|

چطور کیک یزدی بپزیم؟

طرز تهیه کیک یزدی؛ امسال محرم با کیک یزدی های خودت از عزادار ها پذیرایی کن

کیک یزدی از اون شیرینی های خوش طعم و لذیذی است که ما کلی باهاش خاطره داریم برای همین هم درست کردن اون به اندازه خوردنش لذت بخش خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- برای ما ایرانی ها کیک یزدی فقط یه کاپ کیک خوشمز نیست، در اصل هر کیک یزدی یه دنیا خاطره و نوستالژی پشت خودش داره که طعم اون رو برای ما لذت بخش تر و خوشمزه تر میکنه. از طرف دیگه از قدیم الایام کیک یزدی برای ما ایرانی ها یک از اون شیرینی هایی بوده که تو مراسم های مختلف یا پنجشنبه شب ها برای خیرات پخش می کردیم. حالا که محرم شروع شده و مطمئنا شما هم مثل هر عزادار دیگه ای دوست دارید نذری بدید و یا از عزادار ها پذیرایی کنید می تونید به جای اینکه کلی پول شیرینی فروشی بدید خودتون تو خونه کیک یزدی درست کنید، اصلا هم کار سخت و طاقت فرسایی نیست.

طرز تهیه کیک یزدی

مواد لازم برای کیک یزدی:

تخم مرغ: 2 عدد

آرد: 1 پیمانه و نیم

شکر: 2/3 پیمانه

روغن مایع: 2/3 پیمانه

شیر: 1/2 پیمانه

بیکینگ پودر: 1 قاشق غذاخوری

وانیل: 1 قاشق مرباخوری

هل: 1 قاشق مرباخوری

گلاب: 4 قاشق غذاخوری

نمک میوه: 1/4 قاشق چایخوری

برای کسانی که نمی دونند باید بگیم که نمک میوه در اصل یک افزودنی خوراکی است که در کیک پزی و شیرینی پزی استفاده میشه و هدف از استفاده اون هم پف کردن بیشتر کیک است، یعنی شما برای اینکه کیک یزدیتون بافت پفی ای داشته باشه بهتره که از نمک میوه استفاده کنید اما جزو مواد ضروری به حساب نمیاد.

طرز تهیه کیک یزدی

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در مرحله اول تخم مرغ ها رو در یک ظرف می شکنیم و به همراه شکر و وانیل به وسیله همزن، هم می زنیم تا وقتی که موادمون حجیم و کشدار بشند سپس در مرحله ی بعد روغن و گلاب رو به اون ها اضافه می کنیم و کمی دیگه هم می زنیم.

از طرف دیگه آرد، بیکینگ پودر، هل و نمک میوه رو سه بار الک می کنیم تا کاملا یک دست و ریز بشند بعد کم کم به باقی مواد اضافه می کنیم و خیلی کم، در حدی که مواد با هم مخلوط بشند اون ها رو هم میزنیم؛ در این مرحله توجه داشته باشید که اگر می خواید از همزن استفاده کنید باید روی دور کند باشه.

تو این مرحله کاغذ شیرینی پزی یا همون کپسول رو داخل قالب مورد نظر میگذاریم و از موادمون داخل کپسول ها می ریزیم، حواستون باشه که قالب ها رو سر خالی، پر کنید تا موقع پف کردن بیرون نریزند. اگر دوست دارید کیک یزدی هاتون ساده باشه که تو این مرحله کارتون تمومه اما اگر می خواید که از کنجد برای روی کیک ها استفاده کنید با پشت چاقو که به روغن مایع آغشته شده یک به علاوه روی کیک ها بکشید و بعد کمی کنجد روی اون ها بریزید.

در مرحله آخر کیک ها رو داخل فر با دمای 200 درجه قرار میدیم که از قبل هم گرم شده، بعد از حدود 5 دقیقه که کیک ها کمی پف کرد دمای فر رو روی 180 درجه تنظیم می کنیم و اجازه میدیم حدودا 15 الی 20 دقیقه داخل فر بمونند، با این حال اگر احساس کردید کیک های شما برای پخته شدن و طلایی شدن به زمان بیشتر یا کمتری نیاز دارند خودتون دمای فر و زمان مورد نیازش رو تنظیم کنید.

طرز تهیه کیک یزدی

کیک یزدی های دلپذیر و دل چسب شما آماده شده اند، امیدواریم شما کاربران شایانیوز از این شیرینی ها لذت ببرید و تجربیات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

عکس ها از صفحات: ashpazi_miti , deserhome1 , tahoora.cake

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی