|

چه جوری به سبک گوتیک لباس بپوشیم؟

استایل گوتیک چیست؟ راهنمای کامل لباس پوشیدن به سبک مزموز گوتیک

استایل گوتیک

سبک گوتیک یک سبک لباس پوشیدن است که با ویژگی های تیره، مرموز و اغلب بدون جنسیت مشخص می شود. این سبک توسط اعضای خرده فرهنگ گوت پوشیده می شود.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگر بخواهیم استایل گوتیک را در یک کلمه بطور خلاصه توصیف کنیم باید بگوییم که رنگ سیاه برای همه چی کفایت می کند. در نتیجه همه‌ چیز را در این سبک می‌ توان به چنین رنگی تصور کرد، از لباس‌ ها گرفته تا آرایش و رنگ مو برای همه این آیتم ها شما در استایل گوتیک مجاز به استفاده از رنگ سیاه هستید و جالب است که بدانید این سبک دنیای وسیعی از اکسسوری را شامل می شود، پس اگر جزو افرادی هستید که به استفاده از اکسسوری علاقه زیادی دارید بهتر است که این سبک را برای استایل شخصی خود انتخاب نمایید. در استایل گوتیک خبری از لباس های اورسایز و راحتی که در استایل کژوال و هنری می بینید و همه لباس های حالتی تنگ و چسبا دارند. در کل می توان گفت که استایل گوتیک، ظاهری رازآلود و تا حدی ممنوعه به شما می‌ دهد و شما با پوشیدن لباس هایی به این سبک حس سنگین و متفاوتی خواهید داشت. پس اگر بخواهیم به چند ویژگی بارز در این استایل منحصربفرد اشاره کنیم می توانیم بگوییم مد گوتیک یک سبک لباس است که با ویژگی های تیره، مرموز، کهنه، همگن و اغلب بدون جنسیت مشخص می شود و جالب است که بدانید این سبک توسط اعضای خرده فرهنگ گوت پوشیده و ابداع گردید.

استایل گوتیک مانند هر سبک دیگری، با چند ویژگی خاص همراه است. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر با استایل گوتیک و ویژگی های آن آشنا شوید.

استایل گوتیک

تاریخچه سبک گوتیگ؛ استایل ویکتوریایی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید قدمت سبک گوتیک به قرن ۱۸ میلادی بر می‌گردد. خرده‌ فرهنگ گوت یا گات (Goth Subculture) خرده‌ فرهنگی است که در اوایل دهه‌ ۱۹۸۰ میلادی در انگلستان و توسط طرفداران سبک موسیقی گوتیک آغاز شده است. این سبک موسیقی که از شاخه‌ های موزیک پست پانک بود که با گسترده شدن مجبوبیتش از پست پانک فاصله گرفت و به سبکی کاملا مستقل تبدیل شد. به تدریج جنبش گوتیک از موسیقی فراتر رفت و بر ادبیات، هنر، سینما و مد هم تأثیر گذاشت. البته در صنعت مد می توان گفت استایل گوتیک به نوعی از استایل‌ های ویکتوریایی هم تأثیر گرفته است.

استایل گوتیک

استایل گوتیک

ویژگی های استایل گوتیک؛ چطور این سبک را از دیگر سبک ها تشخیص دهیم؟

رمزآلود بودن یکی از ویژگی‌ های اصلی استایل گوتیک است؛ از همین رو رنگ مشکی در این استایل بسیار دیده می‌ شود. معمولا در سبک گوتیک، مو، استایل و آرایش به رنگ مشکی و پوست رنگ‌پریده و سفید است. البته این به این معنی نیست که در این سبک از استایل به جز رنگ مشکی از رنگ های دیگری استفاده نمی شود در این سبک شما می توانید از بنفش تیره، قرمز جگری یا قرمز اسکارلت، دودی و طیف‌های مشابه آن هم استفاده کنید. دومین ویژگی اصلی این استایل این است که استایل های گوتیک را می‌ توان با دنیایی بی‌ پایان از اکسسوری‌ های مخصوص این نوع استایل ست کرد، برای مثال شما در سبک گوتیک می توانید از تورهای مشکی تزیین شده برای دست و موهای خود استفاده کنید.

استایل گوتیک

استایل گوتیک

چگونه می توان استایل گوتیک داشت؟

یکی دیگر از ویژگی های اصلی استایل گوتیک استفاده از پارچه‌ های چرمی، مخمل، ساتن، اطلس، توری و گیپور است. در نتیجه اگر می خواهید استایلی گوتیک و مرموز داشته باشید ابتدا باید سعی کنید به عنوان مثال آیتم اصلی استایلتان، یعنی مانتو را از این نوع پارچه ها و مشکی انتخاب نمایید. برای داشتن استایلی مرموز باید به جز آیتم های اصلی به انتخاب اکسسوری و آیتم های مکمل هم نیز توجه کرد. برای مثال برای زیور آلات در این سبک چوکر و یا آویز پنتاگرام گزینه مناسبی است و یا برای مثال اگر دامن پوشیده این یک جوراب شلواری مشکی و توری استایل شما را از این رو به اون رو خواهد کرد.

استایل گوتیک

استایل گوتیک

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها