|

ترفندای خونگی واسه تمیز کردن کابینت آشپزخونه؛ اینجوری از شر هر چی لکه چسبناکِ خلاص شو

اینجا قراره ترفندای خونگی رفع لکه های چسبناک از روی کابینت رو یاد بگیریم و زیبایی آشپزخونه رو چندین برابر کنیم.

لینک کوتاه کپی شد
4

شایانیوز- همونطور که میدونین آشپزخونه به عنوان قلب هر خونه ای یاد میشه و برای اینکه بتونین قلب خونتون رو همیشه در تپش نگه دارین، باید از تمیز کردن مداوم اون غافل نشید. برای اینکه بتونین یه آشپزخونه منحصر به فرد داشته باشین، فقط یادگیری ترفندای خونگی برای تمیز کردن هود و سینک کافی نیست و باید ریز به ریز آشپزخونه رو با اصول مناسب پاکیزه و شیک نگه دارین تا زیبایی خونتون رو چند برابر کنید.

از اونجایی که کابینت ها عضو اصلی در هر آشپزخونه ای به شمار میان و این روزا با طراحی های مختلف میشه گفت ظاهر قلب خونه شما رو همه جوره جذابتر میکنن، باید با ترفندای شفاف کردن ظاهر اونا زیبایی آشپزخونه رو چندین برابر کنید. در ادامه میخوایم ترفندای خونگی تمیز کردن لکه های چسبناک کابینت رو به شما آموزش بدیم. تا پایان متن با ما همراه باشید:

d

ترکیب معجزه آسای آب و مایع ظرفشویی رو امتحان کن!

کابینت ها همواره در معرض لکه های مختلف هستند که برخی با یه دستمال مرطوب پاک میشن و بعضی دیگه از لکه ها باید باهاشون درگیر شد تا بشه ذره ای از اونا رو پاک کرد. لکه های چسبناک بسیاری هستن که روی کابینت ها جا خوش میکنن و از جذابیت آشپزخونه می کاهند. از اونجایی که خیلی از خانومای خونه دار دوست دارن بی هیچ عیب و نقصی ظاهر آشپزخونه رو بیارایند، پیشنهاد میدیم در مرحله اول برای رهایی از لکه های چسبناک، ترکیب مایع ظرفشویی با آب گرم رو تجربه کنین.

شما میتونین با درست کردن محلولی بسیار قدرتمند و ساده که همواره در دسترس شماست، از شر لکه های چسبناکی که مدت زیادی ازشون نگذشته، رهایی یابید. مایع ظرفشویی به همراه آب گرم به این خاطر که اصلا خطری نداره، برای کابینت های شما از هر جنسی که باشن توصیه میشه و میتونین با خیال راحت از اون استفاده کنین.

a

سرکه رو بزن تنگ آب و از تمیزی کابینت لذت ببر!

اما برسیم به خدمت یکی از خفن ترین مواد شوینده که به چربی زدایی معروفه و اون چیزی نمیتونه باشه به جز سرکه. سرکه به دلیل خاصیت اسیدی که داره واسه چربی ها یه لکه بر بسیار خفن و قوی به حساب میاد که چربی ها هیچ جوره نمیتونن در برابرش مقاومتی نشون بدن. برای این کار مقداری سرکه رو با اب ولرم ترکیب کنین و در یک افشانه بریزین.

بهتره برای اینکه ابتدا اثر این ماده شوینده رو روی کابینت ببینین و از نرفتن رنگ ظاهری کابینت مطمئن بشین، ابتدا کمی از اونو روی بخشی از کابینت اسپری کنین و با دستمال نخی روی اون بکشین. اگر کابینت آسیبی ندید، برین سراغ افشانه و با چند تا اسپری و دستمال کشیدن صحیح که در ادامه توضیح دادیم از شر هر چی لکه است راحت شین.

q

روش تمیز کردن صحیح کابینت!

شاید جالب باشه بدونین که حتی نحوه تمیز کردن شما و کشیدن پارچه یا دستمال روی کابینت هم میتونه در لکه بری اون تاثیرگذار باشه. برای این کار لازمه دستمال آغشته به مواد شوینده رو از بالا به پایین به آرومی بکشین تا رنگ کابینت از بین نره.

همچنین از هر ماده شوینده ای که برای لکه بری کابینت استفاده میکنن برای تمیز کردن لبه های اون نیز به کار بگیرین و سپس با یه پارچه نخی و تمیز که زبری نداشته باشه، سطح کابینت رو از رطوبت موجود پاک کنین. باقی موندن مواد شوینده روی کابینت میتونه بر اثر مرور زمان سبب تغییر رنگ ظاهر اون بشه.

w

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها