|

کتونی خریدی اومدی خونه دیدی گول خوردی پاتو میزنه؟ یکی دیگه نخر با این ترفندا سایزش کن

احتمالا برای شما هم پیش اومده که کفشی رو خریدین و بعد اومدین دیدین سایزتون نیست و اینجاست که باید یه ترفندای ریز بزنید تا کفش جا باز کنه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- احتمالا برای شما هم پیش اومد که مثلا میرین یه مغازه ای و کفش مورد نظرتون رو انتخاب می کنید، وقتی پا میزنید اونقدری از اون کفش جان خوشتون میاد و ذهنتون ذوق میکنه که به درستی نمی تونه انتخاب کنه این کفش واقعا سایز پای شماست و براتون راحته یا خیر! اینجوری میشه که کفش رو میخرید و میاید خونه میبینید ای دل غافل من که اصلا نمیتونم با این کفش دو قدم راه برم! چقدر پامو میزنه  این حرفها.

خب قطعا کفش هم از دست آیتم های به شدت مهم و جذاب تو استایل به شمار میاد و اینجوریاست که کفش عزیزمون رو دستمون باد میکنه، در حالی که همچنان شیفته مدلش هستیم و دلمون نمیاد بریم سراغ خرید یه کفش دیگه! در ثانی، این روزا دیگه اونقدری خرید همه چی گرون و سخت شده که اگه یه چیزی هم اشتباه خریداری کنیم واقعا سخته بریم و راحت یکی دیگه ازش بخریم! از طرفی هم تنگ اذیت کننده بودن کفش جان به همین سرعت بعد از اومدن به خونه خودش رو نشون نمیده و معمولا بعد از یک دور کامل استفاده ازش و رفتن و چرخیدن خود واقعیش رو برامون رو میکنه و اینجاست که دیگه می بینید ای دل غافل آقای فروشنده هم امکان نداره کفش رو تعویض کنه! 

اما باید بگیم ناراحت نباشید، بدونید که این مشکل راه حل هایی داره که میتونه شمارو از شر تنگی کفش راحت کنه و بدون هیچ دردسری شما رو به هدفتون برسونه. پس در ادامه با ما همراه باشید.

11zon_cropped-31-4

واقعا به روزنامه مرطوب میخوره انقدر فهمیده باشه؟

یکی از راه های جذاب برای گشاد شدن کفشمون اینه که داخلش رو با روزنامه مرطوب پر کنیم . البته که دقت کنید وقتی داخل کفشارو روزنامه پر کردید جوری نشه که مدل کفش دفرمه بشه و بد شکل نشون بده، بلکه باید ظاهر عادی خودش رو حفظ کنید. وقتی روزنامه و کفش خشک شد اونها رو از داخل کفش بیرون بیارید و دوبار تستش کنید.

دانه جو کم رسان شما برای سایز کردن کفش

این روش یکی از قدیمی ترین روش ها محسوب میشه. در این راستا باید کفشارو با دانه های جو پر کنید و داخلش هم آب کنید و اجازه بدین تا یه شب تا صبح بمونه و خیس خوره . دانه های جو آب رو به خود جذب می کنند و در نهایت هم میتونن کفش رو بزرگتر از سایزی که داشت کنند. بعد از خشک شدن کفش ها میتونید اونارو امتحان کنید و ناگفته نمونه که برای کفش های چرمی نیز قابل استفاده است.

1664702_437

قالب کفش و جوراب به جهت بزرگ تر کردن کفش تنگ

قالب های کفشی تو بازار هستند که دارای جنس های مختلف و شکل پا می باشند. این قالب ها رو با پیچ هایی میشه از طول و عرض تنظیم کرد و به اندازه پا در آورد. گشاد کردن کفش با قالب زمان میخواد و به چند روزی تایم میبره. خیلی از مغازه ها برای سرعت دادن به گشاد کردن کفش اسپری یا روغن مخصوص دارن و استفاده میکنن. اما شما میتونید به جای این اسپری ها از اسپری الکل و آب یا روغن های مخصوص کفش چرم کمک بهره ببرید و کمک بگیرید.

دیگر روشی که وجود داره اینه که اگر فقط یک لنگ کفشتون تنگه و یا فقط یک قسمت مثل پنجه کفش برتون تنگه بهتره که یک شب درون داخلش جوراب گلوله کنید و خیس بذارید تا کفش ها گشاد تر بشن.

Untitled

با سشوار کفشای تنگتو گشاد کن

اگر کفش خشکی دارید میتونید روزنامه نمداری رو داخل کفش قرار بدید و یا جوراب نمداری رو بپوشید. بعد از پر کردن کفش با روزنامه و یا پوشیدن جوراب، سشواری رو برروی قسمت هایی که درش پایتون رو میزنه گرفته تا یواش یواش نرم بشه. دقت کنید که پس از نرم شدن و خاموش کردن سشوار پا و یا روزنامه رو از درون کفش در نیاورید و اجازه بدید تا کفش خشک بشه.

11zon_cropped-23-5

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها