|

معرفی انواع سبک های لباس

با انواع استایل در دنیای مد و فشن آشنا شوید و استایلیست خودتون باشید

انواع سبک های مختلف مد

لباس ها به شما این امکان را می دهند که بدون گفتن کلمه ای خود را به جهانیان معرفی کرده و نسبت به شخصیت خود بینش ایجاد کنید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- یافتن سبکی که به تنهایی متناسب با سلیقه فردی شما باشد، می تواند به شما کمک کند تا اعتماد به نفس و احساس راحتی بیشتری داشته باشید. به همین ترتیب، مهم است که در خانه زمانی را برای پیدا کردن سبک شخصی خود اختصاص دهید و ظاهری پیدا کنید که  مناسب شخصیت منحصر به فرد شما باشد. اگر هنوز به دنبال ظاهر عالی هستید، این مقاله انواع مختلف سبک های مد را به شما معرفی کرده و این به شما کمک می کند سبک ایده آل خود را پیدا کنید.

استایل مجموعه ای از  شخصیت، طرز تفکر، احساسات، حرکات بدن، صحبت کردن، قدرت کنترل و اعتماد بنفس در هر فرد است که این مجموعه را می توان با سبک خاصی از لباس پوشیدن به نمایش گذاشت. این سبک باید جوری باشه که خود واقعی فرد رو نمایش بدهد. پس می‌توان گفت استایل بخش مهمی از زندگی است چون هر فرد با سبک لباس پوشیدن خود را معرفی می کند.

استایل وینتیج (VINTAGE)

واژه­‌ وینتیج یه واژه­‌ فرانسوی، به معنی «انگو‌رهایی که در طی یک فصل چیده شدن» است، در واقع این واژه در ابتدا برای شراب­‌ های کهنه بکار برده می شد. در مورد استایل وینتیج می توان گفت که لباس­‌هایی که تو بازه زمانی ۱۹۲۰ تا ۱۹۹۰ طراحی و تولید شدند و حالا دوباره مورد استفاده قرار می گیرند جزو این سبک قرار دارند. این سبک از پوشش خیلی منعطف و منعطف است زیرا با گذشت هر دهه آیتم­‌ های اون دهه به لیست وینتیج­‌ها می­ پیوندند. در مورد پررنگ شدن این استایل می توان گفت، بعد از جنگ­‌ جهانی دوم بخاطر شرایط سختی که به وجود آمده بود توجه خیلی بیشتری به این استایل شد.

یک نکته ریز درباره استایل وینتیج وجود دارد که نباید لباس‌ هایی که به بیش از ۱۰۰ سال پیش برمی‌گردند را بپوشید. چنین لباس‌ هایی در دسته استایل آنتیک قرار می‌گیرند، نه وینتیج. برای داشتن استایل وینتیج، کافی است لباس‌هایی که حداقل ۲۰ سال پیش مد بوده‌اند را بپوشید.

استایل وینتیج

استایل الگانت(ELEGANT)

وقتی بحث شیک پوش بودن و تجملات در میان باشد استایل الگانت مطرح می شود، این استایل مخصوص افرادی است که دوست دارند خاص به نظر برسند.  الگانت نوعی استایل تشکیل شده از لباس ها و اکسسوری­‌ های پرزرق و برق است. برای مثال پارچه­‌ هایی از جنس لمه، پولک، پارچه‌ های زرق­­ و­ برق دار و همچنین اکسسوری ­‌هایی از طلا، الماس و …، در این استایل بسیار استفاده می شوند.

و به طور مثال در استایل الگانت وقتی قراره از کیف استفاده کنیم بهتراست که بند کیفمون از جنس زنجیر باشد.

الگانت

استایل شیک(CHIC)

استایل شیک همون استایل الگانت است فقط با یه تفاوت ریز، با این تفاوت که طیف رنگای انتخابی ما در این استایل کمتر بوده و  اغلب هم شامل رنگ سفید و مشکی می شود. البته می توان با در ­نظر­گرفتن یه ترکیب‌ بندی درست، از رنگ‌ های اصلی هم در آیتم­‌ ها استفاده کنیم، یا حتی ترکیبی از لباس ­‌های مونوکروم رو انتخاب کنیم.

نکته­‌ آخری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که این استایل نسبت به الگانت مینیمال­ تر بوده و راحت بودن در لباس ­‌هایی که مورد استفاده قرار می گیرد بسیار اهمیت دارد.

Cropped-Fray-Wide-Leg-Denim-_-Jeans-and-Sneaker-Look-_-Menswear-Inspired-Jacket-Style-_-Casual-Chic-Outfit-Style

استایل بوهمین(BOHEMIAN)

استایل بوهمین از دوتا گروه هیپی ­‌ها (HIPPIE) و کولی‌ ­ها (GYPSY) تاثیر گرفته است. در دهه­‌ ۱۹۶۰ میلادی گروهی پاد فرهنگ (ضد‌ فرهنگ) به­ نام هیپی­‌ ها به وجود آمدند که مخالف جنگ و طرفدار صلح و عشق، موسیقی راک، طبیعت گردیی و سفر بودند. به گزارش شایانیوز از ویژگی های ظاهری این سبک می توان به موهای بلند و ژولیده، ریش ­‌های بلند برای آقایان و آرایش خیلی کم برای خانم ها، شلوا‌رهای دمپا گشاد، لباس‌ های اور ­سایز، پوشیدن جلیقه و یا لایه­ لایه لباس پوشیدن اشاره کرد.

استایل بوهمین

استایل کلاسیک(CLASSIC)

استایل کلاسیک همیشه از محبوب ترین استایل ها بوده چرا که تطبیق پذیری بالایی دارد، به عبارتی در استایل کلاسیک محدودیتی برای در آمیختن با استایل های دیگر وجود ندارد و در واقع این سبک لباس پوشیدن، می تواند پایه و اساس سایر استایل ها باشد. طرز لباس پوشیدن شما در استایل کلاسیک، تمیز و مطمئن است و معمولا رنگ های خنثی در این استایل در اولویت قرار دارند.

استایل کلاسیک همونطور که از اسمش پیداست استایلی است که آیتم ­‌های انتخابی آن هیچ وقت از مد نمی افتد.

استایل کلاسیک

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی