|

وای که بوی گند ماشین لباسشویی کل آشپزخونه رو برداشته / با این ترفندا از شرش خلاص شو

اگر شما هم از دست بوی بد ماشین لباسشویی خسته شدین و البته کلافه، پس حتما به این مطلب سر بزنید که مختص شما نوشته شده است.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- تو خونه و به خصوص تو آشپزخونه یه مشکلاتی به وجود میاد که کلافه کننده هستند. خب آشپزخونه از اونجایی که یه فضای خدماتی محسوب میشه و همیشه رطوبت و پخت و پز و شستشو درش هست، امکان اینکه بیشتر دچار یکسری چالش ها بشه زیاده! مثلا یکی از اونها ماشین لباسشویی می باشد که به دلیل فضای گرم و مرطوبی که داره فضا رو برای رشد قارچ و باکتری حسابی فراهم میکنه. در نتیجه از یه جایی به بعد وقتی شما در ماشین لباسشویی رو باز میکنید دیگه خبری از تمیزی نیست و یهو بوی نامطبوع از این دستگاه گلوی شما رو میسوزونه! احتمالا براتون پیش اومده درسته؟

اما این دغدغه ای هستش که شاید خیلی از خانوما باهاش سر و کار دارند و خب چون آزارشون میده و بیشتر حس کثیفی از لباسا میگیرن، کلافه میشن و از اونجایی که نمیدونن این بو به چه دلیل ساخته شده، حس ناراحتی زیادی دارند. اما باید بگیم نگران نباشید چرا که اینجا دقیقا هونجاییه که به شما کمک میکنه تا شما بانوی عزیز اگر با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید، برای حلش اقدام کنید و به آغوش گرم بوی مطبوع برگردید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

از بین بردن بوی بد لباسشویی

چجوری بوی ماشین لباسشویی رو با سرکه برطرف کنم؟

همیشه نباید همه چیز شیمیایی باشه و در اینجا میتونید از جرم گیر های خونگی بهره ببرید. یکی از اونها سرکه می باشد که خب به جرات میتوان گفت این محلول اسیدی تو هر خونه ای پیدا میشه. پس در اینجا نیازی به هزینه های هنگفت نیست و تنها کافیه ابتدا ماشین لباسشویی رو از هرچی لباس تخلیه کنید و نیم پیامه سرکه داخل محفظه پودرش بریزید، یعد ولوم ماشین رو روی دور تند بگذارید و آب گرم رو تنظیم کنین و اجازه بدید تا ماشین طبق برنامه‌ خودش به کارش برسه. سرکه به طور معمول میتونه باکتری های موجود داخل ماشین رو از بین ببره و علاوه بر اینکه جرم گیری میکنه، بوی بد دستگاه رو هم محو افق خواهد کرد و تمام.

با جوش شیرین بوی بد ماشین لباسشویی رو هوتوتو کن

خیلیا جوش شیرین رو خوراکی میدونن در حالی که باید گفت جوش شیرین، جادوگری با لباس نظافتچی‌ هاست! ماده ای تمیز کردن همه چیز رو بلده و از کثیفی های سرویس بهداشتی گرفته تا بوی بد ماشین لباسشویی رو از بین میبره.بریا رهایی از بوی بد ماشین و ضدعفونی کردن آب ابتدا یک پیمانه جوش شیرین رو داخل محفظه جا لباسی بریزید و بعد ماشین رو روشن کنید و اجازه بدین تا بدون لباس کار کنه و بچرخه. بعد از اتمام کارش مطمئن باشید که تمام میکروب های درام تمیز شدن و دیگه از شر بوی نامطبوع خلاص شده اید.

از بین بردن بوی بد لباسشویی

بوگیر ماشین لباسشویی بدرد بخور هست؟

از دیگر راهکارهای از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی استفاده از بوگیر های مخصوص می باشد. انواع و اقسام بوگیر ها در بازار موجود هستند، پس نیازی نیست نصف عمرتون رو در حال گشتن برای این مورد باشید. بعد از خرید فقط کافیه تا چند قطره از اون رو داخل محفظه ماشین و جاپودری اسپری کنید، سپس ماشین لباسشویی رو روی دور 60 درجه قرار بدید و بذارین تا دستگاه کارش رو انجام بده، بدون لباس.بعدش از محلول بوگیر بیا تمیز کردن لاستیک دور درب هم استفاده کنید و در نهایت هم اون رو با دستمال تمیز کنید. بدونید که این حرکت علاوه بر بر از بین بردن بوی بنزین از ماشین لباسشویی، شما رو از استفاده از جوش شیرین هم معاف خواهد کرد.

از بین بردن بوی بد لباسشویی

حالا چیکار کنیم ماشین لباسشویی دوباره بو نگیره؟

- اول اینکه خارج کردن لباس ها بعد از شستشو رو در اولویت قرار بدید. چرا که بسیاری از خانوما هستند که میذارن لباس های شسته شده نمدار ساعت ها داخل ماشین بمونن و بعد اقدام به پهن کردن اونها می کنند که این یه حرکت به شدت اشتباهه.

- دومین قدم اینه که چرا بعد از تخلیه ماشین درجا دربش رو می بندید؟ قطعا با این تفاسیر و با وجود مرطوب بودن داخل ماشین، هر کسی دیگم جاش بود زود بو میگرفت! پس اجازه بدید تا ماشین لباسشویی یک ساعتی دربش باز بمونه.

- شاید ندونید و براتون جالب باشه که بدونید بیشر باکتری ها و قارچ ها به دلیل جمع شدن رطوبت زیر لاستیک ماشین هستند که ایجاد میشن و در اینجا باید دقت کنید بعد از هر بار شستشو لاستیک دور درب رو به خوبی تمیز و خشک کنید.

از بین بردن بوی بد لباسشویی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها