|

چطور تو خونه چیز کیک بپزم؟

طرز تهیه یه چیز کیک پاییزی که انگشتاتم باهاش می خوری؛ پاییز اینطوری جذاب تره هااا

اگه دنبال یه دسر جذاب با طعمی بی نظیر و محشر می گردی که خودت تو خونه درستش کنی هیچی مثل یه چیز کیک حرفه ای مزه نمیده پس امتحانش کن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- عصر های پاییزی، وقتی که کنار پنجره روی صندلی نشستید و در حالی که لیوان چای دستتونه به بیرون نگاه می کنید که بارون همه جا رو خیس کرده در حالی که لطافت و گرمای متبوع خونه بی نهایت دلچسبه چی میتونه این  زیبایی و این حس لذت بردن رو بیشتر کنه؟ خب جواب واضحه یک عصرونه خوش طعم و خوش بو که قبل از دیدنش بوی وسوسه کننده اش کل خونه رو پر کنه و همه اعضای خانواده رو دور هم جمع کنه تا با هم از یک عصر پاییزی لذت ببرند.

درست کردن عصرونه ها و دسر های پاییزی کار سختی نیست اما ممکنه که شما از درست کردن یک یا دو دسر خاص مثل پای سیب، کیک هویج و عصرونه ها دیگه خسته بشید و حتا کار به جایی برسه که دیگه اصلا دلتون هیچ کیک خاصی یا شیرینی خاصی نخواد؛ برای رفع این مشکل باید برید سراغ یک دستور پخت توپ که ثمره اش یک چیز کیک دلبر و متفاوت باشه. حالا در ادامه ما به شما طرز تهیه این عصرونه قشنگ رو یاد میدیم.

چطور تو خونه چیز کیکی بپزم؟

مواد لازم برای چیز کیک پاییزی:

کراکر گراهام خرد شده: 1 فنجان ( اگر به این نوع از کراکر دسترسی ندارید می تویند از بیسکوییت ترد نمکی یا نهایتا پتی بور استفاده کنید )

گردو ریز خرد شده: 1/2 فنجان

پودر دارچین: 1/2 قاشق چایخوری

شکر سفید: 3 قاشق غذاخوری

کره ذوب شده: 1 فنجان

پنیر خامه ای نرم: 2 بسته ( 8 اونس )

شکر سفید: 1/2 فنجان

تخم مرغ: 2 عدد

وانیل: 1/2 قاشق چایخوری

سیب پوست کنده و برش داده شده: 4 فنجان

شکر سفید: 1/3 فنجان

پودر دارچین: 1/2 قاشق چایخوری

گردو ریز خرد شده: 1/2 فنجان

توجه داشته باشید با توجه به این که از بعضی مواد در چند مرحله استفاده میشه ما میزان مورد استفاده در هر مرحله رو به طور جدا ذکر کردیم.

چطور تو خونه چیز کیکی بپزم؟

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، برای آماده سازی این عصرونه بهتره که اول بریم سراغ فر و دمای اون رو روی 175 درجه سانتی گراد تنظیم کنیم تا خوب گرم بشه؛ سپس توی یک کاسه بزرگ خرده های کراکر رو به همراه 1/2 فنجان گردو ریز خرد شده، 3 قاشق غذاخوری شکر، 1/2 قاشق چایخوری پودر دارچین و کره ذوب شده با هم مخلوط می کنیم و وقتی که مواد کاملا با هم مخلوط شدند اون ها رو داخل ظرف مناسبی میریزیم که قراره داخل فر قرار بگیرد؛ سپس ظرف رو برای مدت 10 دقیقه داخل فر قرار میدیم که تا الان هم خوب گرم شده.

در همین هین توی یک کاسه دیگه پنیر خامه ای و 1/2 فنجان شکر رو با هم مخلوط می کنیم و با سرعت متوسط شروع می کنیم به همزدن تا جایی که مواد کاملا یک دست بشند بعد در قدم بعدی تخم مرغ ها رو یکی یکی داخل ظرف میشکنیم و بعد از هر بار اضافه کردن خوب هم میزنیم و در آخر وانیل رو هم به اون ها اضافه می کنیم و هم میزنیم.

در این مرحله که ظرف اول رو از فر خارج کردیم محتوای ظرف دوم رو به روی اون میریزیم و کنار میگذاریم. حالا می ریم سراغ ظرف سوم. در یک کاسه دیگه 1/3 فنجان شکر رو به همراه 1/2 قاشق چایخوری دارچین با هم مخلوط می کنیم و سپس سیب ها رو هم بهشون اضافه کنید و هم بزنید. حالا در این مرحله محتوای ظرف سوم رو به روی باقی مواد بریزید و 1/4 فنجان گردو خرد شده ای که باقی مونده به عنوان لایه آخر روی ظرف پخش کنید.

در مرحله آخر ظرف رو به مدت 60 تا 70 دقیقه داخل فر قرار بدید تا کاملا بپزه؛ برای امتحان این که آیا چیز کیک شما پخته یا نه پیشنهاد می کنیم با یک چاقو سعی کیند که لبه کیک رو از ظرف جدا کنید، اگر این کار به راحتی انجام شد یعنی چیز کیک شما آماده است و به محض این که خنک شود شما می تونید اون رو سرو کنید.

چطور تو خونه چیز کیکی بپزم؟

امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از طعم و مزه این عصرونه خوشمزه و لذیذ لذت ببرید و نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی