|

روستاهای دیدنی ایران

بهترین روستاهای ایران واسه سفرهای تابستونی؛ تو اینجاهای دیدنی و خنک حالت جا میاد

موقع برنامه ریزی واسه تعطیلات تابستونی انتخاب مقصد خیلی مهمه چون آب و هوای گرم آدم و از پا میندازه؛ یه مقصد روستایی می تونه بترکونه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تو هر سنی که باشی تابستان یعنی تعطیلات و یکی دو تا مسافرت خوب که حال آدم رو حسابی سر جاش بیاره و شارژش کنه؛ اما چیزی که در رابطه با سفر های تابستانی خیلی مهمه اینه که غالبا افراد به دنبال مقصد هایی هستند که هوا خنک باشه و بشه با خیال راحت و بدون نگرانی از بابت گرمای بی حد و اندازه هوا به گشت و گذار پرداخت.

توی سفر اصولا افراد به دو دسته تقسیم میشند اونهایی که عشق طبیعت و فضاهای سبز و چند روز زندگی کردن به دور از اتفاقات معمول شهری هستند و اون هایی که دنبال هتل های خوب، مراکز خرید مجهز و البته دسترسی دائمی به اینترنت هستند. برای اون دسته از افرادی که از تمایل دارند تا چند روزی رو نزدیک تر به طبیعت باشند و کمی خودشون رو آزاد و رها کنند قطعا روستاهای ییلاقی، سرسبز و زیبای ایران همیشه یه گزینه ایده آل و درجه یکن که میتونند یه سفر خوب و خاطره انگیز رو براشون بسازند.

در ادامه ما تصمیم داریم تا چند روستای فوق العاده زیبا و دوست داشتنی رو به شما معرفی کنیم که جون میده واسه یه سفر توپ تو اولین موقعیت.

سفر

1.روستای کندوان

کندوان از روستاهای بسیار دیدنی آذربایجان شرقی است که در شهرستان اسکو و در دامنه کوه آتشفشانی سهند واقع شده. این روستای تاریخی به خاطر معماری سنگی، خاص و اعجاب انگیزی که داره شما رو متعجب خواهد کرد. با توجه به موقعیت جغرافیایی این روستا احتمالا خودتون هم حدس زدید که سفر کردن به این روستا در فصلی غیر از بهار و تابستان اصلا کار هرکسی نیست چون آب و هوا بسیار سرد و یخ خواهد بود، اما در عوض در این فصل آب و هوایی بسیار مطبوع در انتظار شماست. برای اقامت در روستای کندوان شما هیچ نگرانی ای ندارید چون اقامتگاه های بوم گردی و حتا هتل بین الملی صخره ای اون اقامت خوبی رو برای شما به همراه میاره.

روستای کندوان کجا واقع شده است؟

استان آذربایجان شرقی؛ بعد از گذر از شهر اسکو و اسفنجان در هفت کیلومتری جاده دوراهی وجود دارد که راه سمت چپ شما را به روستای کندوان می رساند.

روستای کندوان

2.روستای مازیچال

وقتی به دنبال مقصدی برای خوش گذرانی و تفریح هستید قطعا کلاردشت یکی از گزینه های انتخابی عالی برای شماست، مگه کسی هست که عاشق سفر کردن به کلاردشت نباشه! اما آنچه که خیلی افراد از اون  بی اطلاع هستند اینه که در نزدیکی این شهر دوست داشتنی منطقه ای ییلاقی و محشر وجود داره به اسم مازیچال. شاید تا به حال اسم مازیچال رو نشنیده باشید اما این روستای بی نظیر با ارتفاع 2600 متری شما رو بر فراز ابرها می بره و منظره ای بکر و زیبا رو به شما نشون میده. طبیعت مازیچال به گونه ایه که شما تو هر فصل سال که به اون سفر کنید با کلی زیبایی رو به رو خواهید شد، پاییز های رنگارنگ، بهار های پر از گل؛ اما از همه این ها گذشته تابستان یکی از بهترین فصل ها برای سفر به این ییلاق است که می تونید خیلی راحت با چادر یه کمپ عالی داشته باشید. مازیچال متاسفانه امکانات اقامتی خیلی خوبی نداره و بهترین گزینه شب مانی و کمپینگ به حساب میاد، که برای طبیعتگرد ها یعنی بهترین گزینه.

روستای مازیچال کجا واقع شده است؟

استان مازندران؛ از میدان اصلی کلاردشت هفت کیلومتر در جاده عباس آباد برانید به ابتدای جاده مازیچال خواهید رسید.

روستای مازیچال

3.روستای کنگ

اگر به مشهد سفر کرده باشید قطعا نام طرقبه رو شنیدید حتا اگر از این شهرستان دیدن نکرده باشید حالا می خوایم یکی از دوست داشتنی ترین جاذبه های گردشگری این شهرستان رو به شما معرفی کنیم، روستای کنگ. کنگ یک روستای تاریخی با معماری بی نظیر است که قدمت بلند و بالا دارد. درده های سرسبز اطراف، آب و هوای دلپذیر و البته معماری پلکانی اون باعث شده که شباهت زیادی با روستای معروف ماسوله داشته باشه. اگر اهل شب مانی در طبیعت هستید که مشکلی از بایت اقامت در این روستا نخواهید داشت و اگر هم به دنبال یک محیط امن و راحت هستید علاوه بر اینکه در این روستا اقامتگاه بوم گردی دایره شما می تونید محل اقامت خودتون رو در مشهد یا طرقبه انتخاب کنید چراکه فاصله زیادی با روستای کنگ ندارند و می تونید در رفت و آمد باشید. از اونجایی که دمای هوای این روستا از مشهد چنیدن درجه سردتره مسلما بهترین زمان برای اقامت و گشت و گذار در اون فصل بهار و تابستان می باشد اگر چه منظره ی این روستا در پاییز بسیار دل فریب است.

روستای کنگ کجا واقع شده است؟

استان خراسان رضوی؛ با حرکت به سمت طرقبه و با پشت سر گذاشتن روستای نغندر از طریق کمربندی، در پایان مسیر به روستای کنگ خواهید رسید.

روستای کنگ

4.روستای ابیانه

مهم نیست که تا به حال به اصفهان سفر کردید یا نه به هر حال بدون شک تا به حال بارها و بارها نام روستای ابیانه را شنیده اید. ابیانه یکی از دیدنی ترین و جذاب ترین روستا های ایران است که بسیار هم توریست پذیر می باشد. بناهای تاریخی و معماری زیبای این روستا اون رو به یک شاهکار دیدنی تبدیل کرده. از اونجایی که شرایط اقلیمی ابیانه کویری است در تابستان آب و هوای اون نسبتا گرم میشه اما به طور کلی از آب و هوای مساعدی داره. همون طور که اشاره کردیم ابیانه یکی از توریستی ترین روستاهای ایران به حساب میاد و به همین خاطر هم شرایط بسیار خوب و عالی ای را برای اقامت مسافران مهیا کرده اند.

روستای ابیانه کجا واقع شده است؟

استان اصفهان؛ زمانی که بوسیله اتوبان خلیج فارس به سمت اصفهان حرکت می کنید، پس از کاشان می تونید وارد خروجی ابیانه شوید.

روستای ابیانه

5.روستای اورامان

اورامان یا هورامان یکی از زیباترین و دلپذیرترین مناطق کوهستانی ایران به حساب میاد که در استان کردستان واقع شده، روستایی بکر و زیبا با طبیعتی کم نظیر و دل فریب. از مهم ترین ویژگی های این روستا میشه به قدمت تاریخی اون اشاره کرد که رد پایش به وضوح در دل روستا دیده میشه. از طرف دیگه اورامان هم مثل برخی دیگر از روستاهای اصیل ایرانی دارای معماری خاص و جالب توجهی است که نمیشه ازش چشم پوشی کرد، چراکه سرسبزی و زیبایی منطقه رو به زیبایی تمام برای شما به نمایش می گذاره. به خاطر آب و هوای کوهستانی ای که این روستا دارد بهار و تابستان بهترین فصل ها برای سفر هستند اما طبیعت اورامان به قدری متاثر کننده است که در هر فصل سال که باشد می تواند شما را مجذوب خود کند.

روستای اورامان کجا واقع شده است؟

استان کردستان؛ با نیم ساعت رانندگی از مریوان به سمت سنندج به سه راهی حزب الله خواهید رسید که باید خروجی روستای اورامان را ادامه دهید.

روستای اورامان

به نظر شما کاربران شایانیوز چه روستاهای دیگه ای رو باید در این لیست قرار بدیم؟ نظرات و پیشنهادهای خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده: مروت سلیمی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها