|

چطور موهایی پر پشت داشته باشیم؟

راز رفع ریزش مو رو یاد بگیر و خودت و نجات بده؛ سلامت و زیبایی موهات رو به دست بیار

best hair vitamins for hair

اگر با مشکل ریزش مو دست و پنجه نرم می کنی و دنبال یه راه تازه هستی، این مطلب رو بخون که راز رهایی از مهلکه رو برات آشکار کردم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- داشتن موهایی پر پشت و سالم مسلم است که برای هر خانم و آقایی از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل هم به محض این که ما احساس می کنیم تعداد تار موهایی که در روز ریزش یم کنند بیشتر از قبل شده است فلفور نگران می شویم و به دنبال راهی هستیم تا این مشکل را رفع کنیم. طبیعتا دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است به ریزش مو منجر شوند از جمله اضطراب و یا استفاده از روتین مراقبتی نامناسب و ناصحیح.

برای داشتن مو و البته پوست سالم یک نکته بسیار مهم و در خور توجه وجود دارد که خیلی از ما از آن غفلت می کنیم و آن هم رژیم غذایی مناسب است. یک رژیم غذایی خوب و سالم بدن ما را تقویت می کند و تمام مواد غذایی و ویتامین های مورد نیاز آن را فراهم می کند. موهای ما برای آنکه بتوانند رشد خوبی داشته باشند و سلامت خود را حفظ کنند نیازمند یک سری از ویتامین ها و مواد معدنی خاص هستند که باید توسط رژیم غذایی تامین شود، به همین ترتیب مصرف بعضی از ویتامین ها می تواند باعث تقویت مو، بهبود سلامت پوست سر، تقویت فولیکول ها و نهایتا کاهش ریزش مو شود.

در ادامه ما به شما چند مورد از مهم ترین ویتامین هایی را معرفی می کنیم که می توانند روند ریزش موهای شما را کنترل کنند و به سلامت آن ها کمک نمایند.

راز متوقف کردن ریزش مو

1.ویتامین A موثر در کاهش ریزش مو

مطمئنا همه شما خوب میدانید که ویتامین A می تواند برای سلامت چشم بسیار مفید باشد اما آیا می دانستید که برای موهای شما نیز مفید است؟ هویج منبع غنی ای از ویتامین A می باشد اما جدای از هویج، اسفناج، لبنیات و مرغ نیز حاوی این ویتامین هستند و به همین ترتیب هم باعث تقویت فولیکول های مو می شوند و در نتیجه با مصرف ویتامین A دیگر خبری از شکستگی و آسیب به مو ها همچنین ریزش آن ها وجود نخواهد داشت.

به گزارش شایانیوز، یک نکته بسیار قابل توجه دیگر در رابطه با ویتامین A این است که چون باعث توقویت ساقه های مو می شود دیگر خبری از موخوره نیز نخواهد بود.

2.ویتامین B موثر در کاهش ریزش

حتما تا به حال بار ها و بارها شنیده اید که برای بهبود وضعیت سلامت موها مصرف قرص های بیوتین را پیشنهاد می کنند، بیوتین در واقع همان ویتامین B7 است که در غلات کامل، زرده تخم مرغ، گوشت و سیب زمینی شیرین نیز یافت می شود. این ویتامین خاص باعث بهبود در وضعیت گردش خون و درنتیجه تقویت کراتین در موها می شود که به نوبه خود موهای آسیب دیده شما رو بهبود می بخشند. نیاسینامید نیز یکی دیگر از اجزای ویتامین B است که موهای شما را تغذیه می کند، پوست سر خشک را تسکین می دهد و از موهای شما در سطح سلولی مراقبت می کند.

3.ویتامین C موثر در کاهش ریزش

ویتامین C همان چیزی است که در صورت نازک شدن تار مو ها شما به آن ها نیاز دارید. ویتامین C از موهای شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. آنتی اکسیدان های موجود در ویتامین C تاثیر چشمگیری در رشد موهای شما دارد، به این ترتیب خوب است که از وجود مرکبات، سبزیجات برگدار و مواد غذایی دیگری که حاوی این ویتامین هستند در رژیم غذاییتان مطمئن شوید، از طرف دیگر خوب است بدانید که ویتامین C از سفید شدن زودرس مو ها نیز جلوگیری می کند.

راز متوقف کردن ریزش مو

4.ویتامین D موثر در کاهش ریزش

یکی دیگه از ویتامین هایی که در جلوگیری از ریزش مو نقش قابل توجهی داره ویتامین D است و احتمالا از اونجایی که بدن ما ابدا این ویتامین رو تولید نمیکنه و باید اون رو از رژیم غذایی دریافت کنیم، مصرف این ویتامین اهمیت بالاتری داره. ماهی، قارچ، شیر، پنیر و مواد غذایی این چنینی ای که حاوی ویتامین D هستند رو حتما و حتما به رژیم غذایی خود اضافه کنید و به این دلیل هم اهمیت بالایی داره که باعث ایجاد فولیکول های جدید می شود.

5.ویتامین E موثر در کاهش ریزش مو

بله شاید تکراری به نظر برسد اما ویتامین E نیز یکی دیگر از ویتایمن هایی است که فولیکول های مو تحت استرس را آرام می کند و موهای شکننده و خشک را هیدراته می کند. از طرف دیگر این ویتامین به چربی پوست سر کمک می کند و باعث تحریک گردش خون می شود که باعث بهبود سلامت مو ها می گردد.

راز رفع ریزش مو

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها