|

مهاجرت به ایتالیا با ویزای خودحمایتی / میدونستی میشه بدون درس خوندن و دونستن زبان بری

میشه با روش های مختلفی مهاجرت به ایتالیا رو عملی کرد که یکی از اون ها ویزای خودحمایتی هست که شما حتی بدون ارائه ی مدرک زبان میتونید برید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مهاجرت برای ما ایرانی ها یه مقدار سخت هست چرا که خیلی ها دوست دارن که به کشورهای اروپایی مهاجرت کنن و این کشورها هم طوری هستن که به شهروندان اتحادیه اروپا خیلی راحت تر اقامت و کار میدن و خب ما هم که کلا تو یه قاره ی دیگه هستیم حالا در این بین کشورهای اروپایی که هم هست این روزا خیلی ها علاقمند به مهاجرت به ایتالیا هستن و دوست دارن که در این خطه از اروپا به کار و زندگی بپردازن و از مزایایی که در این کشور به یه شهروند تعلق میگیره استفاده کنن که خب میشه گفت حق هم دارن چرا که انتخاب خوبی کردن و ایتالیا میتونه یکی از بهترین گزینه های مهاجرت خصوصا برای ما ایرانی ها باشه.

در خصوص مهاجرت به ایتالیا یه مقدار بگیم از این کشور؛ ایتالیا توی اروپای جنوبی واقع شده و یکی از اصلی ترین قدرت های اقتصادی در جهان محسوب میشه و همچنین بین کشورهای دنیا رتبه ی هشتم رو در تولید ناخالص داخلی داره. ایتالیا متشکل از شبه جزیره ی ایتالیا و دو تا جزیره ی دیگه به اسم های ساردنی و سیسیل توی دریای مدیترانه هستشو پایتخت این کشور پر از شگفتی شهر پر رمز و راز رم هست. جمعیت این کشور چیزی حدود 60 میلیون نفر هست و اکثر مردم اون دینشون مسیحیت هست. در خصوص واحد پولی این کشور باید بگیم در حال حاضر با یورو کار میکنن. حالا در ادامه برخی از راه های مهاجرت به ایتالیا رو برتون گفتیم.

مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

ایتالیا رو میشه از جمله کشورهای پیشرفته ی دنیا در اقتصاد دونست که حرف های زیادی برای گفتن در این زمینه داره و به همین دلیل خیلی از افراد هستن که دوست دارن از طریق اشتغال در این کشور به ایتالیا مهاجرت کنن، البته که در ابتدا گفتیم برای یه فرد خارج از اتحادیه ی یاروپا این امر راحت نخواهد بود و یه متقاضی ایرانی برای دریافت ویزای کاری این کشور و مهاجرت کاری به اون باید از یه کارفرمای معتبر پیشنهاد کاری دریافت کنه تا بعد از دریافت این جاب آفر تازه شرایط اون مورد بررسی و در انتها تائید قرار بگیره که البته در ابتدای کار خود کارفرما باید یه سری از سختی ها رو که به شرح زیر هست متحمل بشه:

  • برای این که کارفرما حق این روز داشته باشه که یه نیروی کار بین المللی استخدام کنه باید در ابتدای کار آگهی استخدامی خودش رو به شکل عمومی در کل ایتالیا منتشر کنه.
  • در صورتی که متقاضی برای این کار با گذشت سه ماه پیدا نشد باید حالا این آگهی رو در سطح وسیع تری یعنی کل اتحادیه ی اروپا منتشر و اعلام کنه.
  • در صورتی که از این اعلام همگانی هم سه ماه دیگه گذشت و باز هم متقاضی و شخص مورد نظر برای پذیرش این شغل پیدا نشد حالا دیگه کارفرما مجاز هست و اجازه داره که یه فرد بین المللی و خارج از این قاره رو برای کار استخدام کنه.

مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا از راه تحصیلی

ار دیگر راه هایی که برای مهاجرت به ایتالیا وجود داهر و از قضا بین ایرانی ها بسیار هم محبوب هست مهاجرت تحصیلیه که باید براش ویزای تحصیلی دریافت بشه. حالا چرا این شیوه بسیار بین ایرانی ها خواهان داره چرا که از این طریق شما بعد از دریافت ویزای تحصیلی موفق به اخذ ویزای شنگن هم خواهید شد و به علاوه دانشگاه های سراسر ایتالیا بورسیه های تحصیلی متنوعی در اختیار دانشجوهای بین المللی قرار میدن که خب این یعنی اوج جذابیت، این روز هم اضافه کنیم که درس خوندن برای افراد در این کشور از سن 6 الی 16 سالگی کاملا اجباری هست.

مقطع کارشناسی در دانشگاه های ایتالیا اکثرا به زبون ایتالیایی تدریس میشه اما شما میتونید در داشنگلاه های این کشور به انگلیسی هم به تحصیل بپردازید. این نکته رو هم اضافه کنیم که بیشتر دانگشاه های ایتالیایی دارای آزمون ورودی هستن و در صورتی که فرد متقاضی بتونه نمره ی کافی رو در این ورودی ها به دست بیاره مجاز به ورود به دانشگاه میشه. برای تحصیل در مقطع دکترا هم شما در ابتدای امر باید از این کشور یه استاد رهنما یا سوپروایزر برای خودتون پیدا کنید و همچنین دارای مقالات پژوهشی معتبر و رزومه ی بسیار قوی باشید تا موفق به اخذ ویزای تحصیلی بشید برای ادامه ی تحصیل در این مقطع.

در خصوص مدرک زبان هم باید بگیم که از اونجایی که گفتیم اکثر دانشگاه ها ورودی دارن و مصاحبه و شما در اونجا حضور خواهید داشت نیازی به ارائه ی مدرک زبان ندارید ولی خب باید برای تحصیل در کارشناسی آیلتستون شش یا زبان ایتالیایی تون در حد B2 باشه برای ارشد آیلتس 6.5 و ایتالیایی همون B2 و برای دکتری آیتلس هفت باید داشته باشید.

مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا از طریق خودحمایتی

یکی از بهترین راه هایی که با استفاده از اون میتونید اقامت ایتالیا رو از آن خودتون کنید اقدام به مهاجرت به این کشور از طریق خودحمایتی هست که نیازی به هیچ گونه سرمایه گذاری، مدرک تحصیلی و مدرک زبان نداره و حتی محدودیت سنی هم شامل اون نمیشه و شما میتونید تنها با اثبات دارایی خودتون و بدون نیاز به سرمایه گذاری اون در این کشور اجازه ی اقامت در اون رو دریافت کنید البته که شما نمیتونید در این کشور با این ویزا کار اکتیو انجام بدید. شرایط لازم برای دریافت این ویزا عبارتند از:

  • موجودی حساب شما باید در حدود 31 هزار یورو باشه و در صورت اضافه شدن هر عضوی از خونواده تون این مبلغ افزایش پیدا میکنه.
  • باید داشتن درآمد توی کشور خوتون رو اثبات کنید که از طریق اون قادر به رفع و تامین هزینه های خودتون یا خونواده تون خواهدی بود و این درآمد باید ماهانه 1500 الی 2000 یورو باشه و میتونه از سود سهام، اجاره ی خونه و... باشه.

این رو اضافه کنیم که درسته فرد نمیتونه کار اکتیو داشته باشه ولی فردی که دارای این ویزا هست میتونه در قسمت هایی مانند املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنه.در صورتی داشتن این ویزا بعد از پنج سال اقامت دائم و پس از ده سال پاسپورت این کشور به فرد اهدا میشه.

مهاجرت به ایتالیا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی