|

راهنمای خرید رژلب از انواعش تا اونی که به شما میاد/ فرم لب و رنگ پوست و نوع رژ

راهنمای خرید رژلب

رژلب با توجه به اینکه مصرف بالایی دارن و از طرفی هم آیتم تاثیر گذاری اند راهنمای خرید و استفاده دارند که در این مطلب به همه اونها اشاره شده.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قطعا شما هم به عنوان یک خانوم وقتی چهره ای بی ارایش دارید و یهو قراره برید جایی که کسی شما رو ببینه، به جهت اینکه فیسی نونوار و کمی رنگدار پیدا کنید اولین چیزی که به ذهنتون میرسه اینه که رژلب بزنید چرا که این گزینه میتونه با همون سادگیه خودش یه لعاب خوب و قابل قبول به چهره کم روح اون لحظه ما بده. اما قطعا شما هم میدونید که همون رژلب چه ضررهایی داره و حتی اگه تنها همون سرب داخلش رو هم حساب کنیم خودش کلیه!

در این رابطه حتی اگه بهترین برند ها هم ادعا کردند در رژلب تولید شدشون سرب وجود نداره باز باور نکنید چرا که امکان نداره و با وجود اینکه با پیشرفت تکنولوژی این میزان سرب کمتر و کمتر شده، اما باز هم سرب دلیلی برای تهدید سلامتی است و باید در کیفیت و استفاده از آن مراقب بود. 

شاید براتون سوال بشه که راهنمای خرید رژلب در چه مورده؟ که باید در پاسخ به این سوال بگیم شما با انواع رژلب ها آشنا میشین و یکسری نکات مهم در هنگام خرید رو هم متوجه خواهید شد.

راهنمای خرید رژلب

- ساتن لب و رژلب‌های کرمی

این سبک از رژلب های جامد محبوب ترین نوع رژ می باشند چرا که به شکل لوله ای و رول آپ عرضه میشن و درخشنگی طبیعی و سبکی به لب میدن و استفاده راحتی دارن و خیلیم مرطوبن. رژلب های جامد به دلیل رنگدانه های غنی و قوی که دارن میتونن پوشانندگی جذابی به لب های شما بدن و اصلا به همین علت انقدر محبوبن.

جهت استفاده از این رژلب بهتره که ابتدا با مداد لب فرم لب های خود را بکشید و مرز تعیین کنید، بعد با رژلب و البته یک براش ریز رنگ مورد نظر رو به لب هاتون بدین تا زیباتر به نظر برسه.

راهنمای خرید رژلب

- رژلب های براق

رژلب های براق به دلیل همون درخشندگی زیادی که دارند میتونن به لب ها حجم بیشتری بدنف البته از نظر بصری. این سبک از رژلب میتونه رطوبت بیشتری به لبها بده اما از اونجای که لغزندگی دارن ماندگاری آنچنانی نمیتونن داشته باشن. ناگفته نمونه رژلب های براق در دو نوع مایع و جامد می باشند.

راهنمای خرید رژلب

- مرطوب کننده های رنگی و بالم لب

برخی از رژلب ها هستند که اصلا کار اصلیشون شفاف کردن لبها می باشد و به همین علت رنگدانه ای بسیار کم دارن و بیا اصلا ندارند. بالم لب ها به منظور درخشندگی و رطوبت به لب ها هستند که به همین علت بیشتر برای فصل های پاییز و زمستان توسط بانوان استفاده میشن. نیازی به اپلیکاتور یا براش ندارن و میشه به راحتی کشید بر روی لبها.

راهنمای خرید رژلب

- رژلب های متالیک

رژلب های متالیک در انواع بافت ها در بازار هستند، چرا چون چیزی که روی رنگ اونها تأثیر میذاره، نوع خاصی از رنگدانه‌ بسیار بازتابنده می باشد و همین مساله هم تنوع بافت در اونهار بالا برده. رنگدانه‌ ای که در این رژلب ها استفاده شده معمولا میکا است که یک ماده معدنی به شدت براق به حساب میاد و ظاهری فلزی‌ طور به رژلب ها میده. 

راهنمای خرید رژلب

اما جدا از اینکه با انواع رژلب آشنا شدیم، شما کاربر محترم بهتره که یکسری نکات رو هم بدونید تا هنگام خرید آگاهانه تر قدم بردارید.

انتخاب رنگ رژلب مناسب از طریق رنگ پوست به این شکل 

اولین قدم برای اینکه بدونید چه رنگ رژلبی به شما میاد خب بررسی رنگ پوست شماست. حالا چطور از طریق رنگ پوستمون بفهمیم؟ اینطوری که به قسمت داخلی مچ دست خود نگاه کنید، اگر رنگ رگ های شما آبی رنگ بود پوست شما ته رنگ سرد یا صورتی داره و اگر سیز طور بود شما رنگ پوستی با تناژ گرم دارید. 

نکته جالب اینه که اگر نمی تونید تشخیص بدین رگ های شما سبز یا آبیه، پس رنگ پوستی خنثی دارید و خبر خوب اینه که میتونید تا رنج وسیعی از رنگ رژلب ها سافاده داشته باشید.

کدوم پوست چه رنگ رژ؟ افرادی که رنگ پوستی گرم دارند با رنگ رژلب هایی مثل هلویی، صورتی، قرمز عالی میشن. از طرفی هم خانم های که رنگ پوستی سرد دارند با رنگ رژلب هایی مثل سرخ و مایل به قهوه ای بهتر به نظر میرسن.

راهنمای خرید رژلب

به ویژگی های پوست لبتون توجه کنید

ویژگی های پوست لب شما نیز اهمیت بالایی داره چرا که مثلا اگه شما فردی هستید که لب های خشک دارید، بهتره که از رژهای مایع مات و مایع استفاده نکنید و یا حداقل روزهایی که به میزان کافی لب هی خود را مرطوب و لایه برداری نکردید از این حرکت دوری کنید.

بهتره قبل از خرید فرمولاسیون رژلب رو بررسی کنید تا از وجود مرطوب کننده در ان مطمئن شوید. اگر خانومی هستید که تمام روتین های لب رو انجام میدین، پس میتونید از تمام انواع رژلب ها استفاده کنید  و لذتش رو ببرید.

راهنمای خرید رژلب

به شکل و فرم لب خودتون توجه کنید

فرم لب ها به شدت تاثیر گذار هستند. اگر شما خانومی هستید که لب بالاش بزرگتر از لب پایینه، پس بهتره که برای لب بالای از رنگ رژ تیره تری استفاده می کنید و لب پایین رو با رنگ روشن تر جلوه دهید تا هماهنگی درستی ایجاد شود. اما اگر لب هایی دارید که لب بالا کوچیکتر از پایینیه، این مژده رو میتونیم بهتون بدیم که هر رژلبی که با رنگ پوست شما هم خونی داره میتونه گزینه ای عالی براتون باشه.

البته که روشن تر نگه داشتن قسمت پایینیه لب بالا میتونه زیبایی بیشتری به لب های شما هدیه بده و اگر هم فکر می کنید که لب هایی نامتقارن دارید پس بهتره که با یک مداد لب اونها رو به فرم دلخواه برسونید.

نکته برای لب های باریک: فراموش نکنید اگر صاحب لب هایی باریک هستید، از رژلب های پر زرق و برق و تیره دوری کنید چرا که لب های شما رو باریک تر نشون میدن و از طرفی هم سعی کنید تا از رنگ های روشن مثل صورتی بهره ببرید.

راهنمای خرید رژلب

کدوم رژلب برای روزمره یا مهمونی خوبه؟

نکته آخر اینکه ابتدا در هنگام خرید حتما به تاریخ تولید و انقضا توجه داشته باشید و اینکه به رنگ و نوع رژلب بسته به فضایی که قراره برید دقت کنید. رژلب های جامد برای استفاده روزمره عالی هستند و از طرفی هم مدل های مات برای افتتاحیه ها و جلسات مناسبن و مدل های براق برای مهمانی های شبانه که لب هایی درخشنده با جلایی بیشتر به شما تحویل بدن.

راهنمای خرید رژلب

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی