|

انواع عطر بر حسب غلظت و رایحه

زمین تا آسمون فرق بین انواع عطرها؛ مدت ماندگاری هر کدوم برابر با زمان حضور تووو!

ادوپرفیوم، ادوتویلت، ادکلن و اوفرش

خرید عطر دارای اصول و ترفندهایی است. شرط اول انتخاب عطر برای هر فردی بوی آن است، ولی قیمت و ماندگاری آن هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- عطر به طور کلی در شکل اولیه خود ماده و عصاره‌ای خالص از روغنی معطر است که با الکل یا همان اتانول و حتی گاهی مواقع آب مخلوط می‌ شود و در بطری‌ های مخصوص خودشان ترکیب می‌ شوند. میزان الکل موجود در عطرها عامل بسیار مهمی در تعیین کیفیت و قیمت عطر ها به شمار می‌ رود. نتایج متن‌ ها و حفاری‌ های باستان‌ شناسی نشان می‌ دهد که عطرها در بعضی از تمدن‌ های اولیه‌ انسانی وجود داشته‌ اند. عطرسازی مدرن از اواخر قرن نوزدهم میلادی همزمان با تولید مصنوعی مواد معطری همچون وانیلین و کومارین شروع شد.

دسته‌بندی انواع عطر

پرفیوم : یکی از مهم‌ ترین دسته‌ های عطر و خوشبوکننده‌ های بدن را پرفیوم تشکیل می‌ دهد. پرفیوم‌ ها عطرهایی با طولانی‌ترین و بیشترین ماندگاری هستند که آب و الکل استفاده شده در آنها در حداقل و کمترین میزان خود است. این عطرها حدود ۲۲-۴۰ درصد اسانس دارند به همین دلیل هزینه خرید پرفیوم‌ ها بالا بوده و آنها می توان گفت جزء گران‌ ترین عطرها قرار دارند.

پرفیوم ها معمولاً بیش از ۸ ساعت روی لباس یا بدن، رایحه خوش متصاعد می‌ کنند. ( دارای ماندگاری طولانی مدت هستند )

مقایسه-ادوتویلت-پرفیوم-عطر

ادوپرفیوم : بعد از پرفیوم، ادوپرفیوم (EDP) بیشترین میزان غلظت را دارد. غلظت این نوع از عطرها، بین ۱۵ تا ۲۰ درصد است. ادوپرفیوم‌ ها به‌طور میانگین بین ۴ تا ۵ ساعت دوام دارند و از نظر قیمت، از پرفیوم ارزان‌تر بوده و حاوی الکل بیشتری هستند. این نوع عطر که رایج‌ ترین نوع موجود در بازار بوده، مناسب استفاده تمامی افراد برای مجالس رسمی و مهمانی‌ های شبانه است.

ادوتویلت : این عطرها در دسته سوم از نظر ماندگاری و قیمت هستند و به میزان ۶-۱۴ درصد اسانس دارند. بوی ملایم‌تری دارند و ماندگاری‌شان کمتر از ادوپرفیوم‌ ها است. ( حدودا بین ۲ تا ۳ ساعت ) از نظر بسیاری از کارشناسان ادوتویلت‌ ها هم صرفا عطرهایی هستند که رایحه‌ شان می‌تواند به طور متوسط به مشام شما برسند تا شما هم از آنها لذت ببرید. البته باید این نکته را هم ذکر کرد که در صورت اسپری کردن ادوتویلت بر روی مچ دست و ناحیه‌ های دارای نبض مانند گردن می‌ توانید ماندگاری این گونه عطرها را تا ۴۸ ساعت افزایش دهید.

تفاوت-پرفیوم-ادوتویلت

ادکلن : غلظت عطر در ادکلن (EDC) بسیار کمتر از سایر عطرهای عنوان شده است و بین ۲ تا ۴ درصد روغن عطر دارد و حاوی مقادیر بسیار زیادی الکل است. با اینکه قیمت ادکلن در مقایسه با سایر عطرها ارزان‌تر است، اما رایحه آن معمولا بیشتر از ۲ ساعت دوام دارد. در قدیم به عصاره گیاهان و مرکبات، ادکلن گفته می‌ شده است.

ادوپرفیوم-ادوتویلت-عطر

اوفرش : در نهایت هم اوفرش‌ ها هستند که در مرتبه ارزان‌ ترین عطرها قرار دارند و ماندگاری آنها نیز به دلیل ۳ درصد اسانسی که دارند، نسبت به سایر گزینه‌ ها کمتر است؛ بنابراین تعداد دفعات و میزان مصرف آن در طی روز نیز افزایش خواهد یافت، پس اگر صرفا رایحه مورد علاقه‌ تان در این دسته قرار دارد و از طرفی دیگر هم برایتان اهمیتی ندارد که در دراز مدت مجبور شوید این عطرها را به دلیل مصرف بیشتر به تعداد بیشتری خرید کنید، می‌ توانید به سراغ این گزینه‌ ها بروید.

اوفرش-بادی اسپلش

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی