ها دارن در نوع ماشینی عدم پرزدهی هست که این موضوع به علت نخ و الیاف مورد استفاده در اون ها یعنی ابریشم مصنوعی هست که پرزدهی در اون معنا نداره.

فرش گل برجسته خوبه یا ساده

چند تا از معایب فرش های گل برجسته

  • این فرش ها از قیمت بالایی برخوردار هستن که در مقایسه با فرش های ساده حسابی چشمگیره این تفاوت قیمت و همچنین نگهداریشون هم سخت تره.
  • از دیگر معایبی که این فرش داره میشه به این اشاره کرد که در صورتی که جنس الیاف به کار برده شده در فرش مناسب نباشه تمیز کردن و شستن قسمت های برجسته ی فرش بسیار کار سختی میشه و به همین دلیل گرد و غبار و آشغال توی اون قسمت ها باقی میمونه.

فرش گل برجسته خوبه یا ساده

فرش گل برجسته خوبه یا ساده؟

تا اینجا از مزایا و معایب فرش های گل برجسته مطلع شدید ولی حالا فرش ساده بهتره یا گل برجسته؟ در صورتی که خونه ی شما بزرگه و دوست دارید که یه فرش ماشینیه لوکس توی خونتون داشته باشید و قسمت نشیمن خونتون از قسمت پذیرایی جدا هستش میتونید به سراغ خرید فرش های گل برجسته برید که با این حساب یکی از مواردی که خیلی مهم این هست که در قسمت های پر تردد و رفت و آمد از این مدل فرش ها استفاده نکنید چرا که ابریشم مصنوعیه موجود در این فرش ها حساسیت و ظرافت بالایی داره و در  مکان های شلوغ به علت پاخوردگی و فشار زیاد کوبیده میشه و در نهایت زیبایی خودش رو از دست میده.

پس در صورتی که زیاد براتون مهمون نمیاد و خودتون هم یه خونواده ی کم جمعیت هستید که بچه ی کوچیک ندارید میتونید این مدل فرش ها رو بخرید و از زیبایی اون ها لذت ببرید.

فرش گل برجسته خوبه یا ساده

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها