|

فرش مناسب برای خانه های کوچک / با انتخاب یکی از اینا پذیرایی خونت میشه زمین فوتبال

فرش مناسب برای خانه های کوچک یه سری ویژگی ها باید داشته باشه که براتون چند تاش رو گفتیم که میتونید با در نظر گرفتن اون ها اقدام به خرید کنید

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگر دقت کرده باشید برای خونه های بزرگ انتخاب دکوراسیون راحت تره ولی خب باید یه جورایی خونه رو چید که شبیه زمین فوتبال نشه ولی خب دست شما یعه مقدار بازتره تا خونه های کوچک چرا که توی خونه های کوچک کافیه که شما یه اشتباه کنید تا یه بهم ریختگی اساسی به وجود بیارید و خونه رو کوچک تر از اون چیزی که هست کنید چون بالاخره دکوراسیون این مدل خونه ها که این روزا کم هم نیستن باید در جهت بزرگتر و دلباز تر نشون دادن اون ها باشه و ما هم در همین راستا میخواهیم ویژگی های فرش مناسب برای خانه های کوچک رو براتون بگیم که در صورت کوچک بودن خونتون انتخابش کنید.

با این حساب میشه گفت در صورتی که برای انتخاب فرش مناسب برای خانه های کوچک مشکل دارید اصلا ناراحت نباشید چرا که این موضوع مشکل خیلی از خانوم هست و برای اون هم تدابیری وجود داره و این روزا دیگه با از میون رفتن خونه های ویلایی و تبدیل شدن اون ها به آپارتمان خونه ها به بزرگی قبل نیستن و سازنده ترجیح میده که تعداد واحدها رو بیشتر کنه که از این راه درآمد بیشتری هم کسب کنه و البته که این موضوع تا حدودی هم میتونه خوب باشه چرا که شاید بودجه ی ما در حد خونه هایی با این متراژ باشه و باز جای شکر داره که میتونیم داشته باشیمشون. حالا در ادامه بریم برای معرفی ویژگی های فرش مناسب برای خانه های کوچک.

فرش مناسب برای خانه های کوچک

انتخاب رنگ فرش مناسب برای خانه های کوچک

یکی از اصلی ترین موردهایی که توی طراحی دکوراسیون خونه های کوچیک باید به عنوان توجه کنیم رنگ های استفاده شده در این فضاها هست که یکی از اون ها هم مربوط میشه به رنگ فرش؛ مثلا شما با انتخاب یه فرش به رنگ تیره باعث میشید که محیط کار شما کوچکتر دیده بشه در حالی که در صورت انتخاب یه فرش به رنگ روشن باعث بزرگتر دیده شدن فضا میشید. هرچند که توی طراحی دکوراسیون پیشنهاد میشه که رنگ فرش رو تیره تر از رنگ پرده و مبلمان انتخاب کنیم ولی در مورد فضاهای کوچک این مورد کاربرد نداره و میشه نادیده اش گرفت بجز زمانی که همه ی رنگ های موجود در آیتم های مختلف از بین رنگ های روشن باشن.

اون دسته از فرش هایی که رنگ هاشون پر رنگ و تیره هست برای فضاهای بزرگ بسیار انتخاب خوبین خصوصا برای اون اتاق هایی که روشنایی کافی دارن و آفتاب گیرن اما با پهن کردن اون ها توی فضاهای کم جا که از قضا نورگیر هم نیستن فضا نه تنها کوچک تر بلکه تاریک تر هم دیده میشه. بنابراین برای انتخاب رنگ فرش مناسب برای خونه های کوچک میشه سراغ رنگ های روشن و یا حخنثی رفت و این مدل فرش ها رو که تم رنگی اون ها روشن و یا خنثی هست رو میتونید توی راهروهای باریک و پذیرایی های کوچک و هر مکانی که میخواهید اون رو بزرگتر نشون بدید پهن کنید.

فرش مناسب برای خانه های کوچک

مدل و طرح فرش مناسب برای خانه های کوچک

این موضوع واضح هست که هر چقدر طرح و نقش فرش ماشینی شما بیشتر باشه، شلوغ تره و در صورتی که فرش های دارای طرح های شلوغ رنگ های تیره هم داشته باشن اون هم با تنالیته بالا شک نکنید با پهن کردنشون فضای شما کوچکتر از حدی که هست دیده خواهد شد، با این حساب کاملا قطعی میشه گفت که اون دسته از فرش هایی که نقش و نگار زیادی دارن و طرحشون شلوغه برای پهن کردن در فضاهای کوچک مناسب نیستن چرا که از لحاظ بصری باعث میشن یه شلوغی و آشفتگی به وجود بیاد و در صورتی هم که رنگشون تیره باشه هم که دیگه شلوغی به اوج خودش میرسه و مخل آسایش میشه.

البته در صورتی که به داشتن فرش های پر نقش و نگار علاقمند هستید میتونید رنگ این نوع فرش ها رو از بین رنگ های روشن انتخاب کنید که بلکه با این کار یه مقدار از شدت شلوغی که ایجاد میکنه کم کرده باشید. اما در کل در صورتی که فضای مدنظر شما کوچک هست و تور و روشنایی اون هم کمه و به دنبال انتخاب فرش براش هستید دنبال یه فرش با طرح ساده تر و خلوت تر باشید.

فرش مناسب برای خانه های کوچک

ابعاد فرش مناسب برای خانه های کوچک

اغلب طراح های دکوراسیون پیشنهاد میکنن که ابعاد فرشتون رو جوری در نظر بگیرید که فقط پایه های جلویی مبلتون روی اون قرار بگیره که در این حالت فضایی که بین فرش و دیوارها بایجاد میشه باعث بزرگتر نشون دادن محیط میشه که برای خونه های کوچک بسیار مفید و کاربردیه. همچنین در صورتی که کفپوش فضاتون زیبا هست هم این موضوع باعث میشه که یه قسمتی از اون ها به چشم بیاد. در کل برای فضاهای کوچک حدود بیست سانتی متر بین دیوار و فرش باید فاصله باشه و برای خونه های بزرگ هم این فاصله میتونه تا 45 سانتی متر هم برسه. 

فرش مناسب برای خانه های کوچک

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها