|

اینستا پر شده از غذایی که آریانا گرانده استوریش کرده، اگه بدونی چیه این قارچ شکم پررر!

قارچ شکم پر یه فینگرفود عالی و خوش طعم هست که رسپی خیلی ساده ای داره و شما می تونید برای دورهمی ها و انواع مراسم هاتون این غذا رو بپزید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- این روزا همه ی افراد به خوردن غذاهایی که علاوه بر خوشمزگی، شکل و ظاهر خاص هم داشته باشن، علاقمند هستن برای همین فینگرفودها جایگاه خاصی توی زندگی مردم پیدا کردن چون این جذاب های لعنتی هم تنوعشون بالاست، هم طعمشون بینظیره و هم اکثرشون ظاهر قشنگ و دلربایی دارن! بنابراین میشه گفت که فینگرفودها یه انقلاب توی ذائقه ی مردم به خصوص ما ایرانی ها به وجود آوردن که ازشون بابت این موضوع ممنونیم! فینگرفودها رو میشه توی انواع مراسم ها سرو کرد و حتی به عنوان میان وعده توی مدرسه، دانشگاه و کار استفاده کرد. حتی میشه از راه درست کردن فینگرفود هم یه شغل خونگی داشت و به درامد خوب و قابل توجهی هم رسید، پس توصیه میکنیم که مقاله های شایانیوز رو توی بخش آشپزی دنبال کنید که توی هر قسمت طرز تهیه ی انواع فینگرفودها رو براتون خواهیم گذاشت تا بدون هزینه ی خاصی و با تمرین در منزل، شغل خودتون رو داشته باشید.

قارچ12

فینگرفود قارچ شکم پر

قارچ ها، گوگولی های گردی هستن که با روش های مختلفی طبخ میشن و در هر حالت خوشمزه ان مثل قارچ سوخاری، گریل شده، کبابی و... که توی تمام دنیا طرفدار دارن و توی انواع غذاها و سالادها هم استفاده میشن و به نوعی میشه گفت که یه جور پای ثابت محسوب میشن توی اکثر غذاها! محبوبیت این خوشمزه ها به قدری بالا هست که یه فینگرفود مخصوص باهاشون ساختن که عضو اصلیش قارچ هست و رسپی خیلی راحتی هم داره و از کوچیک تا بزرگ گرفته، همه عاشقش میشن. تصور کنید توی این غذا قارچ ها قسمت بیرونیشون ترد میشه ولی با اولین گاز متوجه بافت نرم و آب دار قارچ میشدید که کنار مابقی ترکیباتی که بهش اضافه شدن، طعم ماورایی رو براتون تداعی میکنه که قبل از اون هرگز تستش نکردید، پس بهتون توصیه میکنیم که حتی برای یکبار هم که شده این غذا رو امتحان کنید.

قارچ8

مواد لازم برای قارچ شکم پر

  • قارچ: 4 تا دونه
  • پیاز: یه دونه
  • پنیر موزارلا: هر چقدر دوس دارید
  • گوشت چرخ کرده: ۲۰۰ گرم
  • سیر: 3 تا دونه
  • جعفری: یه ذره برا خوشگلی
  • روغن: خیلی کم
  • ادویه: مورد علاقه هات 
  • سس سویا: در صورت علاقه

طرز تهیه ی قارچ شکم پر

پخت این غذا در چند مرحله انجام میشه که برای مرحله ی اول ساقه ی قارچ رو دربیارید و شکمش رو خالی کنید ولی اینایی که در آوردید رو دور نریزید، چون وقتی میخواهید که داخل قارچ رو پر کنید، لازمتون میشه، حالا پیاز و سیر رو خورد کنید و ماهیتابه رو بذارید روی گاز اجازه بدید که روغن داغ بشه و بعد این دو عزیز رو داخل تابه بریزید و تا زمانی که رنگشون طلایی بشه، خوب تفتشون بدید (توجه کنید که استفاده از سیر توی این غذا کاملا اختیاری هست و میتونید اصا استفاده نکنید اما برای این عطر خوبی بگیره غذا توصیه میکنیم که استفاده کنید حتی شده تعداد کمتر) حالا توی این مرحله نوبت اضافه کردن گوشت چرخ کرده به پیاز و سیر هست.

قارچ1

بعد از این که ترکیب گوشت، پیاز و سیر رو باهم به خوبی تفت دادید، به اندازه ای که دوس دارید حداقل دو قاشق غذاخوری، سس سویا به مواد اضافه کنید تا گوشت کاملا مزه دار بشه، الان نوبت اضافه کردن باقیمونده های قارچ ها هستش که توی مرحله ی اول گفتیم نگهشون دارید، این باقیمونده های قارچ ها رو ریز کنید و به باقی مواد اضافه کنید و باز هم تفتشون بدید حالا شعله رو خاموش کنید، توی این مرحله برای ایجاد ترکیب رنگی زیباتر میتونید یه مقدار هم جعفری خورد شده به مواد داخل تابه اضافه کنید تا از رنگش لذت ببرید.

حالا در این مرحله شکم قارچ ها رو با این مواد به طور کامل پر کنید و روی اون ها به هر اندازه که دوس دارید پنیر پیتزا اضافه کنید و این تپل های خوشمزه رو سی دقیقه داخل فر، با دمای 180 درجه قرار بدید و تمااااام، نوش جان.

قارچ17

نکته های فرعی راجبه قارچ شکم پر

قارچ فواید بسیار زیادی برای سلامت انسان داره مثل تنظیم فشار خون، تقویت حافظه و استخون ها، همچنین قارچ عاری از کلسترول و چربی هست و حاوی مواد معدنی و املاح زیادی هست که با استفاده از اون میشه کمبود ویتامین D رو جبران کرد، پس حتما سعی کنید توی برنامه ی غذایی خودتون در هفته حتما قارچ رو داشته باشید.

برای درست کردن این غذا سعی کنید که قارچ هایی که کلاهک بزرگتری دارند رو استفاده کنید چون هم خالی کردنشون راحت تره و هم مواد بیشتری رو میتونن توی خودشون جا بدن.

استفاده از سس خامه کنار این غذا، طعم اون رو چند برابر بهتر میکنه.

روی سینی که قارچ ها رو توی اون میذارید داخل فر رو حسابی با روغن چرب کنید و یا کاغذ روغنی مخصوص روش پهن کنید و دقت کنید که قارچ ها رو با فاصله از هم توی ظرف قرار بدید.

برای این قارچ هاتون آب نندازه اونا رو با آب نشورید بلکه با یه دستمال مرطوب و تمیز پاکشون کنید.

قارچ 44

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها