|

ترفندای خونگی شستن پرده های توری؛ پرده ات رو عین شیشه شفاف کن و با نور خورشید کیف کن

اینجا قراره ترفندای خونگی شستن پرده توری رو یاد بگیرین و زیبایی خونتون رو اینجوری هزار برابر بیشتر کنین و از درخشش پرده ها به وجد بیابین!

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- تا به اینجا ترفندای خونگی زیادی برای جذاب تر کردن خونتون از قبیل لکه بری مبل و تمیز کردن کاغذدیواری یاد گرفتین. اما یکی از مهم ترین قسمت های هر خونه ای بی تردید پنجره ها و ویو جذابیه که با هر سبک و قاب بندی که باشه، ظاهری رویایی و دلچسب به خونتون می بخشه. اما آنچه باعث میشه بتونین ترکیب زیباتری به پذیرایی و حتی اتاق های خواب ببخشین، استفاده از پرده های جذابه.

پرده های توری هم که این روزا به وفور در انواع خونه ها دیده میشن و باعث شدن خونتون به یه فضای رویایی و خاص تبدیل شه. اما معضلی که در این زمینه بسیار به چشم میاد، زمانیه که لکه ها و کثیفی های روی پرده نمای فضای داخلی خونه رو تحت تاثیر قرار دادن و ظاهرا راهی برای رهایی از اون ندارین. در این شرایط بی تردید باید ترفندای خونگی خاص و مناسب برای شستن پرده های توری رو بدونین تا بدونین اینکه کوچکترین ضرری به پرده خوشگلتون وارد شه، به بهترین شکل ممکن تمیزش کنین.

w

از شر آلودگی های روی پرده توری با این روش خلاص شو!

1. اگه قصد دارین پرده هاتون رو با دست بشورین، باید حسابی حواستون رو جمع کنین با دقت این کار رو انجام بدین تا آسیبی به پارچه پرده شما وارد نشه. برای این کار اول پرده ها رو از ریل چوب پرده بیرون بیارین و قلاب های اون رو از پرده توری جدا کنین.

1

2. پرده رو روی صندلی یا یه میز مناسب پهن کنین. اینجا نوبت میرسه به آماده سازی ماده شوینده که قراره پرده رو عین روز اولش کنه. بدین منظور یه سطل آب گرم حاضر کنین و یک الی دو قاشق آمونیاک توش بریزین. اینطوری یه شوینده خیلی ملایم و مناسب دارین.

2

3

4

5

3. حالا پرده رو توی سطل قرار بدین و بذارین به آرامی تمام بخش های پرده با این ماده شوینده ترکیب شه.  10 الی 15 دقیقه پرده رو در ترکیبی که ساختین قرار بدین و بذارین شوینده خفن کارشو به خوبی انجام بده.

6

4. پرده رو از مواد بیرون بیارین و زیر شیرآب قرار بدین تا چند دقیقه ای بگذره. بهتره اجازه بدین تا کف ناشی از مواد شوینده خود به خود و با قرار گرفتن زیر آب از بین بره و چنگ نزنین. اما اگه حس کردین نیازی به این کار هست، پس به آرومی به پرده چنگ بزنین. چون پارچه پرده توری حساسه و احتمال پاره شدنش زیاده.

بعد از اینکه تمام این مراحل رو به خوبی طی کردین، پرده رو روی طناب در برابر آفتاب بذارین تا به تدریج خشک شه. حالا یه پرده توری تمیز و جذاب دارین که حالا حالاها سراغ لکه گرفتن و کثیف شدن نمیره.

12

پرده توری و خوشگلت رو اینجوری تو ماشین لباسشویی تمیز کن!

1. در صورتی که تمایل دارین پرده رو با ماشین لباسشویی بشورین، حتما توجه داشته باشین که برای شستن پرده توری باید از آب گرم استفاده کنین. به عنوان ماده شوینده هم سعی کنین از ملایم ترین نوعش استفاده کنین، چون پارچه توری پرده بسیار حساسه و احتمال آسیب دیدنش بالاس.

2. برای شستن پرده های توری زیاد اجازه ندین پرده در ماشین لباسشویی بچرخه، چون ممکنه پاره بشه. سپس برای گرفتن آب پرده، اونو عین حوله که میخواین خشک کنین از دو طرف دو نفر بگیرنش و با چرخوندن کم پرده، سعی کنین آب اضافی پارچه رو بگیرین و بعد اون رو روی بند پهن کنین. حتی اگه تمایل داشتین میتونین پرده رو پس از شستن با دست، کمی هم تو ماشین با همین روش بشورین تا دیگه هیچ اثری آلودگی روش باقی نمونه.

9

10

13

11

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها