|

سفر ایران کجا بریم؟

هفت شاهکار ایرانی که باید دید؛ واسه تفریح و دَدر دودور دنبال جاهای درست حسابی باش

ایران عزیز ما پر است از جاذبه های دیدنی ای که با مزاج هر کسی و هر سلیقه ای سازگار خواهد بود؛ اگر نمی دونید از کجا شروع کنید ما بهتون میگیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- سفر و گردش یک تفریح خارق العاده است که گمان نمی کنیم کسی توی دنیا باشه از این تفریح لذت نبره و دوست نداشته باشه که وقت های آزاد خودش رو به گشت و گذار در شهر ها و کشور های مختلف سپری کنه. طبیعتا در سرتاسر دنیا جاذبه های گردشگری بی نظیری وجود داره که شاید حتا یک انسان ثروتمند هم نتونه تمام اون ها دیدن کنه برای همین افراد همیشه به دنبال گلچینی از جاذبه های گردشگری هستند که بتونند برای خودشون اولویت بندی کنند. ایران عزیز ما یکی از اون کشور هایی است که سرشار از شاهکار های طبیعی و معماری در سر تا سر اون است و همیشه یک مکان محشر و بی نظیر وجود داره که می تونه شما رو به وجد بیاره. از استان هایی مثل کردستان گرفته تا شهر های هنری ای مانند کاشان.

به این ترتیب ما تصمیم گرفتیم تا تنها هفت مورد از شاهکارهای معماری و البته طبیعت بکر ایران رو به شما معرفی کنیم که واقعا از دست دادن اون ها حیفه و باید بازدید از اون ها رو در اولویت قرار بدید.

1.قلعه رودخان شاهکار معماری با ساختار دفاعی

مطمئنا حتا اگر تا به حال به فومن سفر نکرده باشید نام قلعه رودخان رو شنیدید؛ قلعه جذاب و خارق العاده ای که به خاطر ساختار دفاعی و استراتژیکی که داره شهره عام و خاص است. این قلعه در 20 کیلومتری جنوب غربی شهر فومن قرار گرفته. اگر براتون سواله که بهترین زمان برای سفر به قلعه رودخان کی است باید بدانید که این قلعه در تمامی فصل های سال طبیعت بکر و زیبایی داره که بازدید از اون رو لذت بخش می کنه اما با توجه به موقعیت جغرافیایی ای که دارد بهتر است در نیمه اول سال از قلعه رودخان بازدید کنید.

سفر ایران کجا بریم؟

2.پل سفید اهواز یا پل معلق

اهواز یکی از جذاب ترین شهر های ایران است که متاسفانه آن طور که باید و شاید به آن رسیدگی نمی شود اما چه بشود و چه نشود انکار قدمت اون و تمدن اون غیر ممکن است. اهواز که به شهر پل ها نیز مشهور است میزبان اولین پل معلق ایران به نام پل سفید می باشد، جالب است بدانید که پل سفید اولین پل تمام فلزی خاورمیانه نیز هست که در سال 1315 ساخته شد و دو سوی رودخانه کارون رو به هم متصل می کند. مطمئنا با توجه به آب و هوای گرمی که خوزستان دارد بهترین زمان برای سفر به اهواز ماه های فصل سال به ویژه بهمن و دی است.

سفر ایران کجا بریم؟

3.تشکوه کوهستان عجایب

وقتی نام خوزستان به میان میاد شهر اهواز تنها مکانی نیست که باید به اون سفر کنید، اگر به دنبال عجایب خلقت آن هم در سطح جهانی هستید اتفاقا باید عازم رامهرمز باشید تا بتونید نظاره گر کوه آتش یا تش کوه باشید. کوهی که در رشته کوه های زاگرس همه را به وجد خواهد آورد. همان طور که قبل تر هم اشاره کردیم خوزستان که در جنوب ایران واقع شده از شهر های بسیار گرمی می باشد که سفر به اون در ماه های گرم کار هر کسی نیست پس بهتره فصول خنک رو برای بازدید از تشکوه در نظر بگیرید.

سفر ایران کجا بریم؟

4.برج رادکان شاهکاری تکرار نشدنی

برای کسانی که عاشق نجوم و ستاره شناسی و البته معماری هستند بدون شک هیچی به اندازه تماشای برج رادکان نمی تونه تاثیر گذار باشه. برج رادکان طوس اولین برج دنیاست که توانایی تعیین فصل ها، نوروز و البته سال کبیسه رو داره و شاهکار مهندسی حکیم خواجه نصیر الدین طوسی است. از اونجایی که آب و هوای این شهر سرد و خشک است بهترین زمان برای سفر به طوس فصل های میانی هستند یعنی بهار و پاییز.

سفر ایران کجا بریم؟

5.سازه های آبی شوشتر غیر قابل باور

به گزارش شایانیوز، مسئله این جاست که خوزستان یکی از استان های بی نظیر ایرانی است که هر چقدر هم از آن بگوییم کم گفتیم، قرار نیست جاذبه های دیدنی این استان به پایان برسد. شوشتر شهری است که معروف ترین سازه آبی ایران رو در دل خودش جای داده، جالبه بدونید که این سازه تا پیش از انقلای صنعتی اروپا، بزرگ ترین مجموعه آبی دنیا محسوب می شد.

سفر ایران کجا بریم؟

6.کویر ریگ جن کویری عجیب و بی نظیر

در منطقه مرزی سمنان و اصفهان کویری هست به نام ریگ جن که یکی از صعب العبورترین مناطق دنیا به حساب میاد و از اون با عنوان مثلث برمودا ایران یاد می شود. همون طور که از نام کویر می شود حدس زد در تابستان گرما در این کویر بی داد می کند و نمی شود به راحتی در آنجا دوام آورد برا هیم نهم سفر به کویر ریگ جن در نیمه دوم سال پیشنهاد می شود البته باید در نظر داشته باشید که ممکن است شب های سردی پیش روی شما باشد.

سفر ایران کجا بریم؟

7.خلیج گواتر و تنها بندر اقیانوسی ایران

در جنوب استان سیستان و بلوچستان و در شهر چابهار خلیج گواتر وجود دارد که به اون گوهر بهشتی دریای عمان نیز می گویند. امکان ندارد که بندر گواتر و خلیج آن شما را تحت تاثیر قرار ندهد و مدهوشتان نکند. برای سفر به بندر گواتر بهتر است فصل های سرد سال را انتخاب کنید اما اگر اهل شنا کردن هستید و دوست دارید در آب های لاجوردی این خلیج تنی به آب بزنید باید تابستان را انتخاب کنید اگر چه سفر در تابستان به دلیل گرمای سوزان آن گکار هر کسی نیست.

سفر ایران کجا بریم؟

آیا شما کاربران شایانیوز تا به حال به هیچ یک از مناطق بالا سفر کرده اید؟ تجربیات و پیشنهادهای خودتان رو با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    سلام

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها