|

سبک مینیمالیسم در طراحی خانه چیست؟

خونَت رو به سبک مینیمالیسم بچین که بین هیاهوی روزمره بشه کانون امنت؛ شیک و الگانت

What is minimalist interior design style?

اگه از شلوغی و طرح و رنگ زیادی خوشت نمیاد و به دنبال فضایی آرامش بخش می گردی پس باید بری تو کار سبک مینیمال که واسه خونَت واویلا میکنه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- وقتی صحبت از طراحی به میان می آید چه طراحی استایل باشد و چه طراحی داخلی یک خانه مینیمالیسم یکی از اصلی ترین گزینه های روی میز است که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می کند و این روز ها کمتر کس پیش می آید که با سبک مینیمالیسم آشنا نباشد اگر چه که بسیاری این نحوه چیدمان و طراحی خانه را سرد و بی معنا تلقی می کنند اما دلیل آن این است که یا آن ها با سبک مینیمالیسم آشنایی ندارند و یا افراد بسیار برونگرا و ماکسیمال پسندی هستند که با سادگی این سبک کنار نمی آیند و در نتیجه به نظرشان محیط خانه ای با این چیدمان سرد و بی روح است؛ اما همان طور که گفتیم مینیمالیسم یکی از محبوب ترین سبک های طراحی در سطح دنیا به حساب می آید پس در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این سبک بی نظیر آشنا شویم.

سبک مینیمالیسم در طراحی خانه چیست؟

مینیمالیسم در طراحی داخلی چیست؟

اول از همه باید بگوییم که مینیمالیسم تنها به طراحی داخلی اعمال نمی شود و سبکی است که می تواند در هر زمینه ای ورود کند چرا که مینیمالیسم در واقع یک سبک زندگی است. طراحی داخلی به سبک مینیمال تا حد بسیار زیادی شبیه به سبک مدرن می باشد و ظاهری ساده اما کاربردی را می سازد و تشکیل شده از خطوط ساده، پالت مونوکروماتیک به همراهی یک رنگ اکسانت می باشد. در این سبک به نور توجه زیادی می شود بنابراین استفاده از نورپردازی مناسب اهمیت بالایی دارد از طرف دیگر غالبا لوازم و اسبابی در این سبک طراحی استفاده میشود که کاربردی باشند و لوازمی که صرفا جنبه زیبایی و تزئینی دارند چندان مورد قبول این سبک واقع نمی شوند. در حقیقت می توانیم بگوییم که این سبک تلفیقی از سادگی، پیراستگی و زیبایی در القا حس آرامش و البته عملکرد می باشد.

سبک مینیمالیسم در طراحی خانه چیست؟سبک مینیمالیسم در طراحی خانه چیست؟

ویژگی های طراحی مینیمالیسم چیست؟

استفاده از جزئیات ظریف

همان طور که از تعریف های بالا بر می آید احتمالا برایتان قابل حدس است که در این سبک از طراحی خبری از جزئیات نیست و لوازم دکوری و تزئینی بسیار کمی مورد استفاده قرار می گیرند و آن ها نیز معمولا ظاهری پر زرق و برق یا پیچیده ندارند و با محیط در هماهنگی کامل هستند، پس یک تابلوی نقاشی در اتاق نشیمن یا یک گلدان ساده اما شیک بر روی میز نهار خوری می تواند بسیار و چشم نواز باشد.

استفاده از خطوط و طرح های ساده و صاف

در سبک مینیمالیسم بیش از هر چیز دیگری توجه و تمرکز بر کاربردی بودن لوازم می باشد و از هر گونه اضافاتی خود داری می شود، به همین ترتیب نیز لوازم متناسب با این سبک مواردی هستند که از خطوط و طرح های ساده ساخته شده اند، پارچه هایی تک رنگ و بدون پترن که بیشتر لازمه ی وجود آن محصول را نشان می دهد تا جلوه آن را. مبلمان ساده، دیوار های تک رنگ که کمترین میزان تزئینات به روی آن ها نصب شده است و از بین بردن هر گونه در هم و برهم ریختگی یا لوازمی که باعث شلوغی فضا می شود در مینیمالیسم ضروری می باشد.

سبک مینیمالیسم در طراحی خانه چیست؟سبک مینیمالیسم در طراحی خانه چیست؟

استفاده از پالت رنگی مونوکروماتیک

به گزارش شایانیوز، به طور معمول مینیمالیست ها از پالت رنگی سفید، طوسی و بژ استفاده می کنند که باعث درخشندگی بیشتر و البته القا حس سادگی می شود البته اگر چنین پالت رنگی مونوکروماتیکی برای شما بیش از اندازه ساده است می توانید به صورت جزئی از رنگ های اکسانت برای طراحی فضا استفاده کنید. گاهی استفاده از تناژ ها و سایه های مختلف یک رنگ نیز می تواند باعث ایجاد بعد و عمق در فضا شود از طرف دیگر استفاده از لوازم چوبی نیز می تواند به خانه شما و چیدمان آن هویت دهد.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها