|

انواع پرایمر آرایشی

پرایمر آرایشی چیست؟ برای داشتن چهره ای شاداب و جذاب باید پوستی بی نقص داشته باشی

زیرساز آرایش

شاید پرایمر محصول آرایشی جدیدی نباشد ولی اگر دوست دارید که میکاپ کامل داشته باشید، وقت آن رسیده که یک پرایمر در کیف آرایشی خود داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- وقتی صحبت از یک آرایش کامل و بی نقص می شود ابتدا باید به داشتن پوستی زیبا و بی نقص فکر کنید زیرا شما می توانید با داشتن پوستی صاف و شفاف صورتی شاداب و زیبا داشته باشید. پرایمر نوعی محصول آرایشی و مراقبتی برای پوست است که بیس و پایه آرایش هم محسوب می‌ شود؛ در واقع به انواع پرایمر، زیرساز آرایش هم گفته می‌ شود. پرایمر بعد از مرطوب‌ کننده و قبل از کرم‌ پودر به پوست زده می‌ شود و منافذ باز پوست را می‌ بندد، که البته علاوه بر این باعث می‌ شود تا آرایش روی صورت ساعات بیش‌تری باقی بماند و پوست، چرب و درخشان نشود. به‌عبارت‌ دیگر، پرایمر پوست را می‌ پوشاند و صاف و یکدست می‌ کند و به صحیح انجام شدن روند میکاپ صورت شما کمک می کند. شاید پرایمر محصول آرایشی جدیدی نباشد و همه شماها اسم ان را بارها و بارها شنیده باشید ولی اگر دوست دارید که میکاپ کاملی داشته باشید، وقت آن رسیده که یک پرایمر در کیف آرایشی خود داشته باشید.

شاید تصور کنید که پرایمر فقط بر روی پوست صورت استفاده می‌ شود، اما اصلا اینطور نیست. پرایمرها انواع مختلفی مثل پرایمر سایه‌ چشم، پرایمر لب و حتی پرایمر مژه دارند و آرایش هر قسمت از صورت را در جای خود به خوبی تثبیت می‌ کنند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با انواع پرایمر آشنا شوید.

پرایمر

پرایمر

اگر پوست چربی دارید پرایمر صورت مات بزنید

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم پرایمرها انواع مختلفی دارند، حال اگر می خواهید از این زیرساز برای آرایش صورت خود استفاده کنید بهتر است که ابتدا آگاه باشید که کدام نوع آن برای پوست صورت شما مناسب تر است. پرایمر مات برای افرادی که پوست چرب دارند ساخته شده است تا به محو شدن منافذ پوست و همچنین صاف کردن خطوط ریز پوستی آنها کمک کند. همچنین این پرایمر باعث می شود کرم پودر برای مدت طولانی تری روی پوست باقی بماند. پس اگر می خواهید دیگر نگران خراب شدن آرایش پوست صورت خود و برق افتادن آن نباشید بهتر است که از این نوع پرایمر به عنوان زیرساز استفاده کنید.

پرایمر

پرایمر

پرایمر روشن کننده را امتحان کنید؛ پوستی شفاف داشته باشید

یک پرایمر روشن کننده کار بسیار مشابهی با پرایمر سیلیکونی انجام می دهد، تنها تفاوت این نوع پرایمر صورت این است که به پوست شما درخشندگی هم می بخشد. بنابراین، وقتی کرم پودر را روی یک پرایمر روشن کننده می‌ زنید، پوست شما را شفاف و شیشه‌ ای می‌ کند. پرایمر روشن کننده برای استفاده در مناسبت ها و رویدادهای خاص عالی است؛ زیرا به صورت شما درخشندگی می بخشد. پس به نوعی می توان گفت این پرایمر برای تمام نوع های پوستی گزینه مناسبی محسوب می شود. این نوع پرایمر هم مانند پرایمرهای دیگر ترشح چربی اضافه را کنترل کرده و آن را در حد تعادل نگه می‌ دارد.

پرایمر

پرایمر

برای پوستی یکدست و یک رنگ پرایمر رنگی یا اصلاح رنگ بزنید

یکی دیگر از نوع های پرایمر که کاربرد بسیاری دارد و برای افرادی که پوست های دارای لک های تیره یا روشن دارند پیشنهاد می شود پرایمر اصلاح رنگ است.  پرایمر اصلاح کننده رنگ یکی دیگر از انواع پرایمر برای صورت است که به شما کمک می کند تا با رنگ های زیرین پوست مقابله کنید. اگر حلقه‌ های تیره و بنفش زیر چشم هایتان دارید، می‌توانید پرایمرهای رنگی را انتخاب کنید. زیرا به شما کمک می‌ کنند تا آن‌ ها را اصلاح کنید و ته رنگ دور پلک هایتان را خنثی کنید. به عنوان مثال، یک پرایمر اصلاح کننده سبز رنگ به شما کمک می کند قرمزی صورتتان را مثل جای جوش و آکنه از بین ببرید.

پرایمر

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها