|

چیدمان فرش در پذیرایی مربع / یاد بگیر چطور خونتو بزرگتر از اون چیزی که هست نشون بدی

برای چیدمان فرش در پذیرایی مربع باید یه سری از نکات رو رعایت کنید تا خونتون رو بزرگ تر و دلباز تر از اون چه که هست نشون بدید.

لینک کوتاه کپی شد
3

این روزا اکثر خونه ها ساختمونیه و دیگه از بافت قدیمی در سطح شهرها اونقدرا خبری نیست اون خونه هایی که یه عالمه اتاق تو در تو داشت در حالی که این روزا یه خونه ی یه خواب هم بتونیم بخریم باید خدا رو شکر کنیم. اما مهم نیست که متراژ خونه و اندازه ی اون چقدره موضوعی که این وسط مهم این هست که شما بتونید خونتون رو به بهترین شکل ممکن دیزاین کنید مثلا یه خونه میتونه قده زمین فوتبال باشه و حتی با وسایل خیلی لوکس هم چیده شده باشه ولی هیچ احساس خوشایندی بهمون نده بنابراین چیدمان خیلی مهمه و به همین دلیل ما هم در این مقاله میخواهیم در خصوص چیدمان فرش در پذیرایی مربع براتون صحبت کنیم.

همین اول کار به اون دسته از دوستانی که پذیرایی خونشون مربع هست باید بگیم که پذیرایی های مربع جزء زیباترین ها هستن و شما میتونید چیدمان فرش در پذیرایی مربع خودتون رو به بهترین نحو ممکن انجام بدید البته که باید در خصوص این موضوع به یه سری از نکات توجه کنید که همیشه در قوانین دیزاین و دکور بوده و خواهد بود یعنی برای این که خونتون زیبا و مدرن به نظر برسه اون هم با هر متراژی نباید فقط به سلیقتون بدون داشتن اطلاعات لازم اتکا کنید چرا که شاید باعث بشید که خونتون خفه و کوچیک به نظر برسه بنابراین نکات مهم در رابطه با چیدمان فرش در پذیرایی مربع رو که در ادامه میگیم یاد بگیرید و پیاده کنید.

چیدمان فرش در پذیرایی مربع

چیدمان فرش در پذیرایی مربع

رایج ترین نوع های پذیرایی مربع و مستطیل هستن که توی نحوه ی چیدمان اون ها بسیار تفاوت وجود داره که باید با وسواس و دقت عمل زیادی انجام بشه. مثلا توی اون دسته از پذیرایی ها مستطیل شکل هستن برای انتخاب فرش باید سراغ اون دسته از فرش ها برید که دارای طرح های غیر متمرکز هستن و از طرف دیگه باید مبلمانتون رو به شکل ال بچینید چون در این حالت دکوراسیون فضای شما یه حالت منسجم و منظم به خودش میگیره و در کل میشه گفت که پذیرایی های مستطیل به درد دوستداران نظم میخوره!

اما در رابطه با چیدمان پذیرایی به شکل مربع شما باید حساس تر باشید چرا که اشتباه در این زمینه میتونه یه بی نظمی بزرگ به وجود بیاره بنابراین برای انتخاب مهم ترین عنصر پیونده دهنده ی بقیه ی آیتم های دکور و فضا بهم یعنی فرش باید نهایت دقتتون رو به کار بگیرید و با وسواس و هوشمندانه فضا رو بچینید تا یه وقت بی نظم و شلوغ دیده نشه. حالا در ادامه نکاتی رو که در رابطه با چیدمان فرش در پذیرایی مربع باید اون ها رو رعایت کنید رو براتون میگیم. 

چیدمان فرش در پذیرایی مربع

برای چیدمان فرش در پذیرایی مربع نقطه ی کانونی ایجاد کنید

اولین نکته که باید در دیزاین و چیدمان پذیرایی به شکل مربع اون رو در نظر بگیرید ایجاد یه نقطه ی کانونی هست تا بشه به عنوان یه مرکز برای سایر آیتم های فضا محسوبش کرد و بنا بر تصمیمتون این نقطه ی کانونی میتونه شامل شومینه، تلویزیون و... باشه که برای چیدمان مبلمان نسبت به نقطه ی کانونی باید اون ها درست روبرو و مقابل نقطه ی کانونی و فرشتون رو هم بین مبلمان قرار بدید.

چیدمان فرش در پذیرایی مربع

برای چیدمان فرش در پذیرایی مربع بین دیوار و فرش فاصله بذارید

احتمالا تا به حال دیده باشید که توی بعضی از خونه ها فرش ها رو مماس با دیوار پهن میکنن و قرار میدن که این موضوع خیلی دکور خونه رو بد جلوه میده چون یکی از قواعد و اصول چیدمان فرش توی پذیرایی های مربعی شکل این هست که چیزی حدود بیست سانتی متر بین فرش و دیوار شما باید فاصله وجود داشته باشه که این موضوع حتی راجبه پذیرایی هایی با متراژ کم هم صدق میکنه و در صورت بزرگ بودن پذیراییتون هم میتونید این فاصله رو دو برابر کنید.

چیدمان فرش در پذیرایی مربع

بهترین فرش برای چیدمان در پذیرایی مربع

برای خیلی از افراد سوال پیش میاد که بهترین شکل فرش برای چیدن توی پذیرایی مربع کدومه که باید بدون تامل گفت فرش گرد؛ چون توی پذیرایی هایی به شکل مربع خطوط زاویه دار خیلی توی چشم هستن و شما میتونید با یه فرش شکیل و گرد باعث کمرنگ دیده شدن این خطوط بشید و یه جورایی فضا رو تلطیف کنید و دقت کنید که باید این نوع فرش ها در پذیرایی مربع درست در وسط پهن بشن و فاصله ها با دیوار از هر طرف برابر باشه. این رو هم دقت کنید کنید که فرشتون نباید خیلی کوچیک و یا بزرگ باشه بنابراین با در نظر گرفتن اون بیست متر فاصله میتونید اندازه ی دقیق فرش رو محاسبه کنید.

چیدمان فرش در پذیرایی مربع

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی