|

8 ویژگی عجیب غریبی که مو قرمز ها خدادادی دارن و خدا بهشون داده و به ما نداده!

red hair girl shayanews

افرادی هستند در این جهان که موهایی به رنگ قرمز دارند و همراه با ویژگی هایی منحصر به فرد که در این مطلب با اونها آشنا خواهیم شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در گذشته های دور مو قرمز ها رو افراد بسیار مرموزی میدونستن و بهشون خیلی توجه میکردن. از طرفی هم در قرون وسطی مو قرمز ها رو خون آشام یا جادوگر میدونستن و گاهی جامعه باهاشون رفتار بی رحمانه ای داشت که خب خیلی عجیب بود. اما حالا می بینیم که خوشبختانه از اون دوران رد شدیم و میتونیم از زیبایی های این رنگ جذاب بگیم و لذت ببریم.

Untitled

این افراد جهش یافته اند؟

ژن MC1R رنگ پوست و موی ما رو تعیین میکنه. این ژن وقتی غیر فعال یا مسدود میشه، بدن شروع به تولید ملانین بیشتر میکنه که باعث ایجاد رنگای قرمز تر هستش. این ژن بر روی کک و مک های مو قرمزها هم اثر گذاره!

این افراد میتونن ویتامین D تولید کنن!

از اونجایی که مو قرمز ها غلظت ملانین بدنشون پایینه، امکان جذب ویتامین دی رو به میزان کافی ندارند و به همین علت در هنگام قرار گرفتن جلوی نور خورشید بدنشون این ماده مغذی رو خودش بهتر تولید میکنه.

1528432_890

مردان مو قرمز در سلامت یکسری برتری دارند؟

جالبه که بدونید مردان موقرمز احتمال کمتری در سرطان پروستات دارند و تحقیقات نشون داده مردانی که موی قرمز دارند  تا 50 درصد کمتر از دیگر آقایان سرطان پروستات میگیرن.

درد و به شکل متفاوتی حس میکنن

مو قرمز ها اما حساسیت بیشتری نسبت به درد دارند چرا که پردازش دارو برای بدن اونا دشواره! به مسکن بیشتری نیاز دارند، به همی علت ترسشون از دندون پزشکی هم بیشتری!

Untitled

مو قرمز ها معمولا مویی کم پشت تر دارند

میزان تراکم موی سر بسته به ساختار تارهای مو و ضخامت اونها میتونه متفاوت باشه. گرچه که افراد به طور متوسط حدود ۱۰۰ هزار تار مو روی سر دارند، تحقیقات نشون داده بیشترین تراکم موی سر به بلوندها تعلق داره و مو قرمزها از کمترین تراکم موی سر برخوردار هستند.

بریتانیا بیشترین تعداد مو قرمز رو داره!

اسکاتلند و ایرلند بیشترین تعداد موقرمز های جهان رو در خود جای داده و حدود 20 تا 30 درصد مردمشون مویی قرمز رنگ دارند. که البته با این حال به نظر میاد مو قرمز ها ژنشون رو از جایی در جنوب غربی نروژ گرفته باشن.

Untitled

افراد مو قرمز به سرما حساسن

همون ژن MC1R میتونه باعث بیش از حد فعال شدن یک ژن تشخیص دما بشه و به همین علت افرادی که موی قرمز دارند در فضای سرد سرما رو بیشتر از بقیه احساس میکنن.

کلی روز به خصوص دارند

خیلی از کشورهای دنیا هستن که روزهایی رو به نام مو قرمزها نام گذاری کردن! روز مو قرمزها در آلمان در ماه سپتامب، در هلند در ماه اوت و در ایتالیا در ماه مه می باشد. تاریخ این جشن ها و مدت زمان اونها شاید در هر کشوری متفاوت باشه اما یک مناسبت و فرصتی برای بزرگداشت مو قرمزها است. ناگفته نمونه که مو قرمز ها از دست افراد نادر در جهان می باشند که چیزی حدود 70 تا 140 میلیون نفر هستند.

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها